Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] turbo problem

Silniki wysokoprężne
Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

[ AFN 1.9 110 KM] turbo problem

Post autor: Kamilvti » 10 mar 2012, 10:47

Witam.Mialem robiona regeneracje turbiny, mechanik mial zregenerowana zimna czesc turbiny ktora wlozyl do mojej strony goracej i poskrecal.Po odpaleniu i przejechaniu auto bylo strasznie mulowate cos ala jazda w trybie awaryjnym.Czyscil odme,sprawdzalismy wezyki wszystko ok.Potem robilismy logi i doladowanie wygladalo dobrze. Pojezdzilem troche i auto w miare odzyskalo wigor ale na zieplym zle pali i sa straszne przedmuchy z odmy,korka wlewu oleju i z miarki poziomu oleju.PO sprawdzeniu od strony komputera doladowanie,przeplywka,egr wszystko sprawne tylko te przedmuchy przed regeneracja tego nie bylo.I olej leci przez odme i gromadzi sie po zimnej stronie turbo.

Mozliwe aby turbina wplywala w jakis sposob na cisnienie w skrzyni korbowej albo jakies przedmuchy ??

Jesli auto postoi 10 min odpala odrazu problem wystepuje tylko wtedy jesli zgasze auto i zaraz chce odpalic.

Prosze o pomoc bo naprawde rozkladam rece zostaje chyba podmienic jakies inne turbo ale czy jest mozliwosc aby to nie dzialalo skoro laduje dobrze ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 10 mar 2012, 11:48

żle złożył turbawke lub żle wtregulował geometrie

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 10 mar 2012, 12:32

On sie upiera ze wszystko dobrze bo np tego pierscienia niemozna pomylic,czytalem w necie i tam sa tylko te okragle podkladki walcowe i one sie roznia wysokoscia.no i geometri sie chyba nie ustawia ? bo pasuja tylko tak jak byly wczesniej.po zamontowaniu auto strasznie mulilo a teraz juz lepiej i sam niewiem co robic :( trzeba by turbawke podmienic a kupywac uzywke aby sprawdzic czy dziala? Mozliwe jest to aby przez turbo wytwarzalo sie wieksze cisnienie w skrzyni korbowej itd ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Bartek28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: koszęcin

Post autor: Bartek28 » 10 mar 2012, 22:04

może intercooler jest zawalony olejem i blokuje turbine ja tak miałem w innym aucie padło turbo olej poszędł w układ i posklejał cały syf najlepiej przeczyścić cały dolot

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 11 mar 2012, 18:17

co on ci plecie geometrie sie reguluje raz trzpieniem od gruchy a dwa ogranicznikiem max wychylena jak zle wyregulowana to moze pompowac w odme i wytworzy ci cisnienie w misce olejowej. Sprawdz jeszcze czy jak zdejmiesz przewod od odmy to czy powietrze wydobywa sie sie krucca odmy czyli prawidlowo odpowietrza ,,,....czy dym wydobywa sie z przewodu -łącznika przy turbo jesli ci tu dmucha to cos spitlił bo prawidłowo to turbinka wysysa przez odme powietrze z miski.

Bartek28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2012, 22:42
Lokalizacja: koszęcin

Post autor: Bartek28 » 11 mar 2012, 22:25

dzisij odkryłem nową usterke zaraz po odpaleniu zawór turbiny zamyka się do końca i pompuje na maxa cały czas na vagu pokazało mi błedy od przepływki po ostatni czujnik ten przy intrcoolerze czyli cały dolot ma ktoś pomyś co może być walnięte

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 12 mar 2012, 10:08

sprawdz szczelnosc zaworu podcisnieniowego regulacji turba i egr

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 13 mar 2012, 18:31

szczerba2 pisze:co on ci plecie geometrie sie reguluje raz trzpieniem od gruchy a dwa ogranicznikiem max wychylena jak zle wyregulowana to moze pompowac w odme i wytworzy ci cisnienie w misce olejowej. Sprawdz jeszcze czy jak zdejmiesz przewod od odmy to czy powietrze wydobywa sie sie krucca odmy czyli prawidlowo odpowietrza ,,,....czy dym wydobywa sie z przewodu -łącznika przy turbo jesli ci tu dmucha to cos spitlił bo prawidłowo to turbinka wysysa przez odme powietrze z miski.
to moze byc kwestia regulacji tylko wiem ze gruche reguluje sie na 17 psi a ten ogranicznik musze sprawdzic.

U mnie byly jakies kombinacje przy gruszce i ten drut regulacyjny byl podgiety tylko niewiem poco i z tego co mowil mi mechanik nie dociaga gruchy do konca podczas rozruchu silnika a jak wlacze diagnostyke do dochodzi do konca.

jest jeszcze rozbierznosc w podcisnieniu na gruszce u mnie jest 0.4 a powinno byc podobno 0.6 i niedociaga mi gruchy do konca ma to jakies znaczenie jesli chodzi o ladowanie cisnienia w odme itd ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

krzywy83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 11 sty 2011, 11:50
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krzywy83 » 13 mar 2012, 18:59

Jeżeli można mam problem z odnalezieniem tego cypla co się niby otwiera do 2cm a nie wiem gdzie ponieważ mechanik powiedział ze psikał w łopatki a nie wiem gdzie i jak się tam dostał bo czujnik egr też nowy. W domu dodam fotke żeby było wiadomo co i jak.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 13 mar 2012, 21:47

sztanga podgieta bo pewnie z innej turbiny zapodana i braklo regulacji , sprawdz szczelnosc podcisnieniowek , sztanga ma plynnie pracowac najlepiej to sprawdzic ustami zasysajac powietrze.
Sztanga na wolnych obrotach ma byc wciagmieta, prawidlowo na wolnych obr lopatki geom sa delikatnie uchylone.
Krzywy jaki cypel jesli biega o gruszke to widac ja jak staniesz przy prawym blotniku i pochylisz sie lekko to za obudowa filtra ujzysz oksydowana okragla gruszke do ktorej dochodzi czarny przewod podcisnieniowy . Samej sztangi nie widac bo jest pionowo pod owa gruszka. Posiada karbowane pokretlo i nakretke kontrujaca na klucz 10. Natomiast zderzak oporowy t srubka ampolowa kontrowana nakretka na kl. 8-bardzo trudny dostep. napisze z fotkami jutro bo z tel to lipa klepac.
Kamilvti moze mech pokickal wezyki na sterowaniu -zaworki maja dwa wejscia tzw ; vac i out. Vac to zasilanie z vacum pompy a aut to wykonawczy na gruche .
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 21:52 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.

krzywy83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 11 sty 2011, 11:50
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krzywy83 » 13 mar 2012, 21:52

taka mam forteczke tego podobno grucha jest dobra ale ja już mu nie wierze bo mnie oszukał z czymś innym.... Obrazek

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 13 mar 2012, 21:56

wezyki sprawdzane sam osobiscie to zrobilem i jest dobrze ten co pisze ouit idzie do turbo a vac do trujnika a ten trzeci chyba do zbiornika podcisnienia.

Mozliwe aby to n75 dawal za male podcisnienie na gruche i ja nie wciagalo do konca na wolnych obr ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 13 mar 2012, 22:03

krzywy to z tym czyms poklejonym zolta tasma to grucha a z niej od spodu wychodzi trzpien sterujacy bezposrednio dzwigienka od lopatek geom. Owa dzwignia w dolnym polozeniu opiera sie o zderzak oporowy (ampolek) Psikal se chyba w ucho co by lepiej slyszec bo lopatki geom sa zabudowane w turbinie. Ten izolowany wezyk do wymiany to jest niedopuszczalne w panujacej tam temp.. pracy.

[ Dodano: 2012-03-13, 22:09 ]
n 75 reguluje prace gruszki i tez moze miec na to wplyw moze sie przycinac . Sprubuj go wyczyscic nawet psiknij mu do srodka wd 40 i pare razy daj impuls w prace -cykaj mu 12 voltami
jak masz vag to w bloku pomiarowym masz podane cisnienie rzeczywiste i cisnienie wymagane , na wlnych powonno byc blizone do atmosferycznego jesli jest wiekse lub mniejsze to geom zle wyregulowana . Natomiast cisnienie pracy bada sie pod obciazeniem jadac na 3 biegu i powinno oscylowac w granicy 2;2 atm.
Krzywy ze zdjecia widac ze sruby od korpusu turbo nie byly odkrecane(to te widoczne 2 zardzewiale) wiec gdzie niby w te lopatki psikal ?
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 22:27 przez szczerba2, łącznie zmieniany 1 raz.

krzywy83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 11 sty 2011, 11:50
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krzywy83 » 13 mar 2012, 22:20

a gdzie mogę kupić takie przewody jak się to szuka na allegro i ile go kupić żeby całość wymienić to pod grucha będę psikał jutro.

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 13 mar 2012, 22:33

przewody kup w sklepie mot. Takie jak do przelewow tylko wieksza srednice jak wymienisz tylko te przy turbo to starczy 0;5 m . Psikanie pod grucha nic nie da i powiec mi jeszcze jaki masz ogolnie problem czy zacieta geometrie czy co ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga