Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] jak zapobieć wynianie wałków rozrządu ? cz

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Voojitsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 cze 2011, 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[ AFB 2.5 150 KM] jak zapobieć wynianie wałków rozrządu ? cz

Post autor: Voojitsu » 10 mar 2012, 10:42

jak wskazuje tema pytanie jest konkretne i zastanawia mnie czy ktoś z was zna na nie odpowiedz ja szukam i znaleść nie mogę chodzą legendy i sprawdzam je po kolei teraz jedna jest teka żeby jeździć na olejach syntetykach albo nawet tak zwanych super syntetykach 0W-30 ja jeżdżę na Castrolu Magnateku 10W-40 nie mogę zmienić oleju bo nie wiem na czym jeździł poprzedni właściciel auto mam z Francji wiec mógł jeździć na wszystkim dlatego postanowiłem lać magnateka jako ultimatum potem słyszałem że powinno się zmieniać odmę co jakiś czas więc teraz tak zrobię kupiłem filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej (odma) :) kosztowało mnie to z uszczelniaczami i innymi bzdurami 320PLN ale dalej nie wiem czy jestem w stanie uniknąć kosztu który mogę ponieść dodam że autko ma przejechane 216000 KM a w lesie szumią że wałki padają przy 250000 KM :( ja już jeba.... tyle kasy w ten samochód że głowa boli i wszystko na orginalnych częściach ale co wam będę mówił sami wiecie ile kasy leci na te auta a mimo to je kochamy (powinniśmy się leczyć jak to mówi moja żona ) powiedzcie mi czy można coś jeszcze zrobić aby uniknąć kosztów wymiany rozrządu

z góry dzięki :)

4rzesza4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 lut 2012, 10:23
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: 4rzesza4 » 10 mar 2012, 11:15

Ja w swoim 2.5tdi mam przejechane 290000 km plus to co pewnie był kiedyś cofnięty a wałki mam ok więc najpierw sprawdź w jakim są stanie a później będziesz się martwił <lol>

Awatar użytkownika
mnichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie

Post autor: mnichu » 10 mar 2012, 16:02

U mojego brata padły wałki ( i do kompletu silnik) przy 242 tys. Egzemplarz był sprowadzony z DE i jeździł właśnie na 0W-30. Co do stosowania oleju 10W-40 to nie wiem czy silnik doładowany lubi takie oleje <uoee>

co do Twoich pytaĂą... jak zapobiegać.... to połowa forum jest o tym więc radze poszukać i poczytać :)

pzdr.
Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 10 mar 2012, 19:00

jedyne co mozna zrobic to jezdzic na olejach typu 5w50, 10w60(syntetyt)
sa to oleje ktore utrzymuja gruby film olejowy(wysoka lepkosc)
a wlasnie przy olejach 0w30 dochodzi to tarcia granicznego <uoee>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 10 mar 2012, 20:26

Voojitsu jedynie co mozesz zrobic to zastosowac to jakis konkretny ceramizer. Napewno zmniejszy tarcie w silniku co spowolni proces wycierania sie walkow ale czy calkowicie ten blad zniweluje nie wiem.

Zmieniac olej co 10 tys km wraz z filtrem. Jak masz jakis dziwny ilej to wyplucz silnik i zalej porzadnym olejem. Nie oszczedzaj.

Jezdzic delikatnie az temperatura sie nie podniesie do 90.

Nic wiecej nie da sie zrobic. Albo sie walki wytra albo nie. Napewno zacznij odkladac kase jakies 5 tys. bo kiedys moze Cie to czekac.
The force will be with you...always

pietruch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 sie 2011, 23:47
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pietruch » 11 mar 2012, 00:10

hmm kurde a ja 15W40 zalewam i nic się nie dzieje autko ma przejechane 278tyś i wałki są ok, chyba juz nie ma sensu zmieniać na 10W ??

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 11 mar 2012, 02:52

kolego Pietruch 15w40 to zabójstwo dosyć że dla wałków to i dla turbiny,zmień olej przynajmniej na 10w40 a ja bym nawet zaryzykował pełen syntetyk 5w40 bo tylko na takim ten silnik powinien pracować przez cały swój żywot....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 11 mar 2012, 05:58

jest na wycieranie rada sprawdzać systematycznie co 100 tys hydropopychacze w jakim są stanie i czy trzymają ciśnienia, lać dobry olej z odpowiednią normą i nie będzie problemu

Awatar użytkownika
Voojitsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 cze 2011, 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Voojitsu » 11 mar 2012, 10:34

mam nadziej że wszystko będzie u mnie ok z wałkami ściągnę pokrywy będę wiedział co w trawie piszczy Dzięki za porady

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 11 mar 2012, 11:10

Jak słucham tych bzdur związanych z olejem to jestem przerażony. Lejąc szlam 10w40 popełniasz podstawowy błąd związany z kwestią wałków rozrządu - do wałków ma być stosowany pełny syntetyk dający odpowiednie smarowanie. Osobiście będąc zmuszony do zmiany silnika, dałem do nowego/używanego - Mobila 0w40 TD, nie wiedząc co było wcześniej. Naczytacie się bzdur o rozszczelnieniach silnika i potem wychodzą z tego jakieś herezje. Do starego silnika przy przebiegu ponad 400 tys. lałem ten sam olej i jakoś nigdy przez 5 lat się nie rozszczelnił.

A na poparcie mojego argumentu dodam że taką informację uzyskałem od kierownika działu części w ASO Audi.

Kup przynajmniej ten 5w40 - Motula, Mobila albo Liqui Moly i będziesz spał spokojnie. Dobrym olejem nie zaszkodzisz silnikowi, a tylko mu pomożesz. Popychacze dostaną orgazmu jak dasz im ten pełny syntetyk.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 11 mar 2012, 17:36

A ja bym prosił
lightfighter87 pisze: Lejąc szlam 10w40 popełniasz podstawowy błąd
o wyjaśnienie definicji szlam :)
bo porównanie to brzmi jak byś porównywał wode kranówke i scieki z klopa,
A prawdą jest że tak wielkiej róznicy między tymi olejami nie ma :)

Awatar użytkownika
danielmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 25 wrz 2010, 13:34
Lokalizacja: Białystok

Post autor: danielmarek » 11 mar 2012, 17:53

obejrzyjcie ten test....


Awatar użytkownika
Voojitsu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 cze 2011, 19:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Voojitsu » 11 mar 2012, 19:29

po tym filmiku co zobaczyłem to chyba w przyszłym roku zmienię na ten 0W-40 tylko pytanie bo z tego co mi się wydaje to olejów nie wolno mieszać ja nie wiem na czym 3 lata temu jeździło moje auto a jak śmigało na 15W-40 a ja wleje teraz 0W-40 to nie spierdolę sobie silnika ?

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 11 mar 2012, 19:37

stary :) ja do forda ka z 1997 leje pelny syntetyk 5w50 od 2 lat i chodzi jak zegarek
a wczesniej jezdzil tylko na mineralnym <lol> nawet zapocenia zanikly po wlaniu syntetyka <lol> wiec niewiem skad wy wszyscy macie takie porypane teorie o olejach :p
nawet do junaka syntetyczny olej bym wlal <lol>

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 11 mar 2012, 19:57

Ale z tego co widzę to ten syntetyk tez wcale nie jest rzadki, wie mysle, że kilka ruchów tłoków i wszystkie oleje sie zrównają :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga