Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ ALF 2.4 165 KM] 2.4 korekty długoterminowe szarpie na Pb

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[ ALF 2.4 165 KM] 2.4 korekty długoterminowe szarpie na Pb

Post autor: paput » 25 lut 2012, 10:28

Panowie mój problem jest następujący:
Silnik na benzynie chodzi źle. Trzęsie się na wolnych obrotach, nierówno przyspiesza (przerywa). Jeśli przełączy się na gaz zaczyna pracować w miarę dobrze, jedynie czasem na gazie po zarzuceniu biegu jałowego obroty zafalują.
Jeśli jakiś czas pojeździ się na benzynie problem na jakiś czas znika i wszystko wraca do normy, choć nie zawsze.

Błędy wyskakują mi następujące: (po ich skasowaniu problem nie znika)
17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)


Sprawdzałem Vagiem:
-czujnik temp cieczy - dobre wskazania
-czujnik temp powietrza - dobre wskazania
-regulator ciśnienia paliwa - nie puszcza benzyny w rurkę podciśnienia
-Evap - nie mam go w kanale 070 i nie mogę znaleźć
-przepływomierz - na beigu jałowym pokazuje około 4,5 g/s natomiast co dziwne na wyłączonym silniku 11.11g/s czy tak powinno być?
-sondy - robiłem logi krótkoterminowe i stwierdzono na forum że pracują dobrze

wrzucam zatem korekty długoterminowe po dzisiejszej przejażdżce około 40 km na benzynie
Obrazek

korekty na gazie:

Obrazek
http://postimage.org/image/wg26o7ksb/full/
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 11:28 przez paput, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 25 lut 2012, 13:11

paput, Proponowałbym umieścić Twój problem na SPORTAUDI.... Jeżeli nie jestes zalogowany to moge Ci wrzucic..
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2012, 13:24

paput,
Musisz dokładniej przyjrzeć się jakie masz napięcie podczas pracy silnika, sprawdź vagiem bo może być problem z alternatorem lub akumulator nie ma odpowiedniej pojemności.
I dopóki nie uporasz się z za niskim napięciem dalsza diagnostyka nie ma sensu bo ecu może otrzymywać nieprawidłowe wartości.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 13:41 przez Forum Audi A7, łącznie zmieniany 1 raz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 lut 2012, 13:40

grzemo pisze:paput,
Musisz dokładniej przyjrzeć się jakie masz napięcie podczas pracy silnika, sprawdź vagiem bo może być problem z alternatorem lub akumulator nie ma odpowiedniej pojemności. I dlatego sterownik może otrzymywać nieodpowiednie wartości.
akumulator 76Ah podczas mrozów na fisie wykrzyknik był codziennie czyli jużkoĂączy się jego żywot, ale podczas pracy silnika na wskaźniku ładowania około 14,2V a na postoju 12,1V

Możliwe że przez słabe napięcie traciłby wartości na postoju?
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 13:44 przez paput, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2012, 13:43

Nie patrz na wskaźnik tylko sprawdź miernikiem lub co wskazuje vag, jakie napięcia.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 lut 2012, 13:45

grzemo pisze:Nie patrz na wskaźnik tylko sprawdź miernikiem lub co wskazuje vag, jakie napięcia.
Pójdę zaraz sprawdzę, może to być przyczyna? Były już takie przypadki?



i jeszcze jedno co z korektami? czemu są na minusie?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2012, 15:21

Na minusie bo za dużo paliwa za mało powietrza.
Ale na razie na to nie patrz bo najpierw musisz uporać się z za niskim napięciem.
Bez prawidłowego napięcia diagnoza nie ma sensu bo wartości mogą być przekłamane.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 25 lut 2012, 16:02

paput pisze:wrzucam zatem korekty długoterminowe po dzisiejszej przejażdżce około 40 km na benzynie
a gdzie te korekty?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 lut 2012, 16:04

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:wrzucam zatem korekty długoterminowe po dzisiejszej przejażdżce około 40 km na benzynie
a gdzie te korekty?
tutaj
http://s7.postimage.org/b8dtfu96i/logforuma6.jpg
grzemo pisze:Nie patrz na wskaźnik tylko sprawdź miernikiem lub co wskazuje vag, jakie napięcia.
VAG pokazuje

ładowanie na postoju 12.180V
ładowanie praca na biegu jałowym 14.350V

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 25 lut 2012, 16:47

paput, masz sondy za katalizatorami?
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 lut 2012, 19:16

Petroniusz566 pisze:paput, masz sondy za katalizatorami?
nie mam a co?

już nie wiem za co się złapać

może faktycznie wtrysk któryś leje :(

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 25 lut 2012, 21:53

paput, nie bardzo teraz wiem o co chodzi bo wskazania masz dobre.. I mimo takich parametrów silnik szarpie? A jak ze spalaniem? Te badania z obrazka robiłeś na gazie czy na benzynie? a pytałem o sondy za katami bo chyba wskazuje Ci korekty sond których nie posiadasz.. ale ok...
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 lut 2012, 22:05

Petroniusz566 pisze:paput, nie bardzo teraz wiem o co chodzi bo wskazania masz dobre.. I mimo takich parametrów silnik szarpie? A jak ze spalaniem? Te badania z obrazka robiłeś na gazie czy na benzynie? a pytałem o sondy za katami bo chyba wskazuje Ci korekty sond których nie posiadasz.. ale ok...
mam tylko dwie sondy przed katami
szarpie mi tylko na benzynie ale jak pojeżdżę trochę to problem znika
robiłem na benzynie

te wskazania nie są dobre bo idą w kierunku ujemnym, tylko czemu?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 25 lut 2012, 23:48

paput pisze:te wskazania nie są dobre bo idą w kierunku ujemnym, tylko czemu?
oczywiście im bliżej zera tym lepiej ale korektami rzędu -6, -2 zbytnio bym się nie przejmował.. Jest jeszcze jedna ważna kwestia która może mieć na to duży wpływ: niesprawna odma..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 07:14

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:te wskazania nie są dobre bo idą w kierunku ujemnym, tylko czemu?
oczywiście im bliżej zera tym lepiej ale korektami rzędu -6, -2 zbytnio bym się nie przejmował.. Jest jeszcze jedna ważna kwestia która może mieć na to duży wpływ: niesprawna odma..
tego nie sprawdzałem
dodam że widze jeszcze że poci mi się jedna uszczelka pod klawiaturą oraz widzę piorunki na cewce, nie zmieniałem także od momentu kupna świec, ale gdyby była to któraś z w/w przyczyn to objawiałaby sie także a nawet bardziej na gazie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl