Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin

Silniki benzynowe
snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 12 mar 2012, 07:42

Musiałem kupić drugi komplet bo źle założyli jeden kabel i się przetarł o pasek :( Teraz przez weekend okazało się że też kable do cylidnra 2 i 3 są wyrwane z fajki, niby da się je włożyć ale mają przebicie, dzisiaj podjadę do mechaników.

Ogólnie kable NGK są dość słabe, kiedyś też miałem z nimi problem właśnie taki że się urywały nowe, ale wymienili na nowe bez gadania, w międzyczasie kupiłem używki BREMI i jeździłem na nich 2 lata, aż do teraz jak mi się znowu zebrało na wymiany :(

Poradziłem sobie jakoś z przebiciami, po teście wodą nie widać żadnych iskier na cewce, ani przy świecach, ale na gazie nie równo się zbiera między 2 a 3 tyś obrotów, a w Szczecinie chyba nie ma do kogo pojechać bo wszyscy tylko potrafią gadać i nic więcej.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 12 mar 2012, 14:54

Kable NGk są takie miękkie i lipne. Sam sobie urwałem dwa przewody.
Faktycznie najlepiej demontować je po nocy. U mnie silnik ostygł ale nie do końca i właśnie guma się rwie.

Bremi kupiłem i są dużo lepsze a w cale nie droższe.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 12 mar 2012, 15:29

ja mam teraz Bosch i są lepiej wykonane od ngk które miałem wcześniej tak więc polecam.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 12 mar 2012, 20:41

No i właśnie dlatego nigdy więcej przewodów NGK.

Dzisiaj kolejny dzień walki no i obserwacje:

1. Jak jest zimny silnik to troszkę falują obroty na benzynie, po przełączeniu się na gaz szarpie między 2 a 3 tys RPM
2. Jak jest ciepły to pracuje równo, tak samo na gazie jest o niebo lepiej, czasami lekko podszarpnie, no ale musi być ciepły - wskazówka na 90 stopni

Coś się popsuło w komunikacji z kompem - jak jest silnik zgaszony to normalnie można się podłączyć, ale po odpaleniu silnika traci komunikacje - No response from controller i przy próbie połaczenia słychać takie cyknięcie zza zegarów i w tym samym momencie resetują się zegary i na chwilę przygasa silnik - czy ktoś się może z czymś takim spotkał? W drugim aucie łączy się bez problemu

No i właśnie z tego powodu nie udało mi się przetestować przepływomierza, ale skasowałem błąd i jak na razie nie wrócił, pojawiły się 2 inne błędy:

17515 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Short to Plus

P1107 - 35-10 - - - Intermittent

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 35-10 - - - Intermittent

i te błędy wracają po skasowaniu, czy to może mieć jakiś związek z wymienionymi przeze mnie objawami?

Ok ten drugi błąd to pewnie dlatego że odłączałem aku.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 mar 2012, 21:12

Pierwszy błąd jest od grzałki sondy, albo problem jest w okablowaniu, albo faktycznie uszkodzony obwód.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 12 mar 2012, 21:34

Może to powodować takie objawy? Jeśli tak to jak się zabrać za naprawę?

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 12 mar 2012, 22:28

jesli to faktycznie sondy to może być rozwiązanie twojego problemu, a jak błędu nie idzie skasować to będzie raczej jedna z sond

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 13 mar 2012, 12:31

Dzisiaj popróbuję jeszcze raz się połączyć z kompem na innym kablu, dzisiaj trochę pojeździłem i jak jest ciepły to chodzi idealnie i na PB i na LPG, a jak zimny to szarpie na LPG, może faktycznie coś z tą grzałką od sondy?

Czy to może tak działać że jak jest zimna sonda to działa źle, a jak nagrzeje się wydech to też podgrzana jest sonda i wtedy działa ok?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 13 mar 2012, 13:03

Ja myślałem że przy zimnym silniku sonda nie pracuje.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 13 mar 2012, 13:05

Ja jestem zielony zupełnie w tym temacie, dlatego pytam :) Możliwe że tak jest, ale czemu jest tak że na zimnym szarpie na gazie, a na ciepłym nie. Układ zapłonowy na 99% jest ok, przepływomierz raczej też ok, na benzynie jest perfekt.

Znowu jak jest ciepły ze wskazówką na 90 stopni to wszystko jest ok, chyba do tej pory tak dobrze na gazie nie jeździł jak teraz, tylko że wkurza mnie to że na zimnym mu gaz nie pasuje i próbuję znaleźć przyczynę.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 mar 2012, 15:40

Jeśli na pb nie występuje błąd grzałki (trzeba to sprawdzić, skasować błąd i pojeździć na samej pb) to będzie jednoznaczne że lpg zaburza odczyt przez ecu a sama sonda jest ok. I wtedy pozostanie regulacja lpg wprowadzając korektę od temp gazu (zależy jaki masz sterownik i gdzie jest zamontowany czujnik temp gazu).

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 13 mar 2012, 20:46

Ok no to ostatni update, zostało chyba tylko pojechać na regulację LPG, auto nie może się połączyć z VAGiem na odpalonym silniku, jak jest zgaszony to nie ma problemu, cholera wie o co chodzi ...

no ale teraz jest tak:

odpalam na zimnym (oczywiscie PB) chwile pojeżdżę włączy się LPG, poszarpuje między 2 a 3 tys obrotów, po powrocie na PB jest tak samo, czyli poszarpuje, zgaszę silnik, odpalę na PB jest idealnie na PB.

Silnik ciepły - nagrzany wskazówka pokazuje 90 stopni, na benzynie odpalony, przechodzi na LPG i nie ma żadnych objawów, żadnego szarpania, pod górkę na 3 przy 1000 obrotów i nawet nie zająknie :) Po skasowaniu wczoraj błędów i po jeżdżeniu wczoraj i dzisiaj, żadne błędy się nie pojawiają.

No to teraz albo to jakieś czary - albo faktycznie tylko została regulacja LPG (po naprawie reduktora i tak miała być regulacja).

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 13 mar 2012, 22:15

Pozostaje zapewne zrobienie dobrej korekty od temperatury gazu i powinno być ok.
Przeważnie wtryski gazowe lubią lać gdy zimne i przez to rozjeżdżają się korekty benzynowe ecu.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 06 maja 2012, 12:08

Temat trochę odgrzebuję, ale potrzebuję jeszcze jakiejś wskazówki :) Auto ogólnie zrobione, wymieniłem wtrysk od LPG pojechałem do Goleniowa - jeśli nie można reklamować to proszę wykasować nazwę warsztatu - do Giejbo i tam ustawili LPG tak że auto nigdy tak dobrze na LPG nie chodziło, chociaż oni nie byli zadowoleni - ale wtedy byłem zdecydowany sprzedać auto i nie chciałem już dalej się zagłębiać.

Teraz auta już nie sprzedaję na pewno bo pieniędzy z tego żadnych nie ma, a za darmo szkoda oddawać ... auto zostaje u mnie bo lepszego nie kupię, a C7 jeszcze trochę za drogie :)

Auto jeździ na PB i LPG bez problemu tylko na luzie czuć jak trochę poszarpuje silnik, takie wrażenie jest jakby co jakiś czas uciekało gdzieś sprężanie lub iskra po prostu jakby raz na jakiś czas coś "zakulało" - kable są nowe, świece są nowe nie ma przebić. Co może powodować takie objawy?:

- cewka zapłonowa
- wypalony zawór
- zapchana odma (trochę dużo oleju mi zjada między wymianami muszę dolać około 4 - 5 litrów)

jakieś inne pomysły? Auto chcę zrobić i nim jeździć, a nie chcę żeby problem się pogłębiał, ostatnio zrobiłem nim 2300 km w ciągu 24 godzin i bez najmniejszego problemu jeździ, aha jeszcze mam takie odczucie jakby miał trochę mało mocy - chociaż do 200 bez problemu się dobuja. Pojadę jeszcze raz do Goleniowa myślę że tam dojdą do tego co jest przyczyną, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć z czym muszę się liczyć.

Jeśli komuś chcę się to przeczytać i coś zasugerować to będę wdzięczny.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 maja 2012, 12:39

snowmass pisze:Auto jeździ na PB i LPG bez problemu tylko na luzie czuć jak trochę poszarpuje silnik,
Na pb i lpg tak samo się zachowuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga