[A6 C5] 2.4 szarpie jak by nie pracował na wszystkich cylindrach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kaszeszczuk, bardzo prosty łopatologiczny sposób.
Jeżeli na biegu jałowym też tak się dzieje weź szczypce płaskie i kolejno ściskaj delikatnie wężyki wtrysków gazu.
Oczywiście ściśnięcie każdego zdrowego cylindra spowoduje dodatkowe problemy a przy ściśnięciu "chorego" wtrysku nie będzie reakcji.
Jeżeli na biegu jałowym też tak się dzieje weź szczypce płaskie i kolejno ściskaj delikatnie wężyki wtrysków gazu.
Oczywiście ściśnięcie każdego zdrowego cylindra spowoduje dodatkowe problemy a przy ściśnięciu "chorego" wtrysku nie będzie reakcji.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
miałem to samo, lekarstwem okazała się wymiana sond lambda, jedna była padnięta...MaestrO pisze:Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
ale najpierw zrobiłbym czyszczenie i adaptację przepustnicy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
kolego miales ten problem na benzynie tylko? Jakie bledy?iro83 pisze:miałem to samo, lekarstwem okazała się wymiana sond lambda, jedna była padnięta...MaestrO pisze:Witam.
U mnie problem podobny, tyle że szarpanie i strzelanie występuje tylko od rana po nocy i gdy auto bardzo długo stoi. Gdy go odpalę i wyjeżdżam np. szybko do pracy to jak mu wcisnę gaz to go przyhamowuje, szarpie i strzela. Po ok 10 sekundach przestaje i dostaje normalnego kopa. Dzieje się to na benzynie i na gazie. Jednak jeśli chwilkę pochodzi zanim wyjadę to wszystko jest ok. Co Wy na to?
ale najpierw zrobiłbym czyszczenie i adaptację przepustnicy
problem był na benzynie i na gazie, czasem wywalał błąd sondy, ale nie zawsze....
po prostu jedna z sond nie pracowała już tak jak powinna, nie z taką częstotliwością jak nowa...
co ciekawe szarpał tylko podczas dogrzewania, później było ok.
po jakimś czasie jedna sonda padła całkowicie i ECU przeszedł w tryb awaryjny, skutkiem auto chwyciło muła i spalanie wzrosło...
najlepiej przemierz obie sondy, jak zmienia się oscylacja podczas jazdy, tu masz poglądowy obrazek jak pracuje stara i nowa sonda:
![Obrazek]()
po prostu jedna z sond nie pracowała już tak jak powinna, nie z taką częstotliwością jak nowa...
co ciekawe szarpał tylko podczas dogrzewania, później było ok.
po jakimś czasie jedna sonda padła całkowicie i ECU przeszedł w tryb awaryjny, skutkiem auto chwyciło muła i spalanie wzrosło...
najlepiej przemierz obie sondy, jak zmienia się oscylacja podczas jazdy, tu masz poglądowy obrazek jak pracuje stara i nowa sonda:
Witam. Mam problem typu ze przerywa na gazie i na 3 wtrysku jest najgorzej, przemienialem swiece, wtrysk gazu i dalej to samo, sprawdzilem kabel podpinajac swiece i jest tak samo jak na innych. Na wolnych trzesie a jak dodaje sie gazu to przerywa. Na benzynie mozna powiedziec ze idealnie, mam vaga i kable lpg, ale na ta chwile nie wiem czego szukac. bledow nie ma.
grzegi87
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
sprawdź podstawowe parametry jak mass flow/czujnik temp cieczy/czujnik temp powietrzagrzegi87 pisze:Witam. Mam problem typu ze przerywa na gazie i na 3 wtrysku jest najgorzej, przemienialem swiece, wtrysk gazu i dalej to samo, sprawdzilem kabel podpinajac swiece i jest tak samo jak na innych. Na wolnych trzesie a jak dodaje sie gazu to przerywa. Na benzynie mozna powiedziec ze idealnie, mam vaga i kable lpg, ale na ta chwile nie wiem czego szukac. bledow nie ma.
cewka nie ma przebic?
Czesć koledzy.
Moje audi to 2.4 na LPG, w triptroniku, który tez lubi szarpać czasami
, ale największy ból sprawia sinik:
A ja mam takie same objawy że poprostu nie chodzi na jednym cylindrze na 5 nic nie kicha nie strzela tylko poprostu nie pracuje na jednym garze, z tym że czasami w czasie jazdy poprostu włącza sie, i silnik chodzi równo na 6-u. Ale też potrafi w czasie jazdy jakgdyby wyłaczyć sie jeden gar i wtedy zapala sie kontrolka od trakcji nie wiem co ma z tym wspulnego???
Ale w odrużnieniu waszych przypadków w momęcie tej usterki zapala sie kontrolka od trakcji, kiedy problem znika kontrolka tez gaśnie. I czy zimny czy ciepły jest to samo, czy Pb czy LPG. Skanowanie VAG pokazało nastepujace błędy 17546 P1138; 17537 P1129; 17649 P1241.
może coś doradzicie, cewkę używke wymieniłem i to samo zamieszałem przwodami i przez chwile było oki.
[ Dodano: 2012-05-30, 11:12 ]
hello czy ktoś mógłby mi coś doradzić???
dzisiaj rano wymieniłem wszystkie przewodziki od podciśnienia i uspokoiło sie, ale nei wiadomo czy aby nie powruci to. Jak pisałem wczoraj takie coś dzieje sie podczas jazdy poprostu wyłącza sie jeden cylinder i chodzi na 5-u i zapala sie kontrolka od trakcji nie mam pojęcia co ma z tym związek może cos współdziała z tym??
Moje audi to 2.4 na LPG, w triptroniku, który tez lubi szarpać czasami
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
A ja mam takie same objawy że poprostu nie chodzi na jednym cylindrze na 5 nic nie kicha nie strzela tylko poprostu nie pracuje na jednym garze, z tym że czasami w czasie jazdy poprostu włącza sie, i silnik chodzi równo na 6-u. Ale też potrafi w czasie jazdy jakgdyby wyłaczyć sie jeden gar i wtedy zapala sie kontrolka od trakcji nie wiem co ma z tym wspulnego???
Ale w odrużnieniu waszych przypadków w momęcie tej usterki zapala sie kontrolka od trakcji, kiedy problem znika kontrolka tez gaśnie. I czy zimny czy ciepły jest to samo, czy Pb czy LPG. Skanowanie VAG pokazało nastepujace błędy 17546 P1138; 17537 P1129; 17649 P1241.
może coś doradzicie, cewkę używke wymieniłem i to samo zamieszałem przwodami i przez chwile było oki.
[ Dodano: 2012-05-30, 11:12 ]
hello czy ktoś mógłby mi coś doradzić???
dzisiaj rano wymieniłem wszystkie przewodziki od podciśnienia i uspokoiło sie, ale nei wiadomo czy aby nie powruci to. Jak pisałem wczoraj takie coś dzieje sie podczas jazdy poprostu wyłącza sie jeden cylinder i chodzi na 5-u i zapala sie kontrolka od trakcji nie mam pojęcia co ma z tym związek może cos współdziała z tym??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Zostaje zaburzony moment obrotowy i dlatego miga kontrolka trakcji.szymi27 pisze: a mianowicie odnośnie błędów i kontrolki.
Musisz wyeliminować czy przypadkiem nie powoduje tego sterownik lpg poprzez np usterkę emulacji. Aby to sprawdzić musiał byś przepiąć wtyczki od wtrysków lpg z powrotem na wtryski pb i trochę tak pojeździć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
witam mam mały problem audi a6 c5 2.4autko bez gazu.Ale może już ktoś przerabiał podobny problem.A więc tak auto poszarpuje do 3tysi tak jak by nie pracowało na wszystkie garnki świece nowe ngk podmienione kable z cewką ze sprawnego podmiana przepływki i dalej to samo oczywiście zero błędów sprawdzana kompresja wszystko ok i tylko problem występuje na drugim cylindrze tzn swieca jest wilgotna i iskra tak jak by słabsza tylko na 2 na reszcie cylindrów wszystko ok.Ktoś ma jakiś pomysł bo powoli konczą mi się pomysły. Kto pomożę wysyłam 0,7 albo zgrzewkę piwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: