Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AGA 2.4 165 KM] Ciśnienie pod korkiem płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

[ AGA 2.4 165 KM] Ciśnienie pod korkiem płynu chłodniczego

Post autor: Slawek 100 » 08 mar 2012, 07:37

Witam!

Panowie zauważyłem że od jakiegoś czasu zbiera się ciśnienie pod korkiem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.

Nie jakieś kosmicznie duże ale jednak dużo większe niż normalnie. Po odkręceniu i przejechaniu paru km znowu wraca.

Po za tym nie zaobserwowałem żadnych niepokojących oznak. Wszystko działa jak należy, temperaturę trzyma idealnie, silnik pracuje równo.

Pytam ponieważ obiło mi się o uszy, że zbierające się ciśnienie może sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 mar 2012, 07:53

Slawek 100, to normalne zjawisko i jak nic się więcej nie dzieje to nie przywiązywał bym do tego dużej wagi. Dzieje się tak poprzez rozszerzalność temperaturową płynu oraz powietrza zebranego w zbiorniczku.
Zacznij się martwić jak samochód zacznie się przegrzewać, ze zbiorniczka będzie znikał płyn lub będzie go bez przerwy wydmuchiwało poprzez zawór bezpieczeĂąstwa w zbiorniczku. Nie da się tego nie zauważyć :)

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 08 mar 2012, 10:34

Dokładnie :)

Ciśnienie w zbiorniczku musi być (dzięki temu temperatura wrzenia cieczy podnosi się)

jak zacznie ubywać to trzeba sie martwić, i zerkać po odpaleniu czy pary nie puszcza z wydechu.

Jeśli faktycznie masz za duze cicsnienie ( przy normalnym powinno "psyknąc" po odkreceniu na rozgrzanym) to warto sprawdzic czy do zbiorniczka w trakcie większych obrotów nie idą bąbelki (uzyc latarki).

narazie bym nie panikował.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 08 mar 2012, 10:37

Para musi iść i zawsze idzie jej dużo jak samochód jest zimny. Na ciepłym nie powinno jej być. Ciśnienie powinno być takie kolega napisał psssss przy odkręcaniu na ciepłym silniku i tyle. <lol> pozdrawiam..
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 08 mar 2012, 20:45

To mnie pocieszyliście panowie.

Dzisiaj odkręciłem korek od wlewu oleju miałem wrażenie, że zebrał się tam taki delikatny nalot ale wyczyściłem i zobaczę czy zbiera się nadal.
Co do pary to jak jest zimny silnik to leci para zwłaszcza jak jest zimno na zewnątrz ale jak się rozgrzeje to już nic nie leci.
Co do poziomu trochę ubyło. Dolałem może ze 100ml, ale po przejechaniu paru km okazało się, że jest ponad max. Odessałem i teraz jest trochę poniżej max.

Myślę że to pewnie jakieś początkowe objawy.

Myślicie, żeby wstrzymać się z ruszaniem czegokolwiek do momentu, aż zacznie wariować temperatura??

Na razie tak jak mówię chodzi i odpala jak złoto zero problemu.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Zajcu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
Imię: Dawid
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Zajcu » 08 mar 2012, 21:40

kolego nie szukaj sobie wydatków , one same przyjdą w odpowiednim czasie :)

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 09 mar 2012, 08:53

Dzięki!

Macie racje szukam chyba dziury w całym jak się zaczną poważne problemy to się wtedy odezwę:)

Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi pozdrawiam <luzik>
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja