[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin
Musiałem kupić drugi komplet bo źle założyli jeden kabel i się przetarł o pasek Teraz przez weekend okazało się że też kable do cylidnra 2 i 3 są wyrwane z fajki, niby da się je włożyć ale mają przebicie, dzisiaj podjadę do mechaników.
Ogólnie kable NGK są dość słabe, kiedyś też miałem z nimi problem właśnie taki że się urywały nowe, ale wymienili na nowe bez gadania, w międzyczasie kupiłem używki BREMI i jeździłem na nich 2 lata, aż do teraz jak mi się znowu zebrało na wymiany
Poradziłem sobie jakoś z przebiciami, po teście wodą nie widać żadnych iskier na cewce, ani przy świecach, ale na gazie nie równo się zbiera między 2 a 3 tyś obrotów, a w Szczecinie chyba nie ma do kogo pojechać bo wszyscy tylko potrafią gadać i nic więcej.
Ogólnie kable NGK są dość słabe, kiedyś też miałem z nimi problem właśnie taki że się urywały nowe, ale wymienili na nowe bez gadania, w międzyczasie kupiłem używki BREMI i jeździłem na nich 2 lata, aż do teraz jak mi się znowu zebrało na wymiany
Poradziłem sobie jakoś z przebiciami, po teście wodą nie widać żadnych iskier na cewce, ani przy świecach, ale na gazie nie równo się zbiera między 2 a 3 tyś obrotów, a w Szczecinie chyba nie ma do kogo pojechać bo wszyscy tylko potrafią gadać i nic więcej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
No i właśnie dlatego nigdy więcej przewodów NGK.
Dzisiaj kolejny dzień walki no i obserwacje:
1. Jak jest zimny silnik to troszkę falują obroty na benzynie, po przełączeniu się na gaz szarpie między 2 a 3 tys RPM
2. Jak jest ciepły to pracuje równo, tak samo na gazie jest o niebo lepiej, czasami lekko podszarpnie, no ale musi być ciepły - wskazówka na 90 stopni
Coś się popsuło w komunikacji z kompem - jak jest silnik zgaszony to normalnie można się podłączyć, ale po odpaleniu silnika traci komunikacje - No response from controller i przy próbie połaczenia słychać takie cyknięcie zza zegarów i w tym samym momencie resetują się zegary i na chwilę przygasa silnik - czy ktoś się może z czymś takim spotkał? W drugim aucie łączy się bez problemu
No i właśnie z tego powodu nie udało mi się przetestować przepływomierza, ale skasowałem błąd i jak na razie nie wrócił, pojawiły się 2 inne błędy:
17515 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Short to Plus
P1107 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
i te błędy wracają po skasowaniu, czy to może mieć jakiś związek z wymienionymi przeze mnie objawami?
Ok ten drugi błąd to pewnie dlatego że odłączałem aku.
Dzisiaj kolejny dzień walki no i obserwacje:
1. Jak jest zimny silnik to troszkę falują obroty na benzynie, po przełączeniu się na gaz szarpie między 2 a 3 tys RPM
2. Jak jest ciepły to pracuje równo, tak samo na gazie jest o niebo lepiej, czasami lekko podszarpnie, no ale musi być ciepły - wskazówka na 90 stopni
Coś się popsuło w komunikacji z kompem - jak jest silnik zgaszony to normalnie można się podłączyć, ale po odpaleniu silnika traci komunikacje - No response from controller i przy próbie połaczenia słychać takie cyknięcie zza zegarów i w tym samym momencie resetują się zegary i na chwilę przygasa silnik - czy ktoś się może z czymś takim spotkał? W drugim aucie łączy się bez problemu
No i właśnie z tego powodu nie udało mi się przetestować przepływomierza, ale skasowałem błąd i jak na razie nie wrócił, pojawiły się 2 inne błędy:
17515 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Short to Plus
P1107 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
i te błędy wracają po skasowaniu, czy to może mieć jakiś związek z wymienionymi przeze mnie objawami?
Ok ten drugi błąd to pewnie dlatego że odłączałem aku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dzisiaj popróbuję jeszcze raz się połączyć z kompem na innym kablu, dzisiaj trochę pojeździłem i jak jest ciepły to chodzi idealnie i na PB i na LPG, a jak zimny to szarpie na LPG, może faktycznie coś z tą grzałką od sondy?
Czy to może tak działać że jak jest zimna sonda to działa źle, a jak nagrzeje się wydech to też podgrzana jest sonda i wtedy działa ok?
Czy to może tak działać że jak jest zimna sonda to działa źle, a jak nagrzeje się wydech to też podgrzana jest sonda i wtedy działa ok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja myślałem że przy zimnym silniku sonda nie pracuje.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Ja jestem zielony zupełnie w tym temacie, dlatego pytam Możliwe że tak jest, ale czemu jest tak że na zimnym szarpie na gazie, a na ciepłym nie. Układ zapłonowy na 99% jest ok, przepływomierz raczej też ok, na benzynie jest perfekt.
Znowu jak jest ciepły ze wskazówką na 90 stopni to wszystko jest ok, chyba do tej pory tak dobrze na gazie nie jeździł jak teraz, tylko że wkurza mnie to że na zimnym mu gaz nie pasuje i próbuję znaleźć przyczynę.
Znowu jak jest ciepły ze wskazówką na 90 stopni to wszystko jest ok, chyba do tej pory tak dobrze na gazie nie jeździł jak teraz, tylko że wkurza mnie to że na zimnym mu gaz nie pasuje i próbuję znaleźć przyczynę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jeśli na pb nie występuje błąd grzałki (trzeba to sprawdzić, skasować błąd i pojeździć na samej pb) to będzie jednoznaczne że lpg zaburza odczyt przez ecu a sama sonda jest ok. I wtedy pozostanie regulacja lpg wprowadzając korektę od temp gazu (zależy jaki masz sterownik i gdzie jest zamontowany czujnik temp gazu).
Ok no to ostatni update, zostało chyba tylko pojechać na regulację LPG, auto nie może się połączyć z VAGiem na odpalonym silniku, jak jest zgaszony to nie ma problemu, cholera wie o co chodzi ...
no ale teraz jest tak:
odpalam na zimnym (oczywiscie PB) chwile pojeżdżę włączy się LPG, poszarpuje między 2 a 3 tys obrotów, po powrocie na PB jest tak samo, czyli poszarpuje, zgaszę silnik, odpalę na PB jest idealnie na PB.
Silnik ciepły - nagrzany wskazówka pokazuje 90 stopni, na benzynie odpalony, przechodzi na LPG i nie ma żadnych objawów, żadnego szarpania, pod górkę na 3 przy 1000 obrotów i nawet nie zająknie Po skasowaniu wczoraj błędów i po jeżdżeniu wczoraj i dzisiaj, żadne błędy się nie pojawiają.
No to teraz albo to jakieś czary - albo faktycznie tylko została regulacja LPG (po naprawie reduktora i tak miała być regulacja).
no ale teraz jest tak:
odpalam na zimnym (oczywiscie PB) chwile pojeżdżę włączy się LPG, poszarpuje między 2 a 3 tys obrotów, po powrocie na PB jest tak samo, czyli poszarpuje, zgaszę silnik, odpalę na PB jest idealnie na PB.
Silnik ciepły - nagrzany wskazówka pokazuje 90 stopni, na benzynie odpalony, przechodzi na LPG i nie ma żadnych objawów, żadnego szarpania, pod górkę na 3 przy 1000 obrotów i nawet nie zająknie Po skasowaniu wczoraj błędów i po jeżdżeniu wczoraj i dzisiaj, żadne błędy się nie pojawiają.
No to teraz albo to jakieś czary - albo faktycznie tylko została regulacja LPG (po naprawie reduktora i tak miała być regulacja).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Temat trochę odgrzebuję, ale potrzebuję jeszcze jakiejś wskazówki Auto ogólnie zrobione, wymieniłem wtrysk od LPG pojechałem do Goleniowa - jeśli nie można reklamować to proszę wykasować nazwę warsztatu - do Giejbo i tam ustawili LPG tak że auto nigdy tak dobrze na LPG nie chodziło, chociaż oni nie byli zadowoleni - ale wtedy byłem zdecydowany sprzedać auto i nie chciałem już dalej się zagłębiać.
Teraz auta już nie sprzedaję na pewno bo pieniędzy z tego żadnych nie ma, a za darmo szkoda oddawać ... auto zostaje u mnie bo lepszego nie kupię, a C7 jeszcze trochę za drogie
Auto jeździ na PB i LPG bez problemu tylko na luzie czuć jak trochę poszarpuje silnik, takie wrażenie jest jakby co jakiś czas uciekało gdzieś sprężanie lub iskra po prostu jakby raz na jakiś czas coś "zakulało" - kable są nowe, świece są nowe nie ma przebić. Co może powodować takie objawy?:
- cewka zapłonowa
- wypalony zawór
- zapchana odma (trochę dużo oleju mi zjada między wymianami muszę dolać około 4 - 5 litrów)
jakieś inne pomysły? Auto chcę zrobić i nim jeździć, a nie chcę żeby problem się pogłębiał, ostatnio zrobiłem nim 2300 km w ciągu 24 godzin i bez najmniejszego problemu jeździ, aha jeszcze mam takie odczucie jakby miał trochę mało mocy - chociaż do 200 bez problemu się dobuja. Pojadę jeszcze raz do Goleniowa myślę że tam dojdą do tego co jest przyczyną, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć z czym muszę się liczyć.
Jeśli komuś chcę się to przeczytać i coś zasugerować to będę wdzięczny.
Teraz auta już nie sprzedaję na pewno bo pieniędzy z tego żadnych nie ma, a za darmo szkoda oddawać ... auto zostaje u mnie bo lepszego nie kupię, a C7 jeszcze trochę za drogie
Auto jeździ na PB i LPG bez problemu tylko na luzie czuć jak trochę poszarpuje silnik, takie wrażenie jest jakby co jakiś czas uciekało gdzieś sprężanie lub iskra po prostu jakby raz na jakiś czas coś "zakulało" - kable są nowe, świece są nowe nie ma przebić. Co może powodować takie objawy?:
- cewka zapłonowa
- wypalony zawór
- zapchana odma (trochę dużo oleju mi zjada między wymianami muszę dolać około 4 - 5 litrów)
jakieś inne pomysły? Auto chcę zrobić i nim jeździć, a nie chcę żeby problem się pogłębiał, ostatnio zrobiłem nim 2300 km w ciągu 24 godzin i bez najmniejszego problemu jeździ, aha jeszcze mam takie odczucie jakby miał trochę mało mocy - chociaż do 200 bez problemu się dobuja. Pojadę jeszcze raz do Goleniowa myślę że tam dojdą do tego co jest przyczyną, ale chciałbym mniej więcej wiedzieć z czym muszę się liczyć.
Jeśli komuś chcę się to przeczytać i coś zasugerować to będę wdzięczny.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga