Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Szarpanie skrzyni przy gwałtownym przypieszaniu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
memek1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:54
Lokalizacja: Kielce

[ TIP+Q] Szarpanie skrzyni przy gwałtownym przypieszaniu

Post autor: memek1982 » 01 mar 2012, 13:11

Witam


Od niedawna posiadam Audi a6 c5 4,2 Q w tiptronicu i ostatnio zauważyłem , że występuje pojedyĂącze szarpnięcie przy bardzo gwałtownym przypieszaniu z pedałem do koĂąca i kick downie. np jadę na 4 deptam w podłogę skrzynia redukuje bieg do 2 ładnie przypiesza , zmienia na 3 przypiesza i chyba między 3 i 4 jest pojedyĂącze szarpnięcie (jakby paliwa na chwilę brakło) po czym dalej na 4 przyspiesza i zmienia ładnie na 5.

Efekt nie występuje przy przypieszaniu "delikatnie" wciskając pedał

Na Vagu nie wywala błędów , ani w tipie ani w silniku. Skrzynia chodzi płynnie bez żadnych szarpnięć (poza w/w wymienionymi) biegi przerzucają się wręcz nieodczuwalnie.

Ktoś ma jakiś pomysł o co może chodzić ?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 mar 2012, 07:43

Pomysł zawsze ktoś ma, a to co obserwujesz nie występuję zapewne na PB tylko na LPG tak? a jest to zapętlenie wtryskiwaczy gazowych.. jaka instalka podaj graty i zdjęcia z pod maski.. ogólnie temat powinien być w innym dziale..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 06 mar 2012, 07:49

memek1982, Moze to byc objaw konczacych sie poduszek. Czy pdo skrzynia czy pod silnikiem. Warto je sprawdzic

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 mar 2012, 07:52

Ewidentnie jest to zapętlenie.. ciśnienia pada na reduktorach o ile w ogóle są dwa.. i tak się dzieje.. przejedź się na samej PB.. i daj znać..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 06 mar 2012, 09:56

arkadiuso, no wlasnie bvo kolega nie pisze czy wystepuje to tylko podczas jazdy na gazie czy tez na gazie i paliwie.

memek1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:54
Lokalizacja: Kielce

Post autor: memek1982 » 06 mar 2012, 14:54

Kurde nie pamiętam czy na Benzynie się tak dzieje , ale chyba też tak jest. Dziś sprawdzę na benzynie i dam znać

Instalacja gazowa jest na (z tego co widziałem pod maską) na jednym reduktorze,sterownik stag , wtryski nie wiem bo nie widać ale są jakieś zielone

Dziś sprawdzę na benzynie i dam znać

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 mar 2012, 19:31

To co opisałeś dokładnie odzwierciedla zapętlenie.. a jak jeszcze masz jeden reduktor to wątpię, że on ogarnia tą moc.. masz gdzieś dostęp żeby się podpiąć pod komp. gazowy??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

memek1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2012, 12:54
Lokalizacja: Kielce

Post autor: memek1982 » 06 mar 2012, 22:03

chyba się potwierdzi co arkadiuso, napisał , bo dziś kilka razy przebutowałem auto na benzynie i po 5 czy 6 razach nic się nie działo

jutro podjadę do gazownika , co mam mu powiedzieć ? co ma z tym zrobić ?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 mar 2012, 22:46

Sprawdzić ciśnienie lpg a najlepiej to musisz dołożyć drugi reduktor bo jeden sobie nie poradzi z taką mocą.. jak masz dostęp do Vaga to sprawdź korekty a najlepiej wklej tutaj.. powiedz żeby zgrał plik osc. z jazdy na lpg z różnym stylem jazdy but też wtedy powiemy co jest nie tak..
co do korekt to blok silnika
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
Mają być takie same na PB jak i na LPG.
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja