[ AFB 2.5 150 KM] jak zapobieć wynianie wałków rozrządu ? cz
[ AFB 2.5 150 KM] jak zapobieć wynianie wałków rozrządu ? cz
jak wskazuje tema pytanie jest konkretne i zastanawia mnie czy ktoś z was zna na nie odpowiedz ja szukam i znaleść nie mogę chodzą legendy i sprawdzam je po kolei teraz jedna jest teka żeby jeździć na olejach syntetykach albo nawet tak zwanych super syntetykach 0W-30 ja jeżdżę na Castrolu Magnateku 10W-40 nie mogę zmienić oleju bo nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel auto mam z Francji wiec mógł jeździć na wszystkim dlatego postanowiłem lać magnateka jako ultimatum potem słyszałem że powinno się zmieniać odmę co jakiś czas więc teraz tak zrobię kupiłem filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) kosztowało mnie to z uszczelniaczami i innymi bzdurami 320PLN ale dalej nie wiem czy jestem w stanie uniknąć kosztu który mogę ponieść dodam że autko ma przejechane 216000 KM a w lesie szumią że wałki padają przy 250000 KM ja już jeba.... tyle kasy w ten samochód że głowa boli i wszystko na orginalnych częściach ale co wam będę mówił sami wiecie ile kasy leci na te auta a mimo to je kochamy (powinniśmy się leczyć jak to mówi moja żona ) powiedzcie mi czy można coś jeszcze zrobić aby uniknąć kosztów wymiany rozrządu
z góry dzięki
z góry dzięki
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
U mojego brata padły wałki ( i do kompletu silnik) przy 242 tys. Egzemplarz był sprowadzony z DE i jeździł właśnie na 0W-30. Co do stosowania oleju 10W-40 to nie wiem czy silnik doładowany lubi takie oleje
co do Twoich pytaĂą... jak zapobiegać.... to połowa forum jest o tym więc radze poszukać i poczytać
pzdr.
co do Twoich pytaĂą... jak zapobiegać.... to połowa forum jest o tym więc radze poszukać i poczytać
pzdr.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
Voojitsu jedynie co mozesz zrobic to zastosowac to jakis konkretny ceramizer. Napewno zmniejszy tarcie w silniku co spowolni proces wycierania sie walkow ale czy calkowicie ten blad zniweluje nie wiem.
Zmieniac olej co 10 tys km wraz z filtrem. Jak masz jakis dziwny ilej to wyplucz silnik i zalej porzadnym olejem. Nie oszczedzaj.
Jezdzic delikatnie az temperatura sie nie podniesie do 90.
Nic wiecej nie da sie zrobic. Albo sie walki wytra albo nie. Napewno zacznij odkladac kase jakies 5 tys. bo kiedys moze Cie to czekac.
Zmieniac olej co 10 tys km wraz z filtrem. Jak masz jakis dziwny ilej to wyplucz silnik i zalej porzadnym olejem. Nie oszczedzaj.
Jezdzic delikatnie az temperatura sie nie podniesie do 90.
Nic wiecej nie da sie zrobic. Albo sie walki wytra albo nie. Napewno zacznij odkladac kase jakies 5 tys. bo kiedys moze Cie to czekac.
The force will be with you...always
kolego Pietruch 15w40 to zabójstwo dosyć że dla wałków to i dla turbiny,zmień olej przynajmniej na 10w40 a ja bym nawet zaryzykował pełen syntetyk 5w40 bo tylko na takim ten silnik powinien pracować przez cały swój żywot....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
jest na wycieranie rada sprawdzać systematycznie co 100 tys hydropopychacze w jakim są stanie i czy trzymają ciśnienia, lać dobry olej z odpowiednią normą i nie będzie problemu
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Jak słucham tych bzdur związanych z olejem to jestem przerażony. Lejąc szlam 10w40 popełniasz podstawowy błąd związany z kwestią wałków rozrządu - do wałków ma być stosowany pełny syntetyk dający odpowiednie smarowanie. Osobiście będąc zmuszony do zmiany silnika, dałem do nowego/używanego - Mobila 0w40 TD, nie wiedząc co było wcześniej. Naczytacie się bzdur o rozszczelnieniach silnika i potem wychodzą z tego jakieś herezje. Do starego silnika przy przebiegu ponad 400 tys. lałem ten sam olej i jakoś nigdy przez 5 lat się nie rozszczelnił.
A na poparcie mojego argumentu dodam że taką informację uzyskałem od kierownika działu części w ASO Audi.
Kup przynajmniej ten 5w40 - Motula, Mobila albo Liqui Moly i będziesz spał spokojnie. Dobrym olejem nie zaszkodzisz silnikowi, a tylko mu pomożesz. Popychacze dostaną orgazmu jak dasz im ten pełny syntetyk.
A na poparcie mojego argumentu dodam że taką informację uzyskałem od kierownika działu części w ASO Audi.
Kup przynajmniej ten 5w40 - Motula, Mobila albo Liqui Moly i będziesz spał spokojnie. Dobrym olejem nie zaszkodzisz silnikowi, a tylko mu pomożesz. Popychacze dostaną orgazmu jak dasz im ten pełny syntetyk.
- danielmarek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga