Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem za 3-4 razem

Silniki benzynowe
kotek17171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kotek17171 » 15 lut 2012, 17:00

Witam ponownie , wymieniłam czujnik przy mrozach -15 było wszystko ok do czasu wczorajszego ocieplenia przy np. -2 znowu to samo ( i to nie jest przy ciepłym czy zimnym silniku ) może być 85 stopni i odpali bez problemu. wczoraj i dzisiaj ponownie za 3-4 razem uruchomieniu samochodu problemy z odpaleniem i wyczuwalny dziwny zapach przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem :/ czego to może być przyczyna ? ? ? co jeszcze sprawdzić ??
KoTeK :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 lut 2012, 18:56

a co komp mówi ??

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 lut 2012, 19:12

kotek17171,
Przyczyn może być wiele ale żeby część wyeliminować zakręcił bym lpg i pojeździł na samej pb, bo może problem jest ale ze złymi ustawieniami lpg lub uszkodzonym/wadliwym podzespołem lpg.

kotek17171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kotek17171 » 29 lut 2012, 22:18

to nie wina gazu. Przy długim kręceniu czuć zapach benzyny i jak juz odpali za 10 razem dymi się mocno z rur i czuć mocny zapach benzyny ? ? ktoś coś jeszcze poradzi ??

[ Dodano: 2012-03-02, 17:36 ]
Witam ponownie a moze to byc wina zlego akumulatora, bo po nocy odpala super rano wsiadam jade 3 km wylaczam silnik ide do sklepy i juz nie chce tak ladnie odpalic. Akumulator sprawdzilem i jest chyba za maly bo m 60 Ah ,oznaczenie w bagazniku mam jol . Prosze o pomoc. Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-02, 19:15 ]
Witam ponownie a moze to byc wina zlego akumulatora, bo po nocy odpala super rano wsiadam jade 3 km wylaczam silnik ide do sklepy i juz nie chce tak ladnie odpalic. Akumulator sprawdzilem i jest chyba za maly bo m 60 Ah ,oznaczenie w bagazniku mam jol . Prosze o pomoc. Pozdrawiam
KoTeK :)

Leszek57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 21 paź 2011, 08:11
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Leszek57 » 09 mar 2012, 09:01

Witam! Mam podobny problem z odpalaniem ale tylko jak jest zimny np. z rana kiedy to muszę kręcić ze 3 razy, za 2-gim razem zaczyna zaskakiwać ale pracuje nierówno jakby nie pracował na wszystkich garach- przerywa i gaśnie. Dopiero za 3-cim razem zaskoczy i zaczyna pracować na równych obrotach. Wygląda to jakby dostawał za mało paliwa ! Już sam nie wiem co o tym sądzić ? Przy rozgrzanym silniku jest O.K. Co to może być ? Bardzo proszę o jakieś sugestie i pomoc ! :(

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 09 mar 2012, 09:18

[quote="kotek17171"]to nie wina gazu. Przy długim kręceniu czuć zapach benzyny i jak juz odpali za 10 razem dymi się mocno z rur i czuć mocny zapach benzyny ? ? ktoś coś jeszcze poradzi ??

[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2012-03-02, 17:36[/i] ][/size]
Witam ponownie a moze to byc wina zlego akumulatora, bo po nocy odpala super rano wsiadam jade 3 km wylaczam silnik ide do sklepy i juz nie chce tak ladnie odpalic. Akumulator sprawdzilem i jest chyba za maly bo m 60 Ah ,oznaczenie w bagazniku mam jol . Prosze o pomoc. Pozdrawiam

[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2012-03-02, 19:15[/i] ][/size]
Witam ponownie a moze to byc wina zlego akumulatora, bo po nocy odpala super rano wsiadam jade 3 km wylaczam silnik ide do sklepy i juz nie chce tak ladnie odpalic. Akumulator sprawdzilem i jest chyba za maly bo m 60 Ah ,oznaczenie w bagazniku mam jol . Prosze o pomoc. Pozdrawiam[/quote]

czy aku dobry sprawdzasz po tym jak kręci rozrusznik, a jaka jest wartosć AH sprawdź na samym aku a nie w bagażniku :)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 mar 2012, 20:47

Leszek57,
Może lpg miesza w korektach paliwowych.
Przed rannym odpaleniem odłącz na chwilę aku i jeśli będzie poprawa to prawdopodobnie wina lpg, a jeśli nic się nie zmieni to potrzebny będzie vag i sprawdzenia ewentualnych błędów.

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 09 mar 2012, 22:32

witam..dobrze koledze doradzaja zeby przeczytac wszystkie posty o tym,mialem podobny problem,raz odpalal za 3cim a raz za 10ym jak kiedy,czasem przy rozgrzanym silniku problem wogole znikal.szukalem i wymienialem wszystko co sie dalo a okazalo sie cos czego nawet bledu nie pokazywalo a mianowicie przepustnica miala tylko 2% przepustowosci,pomogla adaptacja przepustnicy i problem zniknal az do niedawna kiedy wymienialem akum.i zrobilem reset kompa wiec znow mnie to czeka no albo wkoncu wymienie przepust...co do zapachu paliwa to chyba normalne przy dluzszym kreceniu w kazdej maszynie :) ..wiecej znajdziesz w moim poscie..pozdrawiam
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Leszek57
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 21 paź 2011, 08:11
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Leszek57 » 10 mar 2012, 17:26

Witam... Odłączyłem dziś rano na chwilę akumulator, ale nic się nie zmieniło w temacie.
Odnośnie [backsrt8] czy mógłbyś mi wyjaśnić dokładniej sprawę adaptacji przepustnicy /jakiej ?/ - niestety jestem laikiem w tych sprawach...
Za rozjaśnienie dzięki z góry i pozdrawiam ! :|

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 10 mar 2012, 18:09

No a ja ci bardziej mogę wyjaśnić w sprawach mechanicznych niż ustawień elektroniki wiec za dużo ci nie powiem :) u mnie chodziło o to ze przepustnica nie miała 100% przepustowości,samochód pali na dotyk ale tylko wejdzie w obroty dusi sie bądź nie i gaśnie,ale gdy silnik jest nagrzany te objawy sa sporadyczne bądź żadne..dodam ze zaraz po kupnie przepustnica była czyszczona nie ze względu ze było coś nie tak tylko przy okazji jak była sprawdzana..a mimo to komputer nic nie wykazywał,doszedł do tego kumpel kumpla gazownik w warsztacie jak mu powiedzieliśmy objawy,wszedł w ustawienia zrobił adaptacje przepustnicy i samochód zaczął cykać jak nowy...wiec jeśli u ciebie to jest to, to tylko dobry koleś z kompem załatwi sprawę..aaa a tak dla jasności wszyscy na forum mówili mi ze to pompa paliwowa(ma podobne objawy wtedy,ewentualnie zawór powrotny) wiec z kumplem sprawdzaliśmy i wymienialiśmy wszystko co się dało,filtry paliwa,powietrza,sprawdzaliśmy świece,kable zapłonowe,komp pokazywał nawet sondy lambda do wymiany i coś tam jeszcze,ale po adaptacji i skasowaniu błędów nic się więcej już ponownie nie pokazało :) A co do odłączenia aku.i restarcie kompa jeśli to tak jak u mnie przepustnica to nic ci to nie da niestety,no ale ja już nie będę się bawił z ta tylko wymieniam bo szkoda nerwów :)

[ Dodano: 2012-03-10, 18:16 ]
<mysli> Interesuje mnie jeszcze tylko ta twoja jazda z pukntu A do punktu B ze pozniej po nagrzaniu jest gorzej <mysli> pytanie z tego punktu A do B jedziesz na gazie???
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 11 mar 2012, 10:44

pamiętaj tylko żeby po ponownym podłączeniu aku przytrzymać kluczyk w stacyjce w pozycji 2 przez co najmniej 5 sekund.

kotek17171
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 30 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: kotek17171 » 14 kwie 2012, 14:33

Witam ponownie Zostały wymienione czujnik halla g28 , czujnik temperatury cieczy chłodzącej i znowu po krótkich trasach typu 1-2 km nie chce odpalić :/ :/ coś jeszcze doradzicie /? ?

[ Dodano: 2012-04-25, 11:30 ]
Problem rozwiązany :) po wymianie czujnika halla , czujnika cieczy chłodzącej ten na dole pod silnikiem po lewej stronie ale to nie ten czujnik był błędny :/ problemem był drugi czujnik temperatury znajdujący się pod rurą od powietrza :) pozdrawiam i dzieki za wszelki info :)
KoTeK :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja