[ INNY] Głowica 1.8t AWT czy można wymienić na inną?
[ INNY] Głowica 1.8t AWT czy można wymienić na inną?
Witam!
Mam takie pytanie do znawców audi. Posiadam Audi A6 2001r 1.8T b+lpg. W aucie zdiagnozowano wymianę głowicy ponieważ stara została zatarta, Chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość zastosowania innej głowicy o innym kodzie? Moja oryginalna głowica ma kod AWT.
Proszę wszystkich o podpowiedź
Pozdrawiam
Mam takie pytanie do znawców audi. Posiadam Audi A6 2001r 1.8T b+lpg. W aucie zdiagnozowano wymianę głowicy ponieważ stara została zatarta, Chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość zastosowania innej głowicy o innym kodzie? Moja oryginalna głowica ma kod AWT.
Proszę wszystkich o podpowiedź
Pozdrawiam
niestety kupiłem głowice o kodzie AEB i niby jest identyczna ale różni się jednym otworem tzn w AWT on jest a w AEB juz go niema. Mało się na tym znam a mój mechanik też niestety nie umie ustalić czym można zamienić AWT. chodzi o mały otwór jakiś wylotowy znajdujący się na ściance od strony całego układu rozrządu tak trochę po prawej stronie.
Mechanik powiedział, że jak założymy tą bez tego otworu to auto straci na swojej mocy.
Może wie ktoś dokładniej czy któraś z głowic do tego silnika jest dokladnie taka sama jak ta o kodzie AWT. dodam że na głowicy AWT znajdują sie takie oznaczenia: 05810333730.
I jeszcze jedno pytanie, może te głowice da sie regenerować? chodzi o miejsca gdzie w głowicy ułożone są wałki rozrządu?
Pozdrawiam
zdjęcie otworu![Obrazek]()
Mechanik powiedział, że jak założymy tą bez tego otworu to auto straci na swojej mocy.
Może wie ktoś dokładniej czy któraś z głowic do tego silnika jest dokladnie taka sama jak ta o kodzie AWT. dodam że na głowicy AWT znajdują sie takie oznaczenia: 05810333730.
I jeszcze jedno pytanie, może te głowice da sie regenerować? chodzi o miejsca gdzie w głowicy ułożone są wałki rozrządu?
Pozdrawiam
zdjęcie otworu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Witam!
Po długich oczekiwaniach w koĂącu udało się wstawić głowicę(AEB) zamienna z AWT. Trwało to długo, ale przy okazji wymieniłem, pompę oleju i turbinę i czujnik ciśnienia oleju. Auto jeździ bez zarzutów poziom oleju jest niezmienny, ciśnienie na pompie zmierzone i ma na biegu jałowym 2 bary, ale cały czas zapala się czerwona kontrolka olejarki i i wskaźnik nie pokazuje temperatury oleju. Wygląda to tak, że podczas mocniejszego dodania gazu ona sie zapala a jak szybko zahamuje to gaśnie. Podłączyłem do kompa i nie wyświetla żadnych błędów
. Auto postawiłem dzisiaj do wymiany, czujnika poziomu oleju, tego co znajduje się w misce olejowej i przy okazji zmienię olej w skrzyni biegów. Może ktoś z was miał podobny problem, to proszę o jakąś podpowiedź. Poinformuję jak sprawa wygląda po wymianie czujnika poziomu oleju.
Pozdrawiam
Auto odebrałem, ale okazało się, że w tej skrzyni biegów nikt w moim miescie nie wymieni mi oleju. Porażka. co do wyskakującej kontrolki oleju, okazało się ze przyczyną był fabrycznie nowy czujnik ciśnienia oleju.
Po długich oczekiwaniach w koĂącu udało się wstawić głowicę(AEB) zamienna z AWT. Trwało to długo, ale przy okazji wymieniłem, pompę oleju i turbinę i czujnik ciśnienia oleju. Auto jeździ bez zarzutów poziom oleju jest niezmienny, ciśnienie na pompie zmierzone i ma na biegu jałowym 2 bary, ale cały czas zapala się czerwona kontrolka olejarki i i wskaźnik nie pokazuje temperatury oleju. Wygląda to tak, że podczas mocniejszego dodania gazu ona sie zapala a jak szybko zahamuje to gaśnie. Podłączyłem do kompa i nie wyświetla żadnych błędów

Pozdrawiam
Auto odebrałem, ale okazało się, że w tej skrzyni biegów nikt w moim miescie nie wymieni mi oleju. Porażka. co do wyskakującej kontrolki oleju, okazało się ze przyczyną był fabrycznie nowy czujnik ciśnienia oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A4 B5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bełchatów
No i miał ktos kontakt z wymiana głowicy w AWT na AEB? Dokładniej czy ktos to robił osobiście.
Wyczytałem na goglach ze napinacze sa inne (w jednym mechaniczny a drugi z cewka) i nie wiem czy koła pasuja. Ktos potwierdzi?
Wyczytałem na goglach ze napinacze sa inne (w jednym mechaniczny a drugi z cewka) i nie wiem czy koła pasuja. Ktos potwierdzi?
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja mam w AWT zamontowaną głowicę z BFB ale to nie ja robiłem ,już taką kupiłem.
Sory mały EDIT , tak naprawdę to nie wiem ,czy mam zmienioną tylko głowicę czy cały słupek , no i jeszcze kwestia turbiny dochodzi AWT czy BFB , czyjego pochodzenia jest
tak że widzisz możliwości wiele 
Sory mały EDIT , tak naprawdę to nie wiem ,czy mam zmienioną tylko głowicę czy cały słupek , no i jeszcze kwestia turbiny dochodzi AWT czy BFB , czyjego pochodzenia jest


Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik 
