Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 01 mar 2012, 05:09

Witam

Panowie

do mojego silnika który olej będzie lepszy / zaznaczam że DPF wyrzuciłem i cena nie gra roli /
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
czy
CASTROL EDGE 5W30 LONGLIFE

tylko bardzo bym prosił o konkretną odpowiedź ten lub ten ??

Pozdr

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 01 mar 2012, 13:02

camelllcamelll pisze:Witam

Panowie

do mojego silnika który olej będzie lepszy / zaznaczam że DPF wyrzuciłem i cena nie gra roli /
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30
czy
CASTROL EDGE 5W30 LONGLIFE

tylko bardzo bym prosił o konkretną odpowiedź ten lub ten ??

Pozdr
Z tych dwóch to ja bym brał CASTROL EDGE 5W-30 LL III. Paramterycznie i katalogowo są zbliżone, Castrol ma trochę lepszą lepkość w 100stC. Ponadto Castrol obecnie podkreśla fakt zwiększonej odporności na degradację swojego oleju... no a o LM z serii Top Tec to wiadomo już powszechnie jak z tym jest, do bani jak i z całą tą manufakturą.

Natomiast jak już wywaliłeś DPF to ja Ci tak od siebie konkretnie zasugeruję z pełnym przekonaniem FUCHS Titan Supersyn LongLife Plus 0W-30. Spełnia aprobaty wskazane przez producenta dla Twojego pojazdu a jego aprobata jest na pierwszym miejscu wskazana przez producenta, silnik będzie z niego bardzo zadowolony w konsekwencji Ty również.

[ Dodano: 2012-03-01, 13:32 ]
ciekawy artykuł,
co prawda baza wyjściowa z innej dziedziny ale metody takie same (i nie wszystkie jeszcze autor zaprezentował - jak wszędzie mamy doczynienia z rozwojem)

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542, ... ukuja.html

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 01 mar 2012, 20:39

greg25 pisze:Bo jakbyś mógł mnie teraz zobaczyć, to zapewne zauważyłbyś że coraz bardziej marszczę czoło ....
to ja w takim razie również wyrażam zdziwienie, gdyż ogólnie piszę bardzo konkretnie i jasno, jak wspomniałem wcześniej: jak ktoś czegoś nie chce zrozumieć to nie zrozumie

pytanie było zbyteczne, ten artykuł wskazałem jako przykład ewolucji marketingu i manipulacji wraz z rozwojem środków przekazu. Osobiście obserwuję tego typu zachowania, czasem do nich nawiązywałem nawet w tym wątku a że akurat ktoś poświęcił trochę czasu i opisał przykład (czy zmyślony czy nie ma małe znaczenie wobec faktu iż taka jest rzeczywistość) to jest to również ważny element do przemyślenia. Jeden z byłych komendantów Straży Miejskiej z Zakopanego przytoczył mi kiedyś takie słowa (mniej więcej tak brzmiały): "niech Ci ludzie gadają a Ty swoje se myśl"... i to między innymi dlatego w tym wątku skoncentrowałem dosłownie na kilku stronach wiedzę o właściwościach fizykochemicznych olejów i przełożenie tego na walory praktyczne w zastosowaniu głównie w TDi. Przedstawiłem też praktykę (niektórzy bardzo nie chcieli tego dostrzec/przyjąć) podając aktualny stan rzeczy, preferencje wyboru, ceny... obalając całą masę mitów (gdybyś mógł mnie zobaczyć, to też byś dostrzegł, iż przecieram oczy ze zdumienia) lub wskazując na brak logiki w przekazywanych legendach. Nie dążyłem do tego, aby czytelnicy byli prowadzeni za rękę (co najwyżej przykłady olejów) przez kogokolwiek, bezpieczniej dla nich jak się połapią/rozpoznają w czym rzecz i osiągną zdolność do samodzielnych wyborów wraz z wewnętrznym przekonaniem o jego słuszności i poprawności.

[ Dodano: 2012-03-01, 20:58 ]
Lechu pisze:innova, w dniu dzisiejszym dostajesz 2 ostrzeżenia za łamanie regulaminu forum .
Ton oraz insynuacje są niestosowne i będą nagradzane kolejnymi ostrzeżeniami jeśli tego nie zmienisz. Pisanie post pod postem jest również zabronione.

Kolejne Twoje ostrzeżenie będzie skutkowało odpoczynkiem od forum .
Wszelkie pytania odnośnie uwag załatwiamy u moderatora bądź administratora na PW .

Infomruję , że Twoje kolejne próby wywoływania zamieszania skutkują ostrzeżeniem !!

[ Dodano: 2012-03-01, 21:49 ]
innova pisze:Infomruję , że Twoje kolejne próby wywoływania zamieszania skutkują ostrzeżeniem !!
dochodzenie prawdy i nadanych przez regulamin praw jest traktowane jako wywołanie zamieszek ? rozumiem że regulamin nie jest w stanie objąć szczegółowo wszystkich przypadków ale ja w szczególności nie popełniłem żadnego z zarzucanych mi czynów i to nie ja mam powody aby cokolwiek ukrywać czy też czuć się za coś odpowiedzialny.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 21:35 przez innova, łącznie zmieniany 3 razy.

Thorn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Thorn » 01 mar 2012, 23:05

Piotrus: dziekuje za jakże merytoryczna wypowiedź.
Jest to temat najblizszy dla mnie choć nie tak bliski jak auta ciężarowe, turbiny.

Cóż masz rację.
Wg. mnie silniki VW, Skody Audi nie są stworzone dla A5/B5.

Przebarwienia wałków , ukruszone częsci to skutek słabych dodatków AW.

Słabej bazy olejowej niskiej zawartości baz syntetycznych.

Olej w V10 jest maltretowany na gładziach cylindrycznych stąd wieksze HTHS jest nieocenione.
Swoją drogą w PD najlepiej spisuje się olej pokroju 300V lub CFS z Millersa.
MOżna powiedzieć wszystkie oleje które maja powyżej 1300 ppm cynku :-)

Badyl100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Badyl100 » 02 mar 2012, 01:00

Witam wszystkich bardzo serdecznie .... Widzę iż macie tutaj problem z INNOVA !! ogólnie rzecz biorąc ten koleżka udziela się na rożnych forach motoryzacyjnych ... podając sie za inżyniera ( na jednym nawet wykazał się znajomością konstrukcji WC na lotnisku w Tokio )
Facet stosuje TZW ..... Marketing szemrany - ogólnie rzecz biorąc wraz ze swoim kolegą po zalogowaniu robią totalna rozpierduchę oraz wodę z mózgu użytkownikom , namawiając na produkty lub oleje których to często gęsto producent nie przewidział w swojej konstrukcji .. np. Olej 0w-30 , twierdząc iż Auto dostanie ""wigoru "" a zdarzyć się może iz jedyne co dostanie to rachunek za naprawę silnika
DO moderatorów tego forum Proponuje od razu ZABANOWAC delikwenta , ponieważ będzie wam mieszał cały czas na dowód wypisywania bzdur na forum Skody daje link

zaznaczam iz dyskusja naganianie na kupno oleju 0w-30 oraz awantury ciągnęły się przez ostanie 150 stron t. co jakiś czas przemycał nazwę FUCHS szkalując innych producentów , suma summarum Temat został zamknięty przez Administracje

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... start=6030

prawdopodobnie facet ma płacone za tego typu nagonkę

a tutaj Link który dotyczy tego co tez INNOVA wyprawia ... bardzo proszę przeczytać ...

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542, ... ukuja.html

Proponuje aby gościa usunąć z forum , a wróci do was spokój :) pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 02 mar 2012, 22:42

niedługo musze wymienic olej .
obecnie jezdze na motulu 5w30 ( norma 507 -dpf )
ale mysle nad czyms lepszym zeby moze troche zwiekszyc cisnienie oleju ( moc )
sorry za laickie pytanie ale czy jezeli zmienie olej na np 5w40 bedzie wieksze cisnienie oleju? potencjalna moc?
czy ktoś poleci mi cos?
z gory dzieki za odp

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 03 mar 2012, 08:17

cadamuro pisze:niedługo musze wymienic olej .
obecnie jezdze na motulu 5w30 ( norma 507 -dpf )

sorry za laickie pytanie ale czy jezeli zmienie olej na np 5w40
5w30 to lepszy olej niż 5w40 - po co więc zmieniać na gorszy <szok> ? Poza tym nie wiem czy są oleje 5w40 spełniające normę 507.00

cadamuro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: cadamuro » 04 mar 2012, 00:18

tak wlasnie myslalem, szukalem innych olejów 507 i wszystkie 5w30...

czy jest cos lepszego niz motul? chodzi o cisnienie oleju itp
pozdr

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 04 mar 2012, 08:23

cadamuro pisze: czy jest cos lepszego niz motul? chodzi o cisnienie oleju itp
Co człowiek to inna opinia. Przeczytaj wątek od początku i sam podejmij decyzję - najbezpieczniej zapewne wymienić na taki, który jest polecany/używany przez najwięcej osób! Nie ma klasyfikacji, który producent robi lepszą oliwę. Najważniejsze aby:
- spełniał normy do aut z PDF - 507.00,
- spełniał zalecaną normę lepkości 5w30,
- nie kupić podróby,
- wymieniać odpowiednio często.

Ja jeżdżę na Castrol Professional SLX 5w30 LongLife III VW/Audi - czyli olej serwisowy zalewany w ASO, jednak dużo ważniejsze od producenta jest to co napisałem powyżej.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 04 mar 2012, 19:36

mam pytanko czy po wywaleniu dpf'a dalej lepiej lac 507.00 czy to już niema sensu?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 05 mar 2012, 00:38

Piotruś, to mnie zaskoczyles wydawało mi sie, że lepiej zalewac 5w30. Teraz mam walny Liquid moly top tec chyba 4200 wymiana za jakieś 5k km.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 05 mar 2012, 07:11

Piotruś, to który z LM Ty byś wybrał? 4100 czy 4600?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 05 mar 2012, 09:04

Do castrola jestem jakoś uprzedzony za dużo było narzekania.

maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 05 mar 2012, 14:11

Dziwna sprawa z tym olejem.
Motul dla silnikow bez PDF - rekomenduje
1) 8100 X-Clean+ 5w30
2) Specific 504/507
z PDF Specific 504/507 - tak zapewniał mnie przedstawiciel motul'a (nie będę wymieniał z nazwiska) - i zapewnia ze ma to być 5w30

lique moly - rekomenduje Top Tec 4200 5W-30 (tak wychodzi z konfiguratora)
Belgijska książka serwisowa dla modelu z kodem silnika BRF - poleca olej z normą 507
za to z serwisu w belgi sie dowiedziałem to używali oleju z norma 505.01 (chyba ze ktoś źle sprawdził).
I bądź tu mądry jedni piszą tak drudzy inaczej.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 05 mar 2012, 14:24

myślę o podniesieniu mocy dlatego pozostanę przy LM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga