Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ALF 2.4 165 KM] 2.4 korekty długoterminowe szarpie na Pb

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 20:37

Petroniusz566 pisze:napewno coś się złego dzieje na banku cylindrów 2 bo tam korekty ostro się rozjeżdzają.. tylko nie wiem jeszcze co.. <mysli>

Czy Ty masz jeszcze katalizatory czy już wycięte?
katy chyba są z tego co widziałem, ale nie wykręcałem ich także nie mam pewności

żadne inne błędy nie wyskakują

na cylindrach od strony pasażera tak? nie wiem jak to sprawdzic

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 20:42

tak to głowica od strony pasażera... jeśli są katy to powiedziałbym, że jeden mógłby być teoretycznie niedrożny i odbijać spaliny spowrotem w stronę silnika.. Czasy wtrysków te w trzeciej ramce bloku 002 w (ms) powinny być x2 tego co jest w drugiej ramce a u Ciebie nie są..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 02 mar 2012, 20:51

Petroniusz566 pisze:tak to głowica od strony pasażera... jeśli są katy to powiedziałbym, że jeden mógłby być teoretycznie niedrożny i odbijać spaliny spowrotem w stronę silnika.. Czasy wtrysków te w trzeciej ramce bloku 002 w (ms) powinny być x2 tego co jest w drugiej ramce a u Ciebie nie są..
tylko co by wtedy zmieniało przełączanie się na gaz - a wtedy zaczyna bdb pracować? spalony gaz lepiej by przechodził przez zatkany katalizator? nie sądzę.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 02 mar 2012, 21:08

paput pisze:spalony gaz lepiej by przechodził przez zatkany katalizator? nie sądzę.
gaz jest paliwem bardziej rozproszonym i lżejszym więc może..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 03 mar 2012, 01:03

Sam nie wiem. Chyba pora poniesc wydatki i powoli wykluczac. Moze najpierw sprawdze odme i wtryskiwacze a potem chetnie bym podmienil cewke

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 mar 2012, 07:25

Skoro zamierzasz sprawdzać wtryskiwacze, to i tak będziesz podnosił listwę paliwową, więc po prostu zamieĂą komplet wtryskiwaczy stronami - jeżeli te negatywne objawy przeniosą się na drugą stronę silnika, to będziesz miał winowajcę.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 03 mar 2012, 13:21

zbig_wwl pisze:Skoro zamierzasz sprawdzać wtryskiwacze, to i tak będziesz podnosił listwę paliwową, więc po prostu zamieĂą komplet wtryskiwaczy stronami - jeżeli te negatywne objawy przeniosą się na drugą stronę silnika, to będziesz miał winowajcę.
tak zrobię - poniedziałek wyjmuję

jeździłem gdzieś 4 miesiące i nic złego z instalacja się nie działo, problem występuje od wakacji, ale gdy było ciepło, dellikatnie dawał znać o sobie ale bardzo rzadko, teraz gdy jest chłodnij i większa wilgotność częstotliwość występowania usterki znacznie wzrosła


może mi ktoś powiedzieć czy kable od cewki powinny być rozcięte i polutowane? wy też tak macie w swoich inst. LPG?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 03 mar 2012, 13:23

Jak kable od cewki mogą być rozcięte i polutowane człowieku słyszysz w ogóle co Ty mówisz <lol> !!!! Jasne że nie !
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 03 mar 2012, 13:30

piotrek24dm pisze:Jak kable od cewki mogą być rozcięte i polutowane człowieku słyszysz w ogóle co Ty mówisz <lol> !!!! Jasne że nie !
chodzi o kable od wtyczki, masa bodajże i syngał obrotów są odwinięte z izolacji i zlutowane z instalacją LPG
może to powoduje zakłócenia pracy na Pb gdy jest wilgotno?

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 03 mar 2012, 20:52

Niepowinno, poniewaz z cewki bierze sie najlepszy sygnał obrotów bez tego lpg nie bedzie funkcjonowało.No chyba ze ktos pojecia nie miał co robił i pomieszał cos ale watpie:)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 06 mar 2012, 18:06

panowie: ostatnimi czasy myślałem że trafiłem przyczynę problemu
mianowicie odpiąłem EVAP przygazowałem auto i zaczął dobrze pracować, 3 dni jeździłem i było elegancko, ale dzisiaj problem powrócił.

Zabrałem się więc za auto:

-wykręciłem listwę wtryskiwaczy, na przekręconym zapłonie spinałem na krótko każdy wtrysk i każdy podawał paliwo tak samo

-wyjąłem regulator ciśnienia paliwa, nie widać uszkodzeĂą, nie puszcza paliwa w podciśnienie

-zaślepiłem EVAP

-wymieniłem pogięty wąż odmy na wąż wodny z mojego starego 1.9TDi



na razie nic sie nie poprawiło
silnik i auto się trzęsą, silnik pracuje nierówno na benzynie, kiedy uruchamiam gaz jak za dotknięciem magicznej różdżki problem znika

dalej muszę walczyć <uoee>

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 06 mar 2012, 21:42

paput pisze:-wymieniłem pogięty wąż odmy na wąż wodny z mojego starego 1.9TDi
węże wodne są wężami ciśnieniowymi, odma natomiast wężem raczej podciśnieniowym.. skutek może być taki że pod wpływem temperatury taki wąż zamiast ssać może się zamykać.. jeśli chodzi o odmę to najsłabszym jej punktem jest ezektor.. nie naprawia się go tylko wymienia na nowy..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 06 mar 2012, 22:15

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:-wymieniłem pogięty wąż odmy na wąż wodny z mojego starego 1.9TDi
węże wodne są wężami ciśnieniowymi, odma natomiast wężem raczej podciśnieniowym.. skutek może być taki że pod wpływem temperatury taki wąż zamiast ssać może się zamykać.. jeśli chodzi o odmę to najsłabszym jej punktem jest ezektor.. nie naprawia się go tylko wymienia na nowy..
ważne żeby był szczelny

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 06 mar 2012, 22:31

paput pisze:
Petroniusz566 pisze:
paput pisze:-wymieniłem pogięty wąż odmy na wąż wodny z mojego starego 1.9TDi
węże wodne są wężami ciśnieniowymi, odma natomiast wężem raczej podciśnieniowym.. skutek może być taki że pod wpływem temperatury taki wąż zamiast ssać może się zamykać.. jeśli chodzi o odmę to najsłabszym jej punktem jest ezektor.. nie naprawia się go tylko wymienia na nowy..
ważne żeby był szczelny
ważne, żeby pełnił swoją funkcję :] szczelność w tym przypadku to 1/3 sukcesu.. bo napewno wiesz jak działa ezektor
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 07 mar 2012, 11:14

PANOWIE:
sprawdzałem teraz na zimnym auto i jedna sonda na zimnym silniku w grupie 33 w ogóle nie pracuje, nawet jak się zagrzeje silnik dalej praktycznie stoi na 25% napięcie nie oscyluje i procenty sie nie zmieniają, druga natomiast pracuje już na zimnym

sytuacja zmienia się gdy przełączam na gaz wtedy obydwie sondy zaczynają pracować

obroty też są dosyć wysokie bo 800 obr/min


PYTANIE: winna jest sonda Lambda czy regulacja gazu potrzebna? Dodam że odpiećie akumulatora nic nie zmienia



Obrazek

dodaje logi podczas jazdy od zimnego silnika do praktycznie 90 stopni
widać że jedna sonda stoi na 25% a po przełaczeniu na gaz zaczyna pracować

http://vaglog.rtnet.pl/raffalino1_75216.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja