Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

[ AFB 2.5 150 KM] problem z odpalaniem

Post autor: steelman » 23 lut 2012, 19:50

Witam,
mam taki problem ze nie dziala mi turbina (luz wzdluzny i poprzeczny na wirniku) ale nie o tym teraz.
Chodzi o to ze podczas porranego odpalania musze go troche krecic (najpierw 2 razy grzeje swiece do momentu az uslysze przekaznik) odpali, pochodzi jakby nie na wszystkie gary, zgasnie i odpali dopiero za 2 lub 3 razem gdzie czuc ze wskakuje na normalne obroty. podczas takiego meczenia i nierownej pracy z wydechu idzie czarny (ciemnosiwy) dym, przestaje jak wskoczy na obroty. na cieplo nie ma takiego problemu.
teraz mam taka prosbe czy ktos moglby mi dokladnie wytlumaczyc gdzie jest bezpiecznik od swiec gdyz na niego stawiam (swiece nowe, dla pewnosci dodatkowo mierzone miernikiem) oraz czujnik temperatury gdyz on bedzie nastepnym celem.
czy moze to byc oznaka padajacej pompy wtryskowej?? dodam ze bez turbiny jadac mam wrazenie jakby mnie cos hamowalo.
Po podpieciu po komputer u znajomego pokazywalo ze na kazdym wtrysku podawanie dawki bylo ujemne, czyzby wtryski??
Prosze o pomoc bo to moj pierwszy diesel i nie chcialbym sie wpakowac na mine z wydatkami :[

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 24 lut 2012, 18:52

Daj spokój z tym bezpiecznikiem. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie .
Najpierw zrób porządek z turbo.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 25 lut 2012, 00:25

steelman pisze: Prosze o pomoc bo to moj pierwszy diesel i nie chcialbym sie wpakowac na mine z wydatkami :[
niestety kolego steelman na mine juz sie wpakowales .... ale byc moze nie jest jeszcze za pozno ?
Ten silnik (miales juz okazje poczytac na forum)? ma duzo wiecej 'urokow' niz turbo.....

mowiac brutalnie i wprost: jezeli nie jestes przygotowany na koszty remontu np pompy wtryskowej, hydrauliki zaworowej oraz innych 'drobiazgow' charakterystycznych dla pierwszej generacji 2.5 v6 tdi, to pozegnaj sie z tym silnikiem jak najszybciej...

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 04 mar 2012, 17:16

Wlasnie jestem w trakcie walki z turbo.
Bardziej niepokojace jest dla mnie to ze jak jest zimny silnik i temp na zewnatrz blizej 0 to ciezko odpala i nie moze wskoczyc na obroty, po chwili jak wskoczy i tylko zgasnie kontrolka od ladowania automatycznie gasnie.
czyzby cos w obwodzie ladowania ??

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 04 mar 2012, 18:50

steelman
chociaz Twoja walka z turbo jest zapewne rowniez potrzebna, to z cala pewnoscia porannych problemow z uruchomieniem samochodu Ci nie rozwiąze. Niestety, ale narazie objawy wskazuja na problemy z pompą wtryskową (slynnym tloczkiem 'przestawiacza' kąta początku wtrysku) - przydalby sie vcds aby nieco zyskac na pewnosci, np odczytac bledy w sterowniku silnika.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 05 mar 2012, 19:04

też mi się wydaje, że kolega tx-didi ma rację. mi jakoś na początku roku zaczęło się tak dziać, odpalił dziwnie chodził kopcił gasł po podłączeniu kompa na zimnym silniku i logu 004 BS gasł, tryb awaryjny oczywiście) ale po ponownym odpaleniu (czy kilku odpaleniach) działał już dobrze. Zaczołem się już powoli rozglądać za inna pompą ew. regenerowaną ale jeszcze przed tym na prawie pusty bak zaaplikowałem mu środek do czyszczenia układów wtryskowych STP. Po tym oczywiście wyjadz na "miasto" gaz w podłoge non stop. zrobiłem tak ze 100km potem wieczorami serwowałem mu logowania 004BS. A za dwa czy trzy dni rano <szok> <hura> odpalił od strzała, chodził dobrze zero kopcenia i brak trybu awaryjnego. Tak jest do do dziś i oby jak najdłużej. Nie wiem co pomogło.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2012, 20:07 przez cacek66, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 06 mar 2012, 17:24

Rowniez rozgladam sie za firma ktora naprawi mi pompe. Najdziwniejsze dla mnie jest to ze auto ma problemy z odpaleniem tylko na zimno. Dzisiaj bylo tylko +2 stopnie i auto odpalilo za 3 razem, nie osiagnal pelnego 1000 na obrotach ale chodzil do momentu az zgasla kontrolka od ladowania. tylko gasnie to silnik tez. i tak z 10 razy i dopiero odpali. powietrza w przewodach nie ma. na cieplo pali od strzala. akumulator wymieniony na nowy a podczas 1 krecenia napiecie spada do 10 V.

Awatar użytkownika
loko86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska

Post autor: loko86 » 06 mar 2012, 21:17

Kolego z pewnością każdy na tym forum poleci Ci serwis BOSCH z Kobiora (małopolskie, obok Tychów)
http://www.smietana.bosch-service.pl/ :)
Pozdrawiam

loko

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 06 mar 2012, 21:30

steelman pisze: ...
Dzisiaj bylo tylko +2 stopnie i auto odpalilo za 3 razem, nie osiagnal pelnego 1000 na obrotach ale chodzil do momentu az zgasla kontrolka od ladowania. tylko gasnie to silnik tez. i tak z 10 razy i dopiero odpali.
steelman,
nie rozumiem tego do konca - wybacz. Czy to oznacza ze (prawie dwa tygotnie temu napisales pierwszego posta) ze cos sie zmienilo ??, wczesniej nic nie wspominales nt kontrolek od ladowania itp.

Mysle ze doszlismy do etapu gdzie bezwglednie nalezy conajmniej odczytac pamiec usterek w sterowniku silnika. Powaznie - przez nasze dalsze 'zgadywanki' narobimy wiecej szkody niz pozytku.

steelman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 lut 2012, 13:46
Lokalizacja: Legnica

Post autor: steelman » 08 mar 2012, 20:32

Szanowni koledzy. prawdopodobnie znalazlem przyczyne ale nie mam jeszcze 100% pewnosci.ostatnio sprawdzalem szczelnosc ukladu podcisnienia i przy okazji odlaczylem czujnik temperatury cieczy, wyczyscilem styki. nastepnego dnia i kolejnego pomimo minusowej teperatury. niestety dzisiaj problem powrocil ale prawdopodobnie czujnik jest przyczyna i kwalafikuje sie do wymiany. dam znac po wymianie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja