Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] Po zgaszeniu już nie odpaliła..

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

[ AKN 2.5 150 KM] Po zgaszeniu już nie odpaliła..

Post autor: PrZeMo_A6 » 13 mar 2012, 19:53

Witam kolegów!
Z góry przepraszam jeśli umieściłem w nie odpowiednim dziale - nie wiem nawet jak dokładnie nazwać temat żeby było wiadomo o co chodzi :) .

Więc zacznę może od początku:
Wyjechałem do rodziny, zajechałem na podwórko z trasy i zgasiłem normalnie silnik - samochód postał trzy dni, gdy chciałem go odpalić by powrócić do domu - nie odpalał.

Zaznaczam że miałem pół baku paliwa.

Zaglądam pod maskę - w filtrze paliwowym sucho, w wężyku od filtra duże pęcherzyki powietrza. Znajomy poradził że może być to pompa w zbiorniku.

No to demontaż boczków - tapicerki bagażnika by dostać się do pompy.

Podłączyłem pompę na krótko - poprzez bezpieczniki - słychać że chodzi, więc stwierdziłem że może być coś grubszego więc zaholowaliśmy 20km do najbliższego mechanika.

Mechanicy zdemontowali pompę w zbiorniku i stwierdzili że działa i jest ok, jest to tylko pompa przelewowa podtrzymująca ciśnienie, zamontowali z powrotem i próbowali odpalić na plaka - nic z tego.

Diagnoza mechanika - pompa wtryskowa a więc samochód następnego dnia na lawetę i 80km do Serwisu Bosch za Kaliszem.

Tam podłączyli komputer, skasowali powstałe błędy i samochód chodzi.

Poprosiłem aby wymienili mi także przy okazji filtr paliwa i zaworek zwrotny gdyż myślałem że to może być przyczyną.

Zatankowałem samochód do pełna i wróciłem do siebie 300km - wszystko było ok, zero problemów. Jeździłem kilka dni w koło domu i chodziła jak złoto :)

Następnie zatankowałem ponownie do pełna i wyjechałem do Austrii 700km (Praca) i tutaj już pozostałem - problem się powtórzył od początku - nie odpala i brak paliwa w wężykach.

Teraz pytanie do kolegów - miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną? Jestem teraz uziemiony 700km od domu.

Proszę o jakieś wskazówki.

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
PrZeMo_A6
Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 10:17 przez PrZeMo_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 mar 2012, 10:36

dwa przypadki nieregularnego zapowietrzania sie (czasem dziala kilka dni bez sladu po 'babelkach' i nagle pusto w wezykach), ktore znam, skonczyly sie na regeneracji/uszczelnieniu pompy wtryskowej.

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 15 mar 2012, 20:13

tx-didi,
Dziękuję bardzo za odpowiedź - no to kolego mnie pocieszyłeś - tego najbardziej się obawiałem, regeneracja pompy wtryskowej jest liczona w tysiącach. <zalamka>
W serwisie Boscha w Skalmierzycach pod Kaliszem sprawdzali mi pompę wtryskową i stwierdzili że jest dobra, <okok>

Czyżby się pomylili?

Teraz najważniejsze pytanie - co zrobić by uruchomić auto, czy dolanie paliwa do pełna pomoże? (Mam pół baku tak jak poprzednio i myślę że częściowo to może być przyczyną)

Jestem teraz w Austrii uziemiony i nie mam za bardzo co zrobić <mysli>

Pozdrawiam! :>
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 mar 2012, 21:01

Pompa do uszczelnienia, tak jak kolega pisał. Może się to tylko skoĂączyć właśnie uszczelnieniem.
Teraz tylko dla próby zatankuj do pełna, odpowietrz i powinien kontrolnie odpalić. Zobaczysz czy w ogóle da się to zrobić.
Jeśli tak to chwilkę przed wyjazdem stamtąd odpal i wracaj do Polski i do serwisu boscha na wymianę uszczelnieĂą.

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 15 mar 2012, 21:19

citrin,
Dziękuję kolego także za rzeczową odpowiedź <luzik>

Teraz najważniejsze pytanie - jak po zatankowaniu do pełna go odpowietrzyć? <okok>


Pozdrawiam! :)

Ps. Czytałem w Twoim profilu że miałeś bardzo podobny problem parę lat temu :|
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 mar 2012, 06:00

Napisałem zatankowanie do pełna, ale to nie jest warunek konieczny. Konieczny tylko z tego względu, aby wyeliminować ewentualne niedomagania "baku". Takowe niedomagania objawiałyby się mruganiem kontrolki od świec lub/i wywalaniem błędu typu 1441. Ale to zostawmy na razie.
JAk odpowietrzyć to znajdziesz na forum dokładny opis. :)
Jeśli w układzie niskiego ciśnienia jest paliwo (między filtrem a VP) to potrzeba tylko dobrego aku i kolegi który siądzie za sterami i na twoje hasło będzie kręcił lub nie :]
Odkręcasz (popuszczasz) nakrętkę od wtrysku w momencie kiedy dasz hasło do kręcenia. Zacznie uchodzić powietrze, piana aż w koĂącu poleci dobre paliwo. Wtedy na kręcącym silniku dokręcasz wtrysk. Tak robisz z pozostałymi.Odpowietrzasz najpierw całą prawą stronę a później lewą. Prawdopodobnie dochodząc do 5 wtrysku możesz już usłyszeć jak załapuje autko.
Nie kręć dłużej jak ok 8 sek. aby nie rozgrzać do czerwoności rozrusznika.

[ Dodano: 2012-03-17, 06:12 ]
i może jeszcze to przeczytaj

a6-25-tdi-zapowietrza-sie-vt18765.htm?h ... wietrzanie

:)

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 18 mar 2012, 10:37

citrin,
Dziękuję bardzo za dokładną - wyczerpującą wypowiedź - o to mi właśnie chodziło <okok>

Leci kolego do Ciebie Pomógł :)

Dzisiaj w miarę wolnego czasu biorę się za odpowietrzanie - mam jeszcze jedno pytanie, czy przez takie kręcenie na zapowietrzonym układzie nie uszkodzę pompy wtryskowej?
Ponieważ w serwisie Boscha z tego co pamiętam powiedzieli że miałem 50/50 szczęścia że nie uszkodziła się pompa gdy układ się zapowietrzył i mechanicy próbowali odpowietrzyć, że nawet przy wymianie filtra paliwowego używa się specjalnej maszyny do odpowietrzania i warsztaty nawet robią źle zalewając paliwo do filtra, gdyż "to są metody przed potopowe" <luzik>

Pozdrawiam i dziękuję! :>
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 mar 2012, 13:38

Oj tam metody przedpotopowe......
Jak miałbyś pompeczkę to mógłbyś ją wpiąć w układ niskiego ciśnienia i porzepompować paliwko aby w nim całkowicie wyeliminować powietrze, choć to też nie do koĂąca się da 100% zlikwidować powietrze.
Następnie, trzeba odpowietrzyć wysokie ciśnienie. Jak to zrobić bez kręcenia silnikiem i bez popuszczania nakrętek przy wtryskach, tego nie wiem, myślę że nie ma czegoś takiego. Chyba że za pomocą placka którym właśnie można rozpieprzyć nie tylko pompę ale i silnik.

Nie mając jednak żadnych pomocnych pompek, trza się postarać aby wypełnić układ zasilania VP w możliwie jak najmniejszą ilość pęcherzy powietrznych, poskręcać to tak aby paliwo nie cofnęło się (zasilanie filtra) do baku i przystąpić do odpowietrzania VP.

Odnośnie jeszcze metod przedpotopowych wymiany filtra. Zaciskając wężyki przed filtrem, wypełniając nowy filtr paliwa po brzegi, staranne wciśnięcie zaworka, wężyków nie ma możliwości zapowietrzenia układu. Ile tam może, przy takiej operacji wejść powietrza ? Pewnie połowa małej strzykawki lub jeszcze mniej nie robiąc pompie żadnych uszkodzeĂą.
Wpinanie w układ pompki wspomagającej do odpowietrzania niskiego ciśnienia, także w którymś momencie trza to rozpiąć i będzie to samo.

[ Dodano: 2012-03-24, 15:27 ]
dlaczego nie dajesz znać. Dałeś rade??!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 25 mar 2012, 15:40

citrin,

Witam kolegę!
Nie dałem znać - ponieważ mam tutaj ciężki dostęp do internetu, dopiero dzisiaj miałem wolny czas (praca w Austrii od rana do wieczora poniedziałek-sobota)

Niestety, ale w moim przypadku nie pomaga, paliwa dolałem pod sam korek, wszystko robiłem wedle instrukcji z 3 linków, trochę bąbelków powietrza znajdowało się tylko zaraz za filtrem paliwowym w stronę pompy VP, wykręciłem jeden wtrysk podczas kręcenia i nic.. paliwa brak, piana nie leci..
Będę próbował jeszcze raz od początku, być może coś przegapiłem, ale raczej się poddaje, w tygodniu gdy będę miał czas, pozostanie mi zaholować autko do jakiegoś warsztatu w Austrii <stres>

Jeśli będzie to coś poważniejszego, pozostaje zwieść auto lawetą do Polski, do serwisu..

Pozdrawiam!

[ Dodano: 2012-03-25, 15:48 ]
Ps. Przyszło mi jeszcze do głowy - może trzeba teraz podłączyć komputer w celu zresetowania błędów?
Próbowałem odłączać akumulator na dłuższą chwilę, ale to nic nie pomogło..
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 mar 2012, 07:37

No witam
Podłączenie do kabelka byłoby wskazane. Może pojawi się błąd który od razu zdyskwalifikuje jakiekolwiek czynności i grzebanie się bez pomocy serwisu.
Szkoda że nie masz błędów tak jak piszesz w pierwszym poście
PrZeMo_A6 pisze:Tam podłączyli komputer, skasowali powstałe błędy i samochód chodzi.
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, miałeś sucho w wężykach, na placka mechanicy nie mogli odpalić, a serwis boscha wykasował błędy i autko odpaliło <mysli>
PrZeMo_A6 pisze:wykręciłem jeden wtrysk podczas kręcenia i nic.. paliwa brak, piana nie leci..
Wygląda na to że na maxa jest zapowietrzona VP.
Na kręcącym silniku popuszczasz nakrętkę wtrysku, ujdzie powietrze i zaraz zakręcasz. Tak robisz kilka razy i w koĂącu musi polecieć ropa. Oczywiście pod warunkiem że nie jest uszkodzona.

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 26 mar 2012, 20:45

citrin,
Niestety kabelka nie posiadam, będę chyba musiał udać się do jakiegoś speca..
Szkoda że nie masz błędów tak jak piszesz w pierwszym poście
Błędy z serwisu mam, które mi za dużo nie mówią, może Tobie coś więcej powiedzą :)

Ilość Usterek 5
>05A1 Czujnik braku paliwa ?
>0526 Sterownik pompy wtryskowej
Brak sygnału
>0526 Sterownik pompy wtryskowej
Błąd komunikacyjny
>4688 Szyna Can
Uszkodzony
>0226 Regulacja początku wtrysku
Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa, miałeś sucho w wężykach, na placka mechanicy nie mogli odpalić, a serwis boscha wykasował błędy i autko odpaliło
Zapomniałem chyba dodać:
Wpis z serwisu:
1. Diagnostyka komputerowa KPS
Kasowanie błędów.
Wymiana filtra paliwa i zaworu powrotnego. (Oczywiście części moje kupione wcześniej przezemnie)
Uruchamianie.
Koszt: 380zł
(Czas całej operacji - ok godzinki czasu,) już po niedługiej chwili słyszałem jak zza drzwi dochodzi dźwięk mojej V6 <okok>

Niestety nie widziałem nic w jaki sposób, co zrobili - od razu z serwisu zapraszają na poczekalnię do specjalnego pomieszczenia (jak u lekarza) i tyle widzieli <figielek>

Pozdrawiam i miłej lektury życzę! :)

Ps. Jeszcze dodam że szef (bardzo konkretny i fachowy człowiek), który później ze mną rozmawiał, mówił że sprawdzili pompę wtryskową podpinając ją jakoś pod swój układ czy coś takiego i wykluczyli pompę twierdząc że miałem 50/50 szczęścia :)

Patrzyłem teraz na alledrogo i koszt nowej pompy zaczyna się od 3-3,5 tysiąca +laweta z Austrii do Polski + robocizna mechanika :|

Nawiasem mówiąc - autko wyniosło mnie już ok. 60 tysięcy, a jest warte dobre kilka razy mniej.. <stres>

[ Dodano: 2012-03-28, 16:31 ]
Koledzy!

Wczoraj tj. 27.03 odebrałem samochód od mechanika w Austrii.

Więc tak:

Koszt podpięcia pod komputer: 70Euro = ok~300zł

Dalej w komputerze był błąd pompy w zbiorniku, po skasowaniu - samochód chodzi jak żyletka, ale pytanie dlaczego skoro paliwa było w tamtym momencie 40l w zbiorniku?

Proszę o jakieś sugestie, co można zrobić by więcej taka sytuacja się nie pojawiała. Bo co tydzieĂą płacić dodatkowo 300zł za uruchomienie nie kalkuluje się :|

Pozdrawiam!
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja