Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ INNY] Głowica 1.8t AWT czy można wymienić na inną?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

[ INNY] Głowica 1.8t AWT czy można wymienić na inną?

Post autor: marcin63 » 13 mar 2012, 12:43

Witam!

Mam takie pytanie do znawców audi. Posiadam Audi A6 2001r 1.8T b+lpg. W aucie zdiagnozowano wymianę głowicy ponieważ stara została zatarta, Chciałbym sie dowiedzieć czy jest możliwość zastosowania innej głowicy o innym kodzie? Moja oryginalna głowica ma kod AWT.
Proszę wszystkich o podpowiedź

Pozdrawiam

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 13 mar 2012, 17:32

tak mozesz dac głowicw z inego sinika tylko musi byc z 1.8t
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 13 mar 2012, 19:43

niestety kupiłem głowice o kodzie AEB i niby jest identyczna ale różni się jednym otworem tzn w AWT on jest a w AEB juz go niema. Mało się na tym znam a mój mechanik też niestety nie umie ustalić czym można zamienić AWT. chodzi o mały otwór jakiś wylotowy znajdujący się na ściance od strony całego układu rozrządu tak trochę po prawej stronie.
Mechanik powiedział, że jak założymy tą bez tego otworu to auto straci na swojej mocy.
Może wie ktoś dokładniej czy któraś z głowic do tego silnika jest dokladnie taka sama jak ta o kodzie AWT. dodam że na głowicy AWT znajdują sie takie oznaczenia: 05810333730.
I jeszcze jedno pytanie, może te głowice da sie regenerować? chodzi o miejsca gdzie w głowicy ułożone są wałki rozrządu?
Pozdrawiam

zdjęcie otworuObrazek

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 13 mar 2012, 21:52

ten otwór jest do układu SAI i bez niego auto bedzie jezdziło normalnie. minusami nie działajacego ukłdu SAI moze byc lamka na desce i bedziesz trół troche bardziej srodowisko po odpaleniu zimnego silnika
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 14 mar 2012, 11:00

dzięki wielkie za pomoc!

A jeszcze jedno pytanie. Czy auto nie straci na mocy jak ta głowica bedzie bez tego otworu?

Pozdrawiam

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 14 mar 2012, 15:54

Nie straci mocy gdyż pompa działa tylko podczas rozgrzewania silnika.
Będziesz musiał tylko po zaślepiać/zdemontować wężyki, a żeby nie wywalało checka trzeba zapiąć rezystorem wtyk przy pompie, chyba 750 ohm.

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 29 mar 2012, 11:05

Witam!
Po długich oczekiwaniach w koĂącu udało się wstawić głowicę(AEB) zamienna z AWT. Trwało to długo, ale przy okazji wymieniłem, pompę oleju i turbinę i czujnik ciśnienia oleju. Auto jeździ bez zarzutów poziom oleju jest niezmienny, ciśnienie na pompie zmierzone i ma na biegu jałowym 2 bary, ale cały czas zapala się czerwona kontrolka olejarki i i wskaźnik nie pokazuje temperatury oleju. Wygląda to tak, że podczas mocniejszego dodania gazu ona sie zapala a jak szybko zahamuje to gaśnie. Podłączyłem do kompa i nie wyświetla żadnych błędów :( . Auto postawiłem dzisiaj do wymiany, czujnika poziomu oleju, tego co znajduje się w misce olejowej i przy okazji zmienię olej w skrzyni biegów. Może ktoś z was miał podobny problem, to proszę o jakąś podpowiedź. Poinformuję jak sprawa wygląda po wymianie czujnika poziomu oleju.
Pozdrawiam

Auto odebrałem, ale okazało się, że w tej skrzyni biegów nikt w moim miescie nie wymieni mi oleju. Porażka. co do wyskakującej kontrolki oleju, okazało się ze przyczyną był fabrycznie nowy czujnik ciśnienia oleju.

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 11 paź 2013, 19:11

Witam
Odświeżę aby nie zakładać nowego temat.
Jaką inną głowicę można założyć także (oprócz AEB) do silnika AWT?
Czy z 1.8 AJP/AQE/ARH będą pasować?

Jesion102
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 lut 2009, 18:33
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Jesion102 » 08 wrz 2014, 22:56

Powiedzcie mi bo mam problem padła mi głowica w AWT i mam plan założyć glowice od AEB czy podejdzie bez wiekszych przeróbek cy coś trzeba dłubać??

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 09 wrz 2014, 10:13

Jesion102 pisze:Powiedzcie mi bo mam problem padła mi głowica w AWT i mam plan założyć glowice od AEB czy podejdzie bez wiekszych przeróbek cy coś trzeba dłubać??
chłopie masz jak byk odpowiedz w temacie , cały watek jest o glowicy z AEB a Ty pytasz czy podejdzie <wysmiewacz>

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A4 B5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Berez1991 » 14 gru 2015, 22:25

No i miał ktos kontakt z wymiana głowicy w AWT na AEB? Dokładniej czy ktos to robił osobiście.
Wyczytałem na goglach ze napinacze sa inne (w jednym mechaniczny a drugi z cewka) i nie wiem czy koła pasuja. Ktos potwierdzi?
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 15 gru 2015, 14:40

ja mam w AWT zamontowaną głowicę z BFB ale to nie ja robiłem ,już taką kupiłem.

Sory mały EDIT , tak naprawdę to nie wiem ,czy mam zmienioną tylko głowicę czy cały słupek , no i jeszcze kwestia turbiny dochodzi AWT czy BFB , czyjego pochodzenia jest :) tak że widzisz możliwości wiele :>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl