Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2.5 AFB] Uszczelka pod głowicą

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

[a6 c5 2.5 AFB] Uszczelka pod głowicą

Post autor: jaro1976 » 31 sty 2011, 16:07

witam

Mam pytanie do kolegów. Zabieram sie do wymiany uszczelki pod głowicą. Czy mógłby ktoś podrzucić niezbędne wskazowki. Momenty dokręcenia, kolejność odkręcania śrób itp.
z góry dziekuje. [/list]

lukas2542
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lis 2009, 12:59
Lokalizacja: wrocław

Post autor: lukas2542 » 04 lut 2011, 14:15

Zaczyna się od środka kręcić śruby i taką jakby spiralą idziesz do zewnątrz. Moment to na począdku mniejszy a później chyba się zwiększa ale nie jestem pewien. Po jakimś czasie trzeba dokręcić. Przy wymianie uszczelki dobrze jest też głowice splanować.
S6 C4 2,2T AAN było
A6 C5 2,5 TDI AKE jest
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

crucer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 10 sie 2011, 22:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: crucer » 03 mar 2012, 21:35

tam przychodzi metalowa uszczelka i w zadnym wypadku się jej nie dokręca!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 04 mar 2012, 10:15

7 1 3 5
O O O O
kolejność dokręcania
O O O O
6 4 2 8
Etap.1 35 Nm
Etap.2 60 Nm
Etap.3 obrócić śruby dalej o 90*
Etap 4 obrócić śruby o kolejne 90*

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 04 mar 2012, 13:19

lukas2542 pisze:Po jakimś czasie trzeba dokręcić
to jest uszczelka metalowa ,której się nie dokręca po jakimś czasie ;p
blanwinder

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 08 sie 2012, 20:55

W desperacji odkopałem ten temat:P

Zainstalowałem kolejną wersję Elsy i kolejna stwarza problemy:(
JUtro zabieram się za uszczelkę u siebie, pierwszy raz w tym silniku.
Wie ktoś może jak wg Elsy należy dokręcać głowicę? Mam wypożyczony porządny klucz dynamometryczny, więc chciałbym wykorzystać jego potencjał:P Jest tak jak pisze Dawid77, czy znany jest ostaeczny moment dokręcania głowicy?

Druga moja niewiadoma: konieczny jest demontaż turbo?

DAMM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2010, 13:10
Lokalizacja: jasło

Post autor: DAMM » 11 sie 2012, 20:39

cześć
nie nie jest potrzebne zdejmowanie T , (rozłączasz za kolektorem wydechowym- 3 śruby)

momenty dokręcania głowicy tak jak wyżej 35nm, 60nm, i 2x po 90stopni

pooglądaj/powymieniaj też o-ringi układu chłodzenia głowic (przy okazji jak masz na wierzchu....)

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 11 sie 2012, 23:18

He he dzięki, ale już wszystko porozbierane:) Głowice splanowane, 18 zaworów już wyszlifowanych:D Jutro pozostałe 6 i jazda na Karcher. Z oringami w głowicach mam wałka, nie wiem gdzie takie dorwać:/

Po dokładnym obejżeniu uszczelki spod głowicy i konsultacji ze starym mechanikiem wywnioskowałem, że jakiś kretyn zdjął głowicę poprzednim razem i poskładał na starej uszczelce zaciapranej silikonem!! wszystkie kanały wodne były przytkane i pewnie dlatego niunia przegrzewała się przy szybszej jeździe:/ Kretyn po kosztach poskładał auto żeby go sprzedać. Ale cieszę się, że tylko tyle niespodzianek:) Wałki i dźwigienki w super stanie, hydraulike wymieniłem tylko :)
Zastanawiam się tylko jak przykręcić kolektor lewej głowicy... Słaby dostęp jest, będzie lekcja gimnastyki:P

DAMM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 mar 2010, 13:10
Lokalizacja: jasło

Post autor: DAMM » 12 sie 2012, 12:57

:) kolektor poskręcaj na zdjętej głowicy, i gimnastyki troszkę będziesz miał przy skręceniu tych trzech śrub na łączniku (ja tak składałem -pierwsze kolektor do głowicy później głowice do auta wrzuciłem, podkręcałem, a na końcu ten łącznik- nie było żadnych problemów)

o-ringi dobierałem w sklepie mot minimalnie grubsze i przed założeniem troszkę namoczyłem w płynie chłodniczym żeby lepiej weszły :)

pozdr

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 12 sie 2012, 13:25

Piotruś, ja nie chcę inwestowaćw ten samochód, bo nie kocham go już tak, jak mojej ś.p. C4:(
Te śruby mogą się ponaciągać, czy co? Na kleju się ich nie wkręca... Możesz mi objaśnić temat? Bo wiem, że przy zwykłych uszczelkach dokręca się ponownie, a u nas wystarczy dokręcić wg instrukcji w Elsie i metalowa uszczelka ma trzymać.
Jaka jest idea stosowania nowych śrub?
Tak na marginesie, nie wiesz może po co one są tak daleko nagwintowane? Tam trzyma 2, może 3 cm gwintu...

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 12 sie 2012, 22:04

Dzięki Piotruś za wyjaśnienie:) Jak będą dostępne jutro rano i w ludzkiej cenie to się skuszę:D
Zdradzisz jeszcze na czym polega różnica między śrubami do silników Axx i Bxx? Ilością węgla się różnią? Na łebkach nie ma podanej twardości:(

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 16 sie 2012, 10:10

No i porobione:) Niunia już jeździ i to o ile ciszej:) I wody nie muszę dolewać;)
Dzięki Piotruś za pomoc :)
Zostały mi dwa małe problemiki:
moment obrotowy przesunął się w górę, tzn kiedyś fajnie się zbierał przy 1500 obr, teraz potrzebuje 2000... Tak już miałem od dłuższego czasu.

Drugą dolegliwość zauważyłem podczas jazdy próbnej wczoraj: Przy 2500-3500 obr i dużym obciążeniu silnika turbina pracuje jak karetka na sygnale:P Wyraźnie słychać jak ciśnie i popuszcza, a silnik ciągnie równo. Może to być wina zaworu sterującego turbo? Macie jakieś pomysły?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga