Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...

Silniki wysokoprężne
Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 12 sty 2012, 08:51

20omega pisze:Hm. jeśli mam wydawać kasę na poprawianie jednostki przy przebiegu ponad 200kkm. to może zakupić nową jednostkę z 2009 lub 2010 roku z małym przebiegiem. Pytanie jaki silnik o jakim symbolu pasował by do mojej budy bez większych przeróbek. Potrafi ktoś odpowiedzieć na to pytanko?
Pierwsze pytanie masz DPF-a czy nie ??
jesli chcesz kupic silnik z mitsubishi to nie mów sprzedawcy ze chcesz go wsadzic do audi bo cena odrazu rosnie, . w mitsubishi masz dwa rodzaje silnika BSY w outlanderze bez DPF-a i z lancer i grandis oznaczenie BWC z dpf-em.

Jesli nie masz Dpf-a to mozesz brac obojetnie ktory silnik , natomiast jesli masz to jak chcesz wsadzic BSY trzeba wczesniej wywalic Dpf tak jak ja to zrobiłem u siebie. Pozdrawiam

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 12 sty 2012, 08:51

firm "modernizujących" napęd pompy w 2.0 tdi jest sporo
niemal w każdym większym mieście taką znajdziesz
moim zdaniem lepiej zawsze robić blisko siebie aby z ewentualnymi problemami z silnikiem nie ciągać auta przez pół polski na lawecie

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 15 sty 2012, 09:10

Głowicę mam V210 a turbo Romania :|

seba3112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: seba3112 » 15 sty 2012, 11:21

A w jaki sposob poprawiony jest naped pompy oleju w silniku z Outlandera?

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 15 sty 2012, 19:54

jest taki na jaki teraz zmieniaja wszyscy czyli jak w starym 1.9 tdi

seba3112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 28 kwie 2011, 13:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: seba3112 » 16 sty 2012, 17:19

Nie jest tak przypadkiem ze zabierak czy jak kto woli imbus jest dłuższy tzn 10cm?

20omega
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 07 sty 2010, 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: 20omega » 22 sty 2012, 22:26

A zmierzył ktoś jakie są wartości ciśnień pomp 1.9TDI I 2.0 Tdi . Są różne czy przybliżone. Jedni twierdzą że po przeszczepie na 1.9tdi drgania ustają.??

driver09
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 lis 2010, 15:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: driver09 » 29 sty 2012, 17:39

Witam właśnie jestem na etapie przerabiania pompy oleju w BLB na BKD z Seata wszystko mam już opracowane autko śmiga bez żadnych problemów . Trzeba tylko trochę pracy części no i oczywiście trzeba mieć czym to zrobić .
1. pierwsze co to oczywiście ściągamy cały przodek Obrazek
2. następnie odkręcamy miskę olejową ,ale żeby to zrobić najlepiej rozpiąć zawieszenie i podwiązać motor , potem dobieramy się oczywiście do nieszczęsnej pompy i całego napędu Obrazek Obrazek
3.największy problem jest ze zdjęciem koła zębatego z wału ,ale ja mam to już opracowane , więc po demontażu montujemy koło zębate z BKD Obrazek

4. następnie musimy zaślepić jeden z kanałów olejowych który wcześniej smarował nam wałki w starej pompie Obrazek
5. później montujemy pompę z BKD i cały napęd Obrazek Obrazek
6. składamy autko i śmiga jak nowe oczywiście przerabiam jeszcze jedną rzecz ale to dla zainteresowanych . Jeśli jest ktoś chętny to zapraszam na przeróbkę .

dopisując do poprzedniego postu używaj opcji "edytuj", posty scaliłem / Mod G
Ostatnio zmieniony 29 sty 2012, 21:46 przez driver09, łącznie zmieniany 1 raz.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 30 sty 2012, 12:43

20omega pisze:A zmierzył ktoś jakie są wartości ciśnieĂą pomp 1.9TDI I 2.0 Tdi . Są różne czy przybliżone. Jedni twierdzą że po przeszczepie na 1.9tdi drgania ustają.??
dwumas może pada jak telepie autem na postoju- kolega miał podobnie

Awatar użytkownika
marioaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:03
Lokalizacja: kieleckie

Post autor: marioaudi » 11 mar 2012, 00:36

Widzę, że jeszcze świeży temat więc się podepnę. Kupiłem moją audiczkę w czerwcu 2011 przy przebiegu 278k - obecnie mam 291k - silnik BRE, czyściutki bez wycieków. Rozrząd wymieniony jeszcze u sąsiadów. na początku jeździł bez problemów, po dwóch miesiącach podczas wyjazdu na wczasy do Chorwacji zaczął poszarpywać na wolnych obrotach. Jeszcze przed wyjazdem podłączyłem go do kompa u znajomego i powiedział mi, że dwa wtryski są do wymiany lub regeneracji ale kazał mi wlać dodatki i sprawdzić. I tak na wczasach zaczął szarpać -przeważnie na dwójce i przy małych obrotach. Wszystko się skończyło gdy zatankowałem tamtejsze paliwo. jeździł jak nowy, bez szarpania. Po powrocie do kraju zdarzało się szarpanie pojazdem na postoju na wolnych obrotach-podczas jazdy nie było problemu. Od tego roku znowu zaczął poszarpywać podczas jazdy i po wlaniu do baku dodatku smarującego problem zniknął. W Polsce paliwo jest za suche na te silniki i dobrze jest od czasu do czasu wlać dodatek do paliwa. Paliwo tankuje tylko na renomowanych stacjach .Napisałem to informacyjnie jakby ktoś miał podobne problemy. teraz na wiosnę przymierzam się do wymiany pompowtrysków - jak spotkam tanio to wymienię wszystkie. <okok>

Awatar użytkownika
marioaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:03
Lokalizacja: kieleckie

Post autor: marioaudi » 11 mar 2012, 11:17

greg25 pisze:Dobrze że oprócz problemów z autami, Ktoś opisał również pozytywne rozwiązanie.
Gratuluję marioaudi, życząc bezawaryjnej jazdy <okok> .
Napisz może co to za dodatek był, który Ci pomógł.
Przeważnie dodaję produkty firmy XERAMIC, ale jak nie ma na stacji to dodaję innej firmy, przeważnie jest to firma STP. Na zimę dodawałem środki wiążącą wodę i parafinę, ale przeważnie środki smarujące wtryski. Jeden mechanik powiedział abym co jakiś czas dodawał dodatek w postaci oleju dodawanego do benzyny do kosiarek - ale nie jestem przekonany, choć ma to właściwości smarne.
Na niektórych forach i nawet mechanicy się wypowiadają, zę zagraniczne paliwo jest "tłuściejsze" a u nas suche. Mam trochę znajomych na stacjach i mówią, ze nie ma co tankować tej "lepszej" benzyny lepiej samemu dolać dodatek i zatankować zwykłej - dodatki są dolewane do cystern a wiadomo ;) polak potrafi. to samo jest z dodatkami przeciwdziałającym zamarzaniu paliwa. Rozmawiałem z gościem co rozwozi takie paliwo - niby nie zamarza przy -30 a jak wlewał na stacji do zbiorników to przy -15 je łapało, a jak pracownik wlał do butelki to zrobiło się " mleko" dopiero gdy złapało temperatury to się wyklarowało. Dlatego trzeba samemu dbać o wtryski, koniecznie filterek paliwa wymienić po zimie. No ale teraz szukam pompowtrysków wtrysków muszę sprawdzić u mechanika jakie numery kupić - bo znalazłem nawet tanio na allegro po 600 zł sztuka ale nie wiem czy to te same.

Jakby ktoś czytający ten post wiedział coś o odmie do mojego audi, czy da się naprawić i gdzie można to kupić to byłbym wdzięczny za informację

romek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 mar 2012, 12:27
Lokalizacja: opole/krapkowice

Post autor: romek85 » 11 mar 2012, 13:31

witam.tak sie składa ze jestem tu nowy i mam ten sam problem w mojej c6 chodzi mi o drgania na biegu jałowym bylem w niemczech w serwisie audi i tam stwierdzili mi wymiane koło dwumasowego a ze koszt w niemczech był ogromny postanowiłem wymienic to koło w polsce i po wymianie drgania nie ustąpiły prosze o pomoc czy moga byc to pompowtryski i co robic. z góry dzieki

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 11 mar 2012, 17:01

sprawdz , IC czy sie nie rozszczelnił, naped pompy olejowej a w pierwszej kolejnosci wtryski

kris_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lip 2010, 22:55
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kris_wro » 11 mar 2012, 21:35

achcior pisze:
Myslę te problemy mogą się zaczynać dopiero od 250-300tyśkm ale napewno nie przy 180tyśkm jak to większość opisuje.

Poprostu tak się przestraszyłem tych wałków że postanowiłem zareagować ale jak widać to za wczesnie.
Mi wałeczki zrobiły się okrągłe przy 186 tyś km, auto musiałem zgasić (leciałem po trasie) więc turbo poszło.... ale za wymianę wałeczków płaciłem 1000zł z materiałem no plus nowe turbo :/ lepiej wymienić wcześniej niż za późno....
Pokornie, aby do celu.
Usunieto-Regulamin

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 12 mar 2012, 02:06

marioaudi - poszarpywanie przy przyspieszaniu, 2-3 bieg, zakres obrotów przeważnie 1800-2200 to właśnie objaw padających pompowtryskiwaczy, dlatego zalanie lepszego paliwa lub dolanie dodatków do paliwa pomaga na jakiś czas i daje zauważalne różnice. Najczęściej takie zabiegi pomagają do czasu... później pozostaje już tylko regeneracja lub wymiana PD.

romek85 - dwumas należy wykluczyć na samym końcu, bardzo często nie jest on przyczyną drgań, a koszty zakupu i wymiany są bardzo duże. Warto sprawdzić to o czym wspomniał Peter22
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga