Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Ostre zmiany biegow

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ TIP] Ostre zmiany biegow

Post autor: ppukownik » 27 lut 2012, 13:46

Witam. Mam taki problem gdyz moja skrzynia czasem przezuca biegi dosc ostro (z szarpnieciem) a czasem lagodnie ze nic nie czuc. Oczywiscie jak mam pedal gazu w jednej pozycji nie zmieniajac jej. Czasem tak jest ze jak jade sie rozpedza i przy zmianie biegow dodaje obrotow oczywiscie nie czuc tego na predkosci tylko tak jakby w manualu przy zmianie biegow przy wcisnieciu sprzegla dodawal gazu. Co to za problemy czy te skrzynie tak maja? model skrzyni to DES w vagu zadnych bledow a jak wszedlem w kodowanie to mialem 00000. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 28 lut 2012, 22:44

sprawdź czy silnik nie ma błędów - np. z przepustnicą.
U mnie jak złapie błąd przepustnicy to przy kickdownie jest mocne szarpnięcie (nawet fajne bo gwałtowniej przerzuca bieg;) ), po wykasowaniu błędu problem ustępuje, aż znowu błędy złapie...
disco to dla mnie wszystko :)

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 29 lut 2012, 09:00

U mnie również czasami podbije obroty i szarpnie przy zmianie biegu ale nie zawsze (najczęściej z 3 na 4). Błędów nie mam żadnych na vagu ani na silniku ani na skrzyni. (tylko jakiś błąd od świateł hamowania). Nie wiem o co mu chodzi...
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 01 mar 2012, 16:18

tez mam tylko ten blad. Ogolnie jak jest samochod zimny to wszystko cacy. Pozatym zauwazylem ze czasem jak zmienia bieg chyba z 3 na 4 to jakby mial jeszcze polbieg dodatkowo :P

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 01 mar 2012, 20:14

polbieg to normalna rzecz, ten blad pojawia sie jak podczas vagowania nie wciszniesz pedlau hamulca :)

Tez tak mam ze czasem skrzynia chodzi troche "ostrzej" - moj mechanik mi mowie ze to normalna praca tej skrzyni (jakby nie patrzec jest to stara konstrukcja)

Jesli nie wywala bledow to nie ma problemu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 mar 2012, 21:30

matelek pisze:polbieg to normalna rzecz,
dla scisłości: to nie jest półbieg tylko zapiecie na sztywno sprzegła w konwerterze (lock up).
matelek pisze:ten blad pojawia sie jak podczas vagowania nie wciszniesz pedlau hamulca
tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił <szok>
matelek pisze:Tez tak mam ze czasem skrzynia chodzi troche "ostrzej" - moj mechanik mi mowie ze to normalna praca tej skrzyni (jakby nie patrzec jest to stara konstrukcja)
Nie nazwałbym tego wina ;starej konstrukcji" tylko bardziej winą trochę zuzytej skrzyni. Tez tak miałem, obecnie p oremoncie skrzynia działa zawsze tak samo.
Moze ewentualnie za mało/za duzo oleju, stary brudny olej ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 01 mar 2012, 22:39

Mi też się wydaje że to ni wina starej konstrukcji lecz właśnie poziomu oleju lub jego zużycia. Sprawdzę to u siebie nie długo jak będzie kasa na to. Na razie inne wydatki. <uoee>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 02 mar 2012, 14:24

No wlasnie chcialem sie zabrac za wymiane oleju ale po przeczytaniu lilku / kilkunastu tematow na ten temat juz sam nie wiem czy wymienia sie olej w skrzyni czy jak ASO twierdzi nie :P kilku osobom gorzej zaczela chodzic skrzynia po wymianie oleju

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2012, 15:25

RomanS pisze:dla scisłości: to nie jest półbieg tylko zapiecie na sztywno sprzegła w konwerterze (lock up).
tak wiem o tym ale odczucia podczas jazdy jest jakby to byl polbieg:)
RomanS pisze:tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił <szok>
Na poczatku jak vagowalem auto to ten problem sie pojawial , wymienilme czujnik stopu i dalej blad sie pojawai, jak vagujesz skrzynke to trzeba wcisnac hamulec zeby tego bledu nie zlapalo, w jkazdej audi i pasku ktory vagowalem tak trzeba bylo zrobic.
Nie nazwałbym tego wina ;starej konstrukcji" tylko bardziej winą trochę zuzytej skrzyni. Tez tak miałem, obecnie p oremoncie skrzynia działa zawsze tak samo.
Moze ewentualnie za mało/za duzo oleju, stary brudny olej ?? ?
Wiadomo ze skrzynka po remoncie / wymianie oleju bedzie lepiej latac i plynniej zmieniac biegi, Prawda jest ze przez dwa lata posiadania auta nic ze skrzynia nie robilem procz sprawdzenia stanu oleju zaraz po zakupie i chodzi caly czas tak samo jak podczas dnia zakupu, dlatego mowie jak jest u mnie
A pozatym nie ma co ukrywac - jest to stara konstrukcja automatu:)
ppukownik pisze:No wlasnie chcialem sie zabrac za wymiane oleju ale po przeczytaniu lilku / kilkunastu tematow na ten temat juz sam nie wiem czy wymienia sie olej w skrzyni czy jak ASO twierdzi nie :P kilku osobom gorzej zaczela chodzic skrzynia po wymianie oleju
ile ludzi tyle teorii, jedni twierdza ze sie wymienia co chyba 60 tys drudzy ze jak fabryka zalala to trzeba wymienic dopiero jak skrzynka padnie, ja sam jestem zdania ze skoro jest filtr i korek spustowy tzn ze trzeba chociaz zerknac jaki jest stan oleju.

ppukownik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 03 paź 2011, 13:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ppukownik » 02 mar 2012, 16:22

Okey to sprawdze w weekend stan. Rozumiem ze gdy bedzie olej w skrzyni 30 stopni mial to odkrecic korek na maksa i jak bedzie lekko kapac tzn ze jest okey?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 mar 2012, 16:27

matelek pisze:RomanS napisał/a:
tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił


Na poczatku jak vagowalem auto to ten problem sie pojawial , wymienilme czujnik stopu i dalej blad sie pojawai, jak vagujesz skrzynke to trzeba wcisnac hamulec zeby tego bledu nie zlapalo, w jkazdej audi i pasku ktory vagowalem tak trzeba bylo zrobic.
No więc tego nie rozumiem, mam chyba jakieś wyjątkowe auta, bo zarówno w A6 jak i w Passacie B5 nigdy nie naciskałem hamulca i mimo tego nigdy zaden błąd czujnika stopu nie wystapił <okok>

Chociaż... tsk właściwie co masz na mysli pisząc słowo "vagowanie" ?

Myslałem, że odczyt błędów, ale może coś innego i wtedy trzaba naciskać hamulec ?

[ Dodano: 2012-03-02, 16:30 ]
ppukownik, jeżeli "odkręcić korek na maksa" = wykręcić korek, to tak <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 02 mar 2012, 20:28

tak dokladne - sprawdzanie bledow na skrzyni.

Wychodzi na to ze mielismy szczescie do roznych aut :)


ppukownik to cie powinno zaiteresowac http://www.a8team.pl/76.htm - bylo u nas na forum ale gdzies mi ucieklo :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja