[ TIP] Ostre zmiany biegow
[ TIP] Ostre zmiany biegow
Witam. Mam taki problem gdyz moja skrzynia czasem przezuca biegi dosc ostro (z szarpnieciem) a czasem lagodnie ze nic nie czuc. Oczywiscie jak mam pedal gazu w jednej pozycji nie zmieniajac jej. Czasem tak jest ze jak jade sie rozpedza i przy zmianie biegow dodaje obrotow oczywiscie nie czuc tego na predkosci tylko tak jakby w manualu przy zmianie biegow przy wcisnieciu sprzegla dodawal gazu. Co to za problemy czy te skrzynie tak maja? model skrzyni to DES w vagu zadnych bledow a jak wszedlem w kodowanie to mialem 00000. Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
U mnie również czasami podbije obroty i szarpnie przy zmianie biegu ale nie zawsze (najczęściej z 3 na 4). Błędów nie mam żadnych na vagu ani na silniku ani na skrzyni. (tylko jakiś błąd od świateł hamowania). Nie wiem o co mu chodzi...
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
polbieg to normalna rzecz, ten blad pojawia sie jak podczas vagowania nie wciszniesz pedlau hamulca 
Tez tak mam ze czasem skrzynia chodzi troche "ostrzej" - moj mechanik mi mowie ze to normalna praca tej skrzyni (jakby nie patrzec jest to stara konstrukcja)
Jesli nie wywala bledow to nie ma problemu

Tez tak mam ze czasem skrzynia chodzi troche "ostrzej" - moj mechanik mi mowie ze to normalna praca tej skrzyni (jakby nie patrzec jest to stara konstrukcja)
Jesli nie wywala bledow to nie ma problemu
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
dla scisłości: to nie jest półbieg tylko zapiecie na sztywno sprzegła w konwerterze (lock up).matelek pisze:polbieg to normalna rzecz,
tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił <szok>matelek pisze:ten blad pojawia sie jak podczas vagowania nie wciszniesz pedlau hamulca
Nie nazwałbym tego wina ;starej konstrukcji" tylko bardziej winą trochę zuzytej skrzyni. Tez tak miałem, obecnie p oremoncie skrzynia działa zawsze tak samo.matelek pisze:Tez tak mam ze czasem skrzynia chodzi troche "ostrzej" - moj mechanik mi mowie ze to normalna praca tej skrzyni (jakby nie patrzec jest to stara konstrukcja)
Moze ewentualnie za mało/za duzo oleju, stary brudny olej

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Mi też się wydaje że to ni wina starej konstrukcji lecz właśnie poziomu oleju lub jego zużycia. Sprawdzę to u siebie nie długo jak będzie kasa na to. Na razie inne wydatki. 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
tak wiem o tym ale odczucia podczas jazdy jest jakby to byl polbieg:)RomanS pisze:dla scisłości: to nie jest półbieg tylko zapiecie na sztywno sprzegła w konwerterze (lock up).
Na poczatku jak vagowalem auto to ten problem sie pojawial , wymienilme czujnik stopu i dalej blad sie pojawai, jak vagujesz skrzynke to trzeba wcisnac hamulec zeby tego bledu nie zlapalo, w jkazdej audi i pasku ktory vagowalem tak trzeba bylo zrobic.RomanS pisze:tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił <szok>
Wiadomo ze skrzynka po remoncie / wymianie oleju bedzie lepiej latac i plynniej zmieniac biegi, Prawda jest ze przez dwa lata posiadania auta nic ze skrzynia nie robilem procz sprawdzenia stanu oleju zaraz po zakupie i chodzi caly czas tak samo jak podczas dnia zakupu, dlatego mowie jak jest u mnieNie nazwałbym tego wina ;starej konstrukcji" tylko bardziej winą trochę zuzytej skrzyni. Tez tak miałem, obecnie p oremoncie skrzynia działa zawsze tak samo.
Moze ewentualnie za mało/za duzo oleju, stary brudny olej?
A pozatym nie ma co ukrywac - jest to stara konstrukcja automatu:)
ile ludzi tyle teorii, jedni twierdza ze sie wymienia co chyba 60 tys drudzy ze jak fabryka zalala to trzeba wymienic dopiero jak skrzynka padnie, ja sam jestem zdania ze skoro jest filtr i korek spustowy tzn ze trzeba chociaz zerknac jaki jest stan oleju.ppukownik pisze:No wlasnie chcialem sie zabrac za wymiane oleju ale po przeczytaniu lilku / kilkunastu tematow na ten temat juz sam nie wiem czy wymienia sie olej w skrzyni czy jak ASO twierdzi nie :P kilku osobom gorzej zaczela chodzic skrzynia po wymianie oleju
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No więc tego nie rozumiem, mam chyba jakieś wyjątkowe auta, bo zarówno w A6 jak i w Passacie B5 nigdy nie naciskałem hamulca i mimo tego nigdy zaden błąd czujnika stopu nie wystapiłmatelek pisze:RomanS napisał/a:
tego nie rozumiem, nigdy w życiu nie trzymałem nogi na hamulcu podczas odczytu błędów a żaden błąd mi sie nie pojawił
Na poczatku jak vagowalem auto to ten problem sie pojawial , wymienilme czujnik stopu i dalej blad sie pojawai, jak vagujesz skrzynke to trzeba wcisnac hamulec zeby tego bledu nie zlapalo, w jkazdej audi i pasku ktory vagowalem tak trzeba bylo zrobic.

Chociaż... tsk właściwie co masz na mysli pisząc słowo "vagowanie" ?
Myslałem, że odczyt błędów, ale może coś innego i wtedy trzaba naciskać hamulec ?
[ Dodano: 2012-03-02, 16:30 ]
ppukownik, jeżeli "odkręcić korek na maksa" = wykręcić korek, to tak

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
tak dokladne - sprawdzanie bledow na skrzyni.
Wychodzi na to ze mielismy szczescie do roznych aut
ppukownik to cie powinno zaiteresowac http://www.a8team.pl/76.htm - bylo u nas na forum ale gdzies mi ucieklo
Wychodzi na to ze mielismy szczescie do roznych aut

ppukownik to cie powinno zaiteresowac http://www.a8team.pl/76.htm - bylo u nas na forum ale gdzies mi ucieklo
