Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Problem z akumlatorem

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Drakula7410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
Lokalizacja: Leicester

[A6 C6] Problem z akumlatorem

Post autor: Drakula7410 » 01 mar 2012, 02:41

Witam wszystkich kolegow wiem ze temat aku byl poruszany wielokrotnie ale chcialbym opisac moj dziwny przypadek.Otorz w sobote wymienilem pompowtrysk po zabiegu wykasowalem bledy VCDSem i dzisiaj podlaczylem go ponownie zeby sprawdzic czy wszystko ok i bylo ok.Poszedlem do domu i po 30min chcialem jechac do pracy i juz nie moglem z pilota otworzyc autka wiec otworzylem kluczem i sprubowalem zamknac pilotem.Zamknelo sie ale dioda na drzwiach nie mrugala potem wlorzylem kluczyk do stacyjki i zwolnila sie blokada z kierownicy ale nie wlaczylo sie radio prubowalem wlaczyc je pokretlem glosnosci ale nic dopiero wlaczylo sie gdy odpalilem autko a poziom naladowania aku pokazuje 80% po powrocie do domu tyle samo a do pracy jechalem ok 15 min w pracy stal ok 9 godz i 15 min do domu . Akumlator ma prawie 8 lat ale nigdy nie mialem z nim najmniejszego problemu.Mam nadzieje ze to tylko aku moze ktos spotkal sie z podobnym problemem.Przychodzi mi do glowy jeszcze jeden pomysl ze aktywowalem tryb transportu wiec moze ktos powie jak to sprawdzic i ewentualnie wylaczyc . Dziekuje bardzo za jakakolwiek pomoc

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 mar 2012, 07:46

Drakula7410, po co zakładasz nowy temat:

-a6-c6-akumulator-vt26524.htm

Być może u mechanika auto było cały czas włączane/wyłączane... być może coś pobiera prąd i rozładowuje Ci aku. Na wstepie sprawdź czy nie ma jakiś błędów... potem dłuższa przejażdżka aby podładować aku i sprawdź wtedy, czy po nocy znów będą problemy...
Jeśli nic się nie zmieni, to trzeba sprawdzić pobór prądu w spoczynku. W temacie, który podałem powinny być te informacje odnośnie prawidłowego poboru... być może jeszcze komputer sterujący systemem zarządzania energią (J644) zaczyna świrować...

Drakula7410 pisze:aktywowalem tryb transportu
Mówisz o dezaktywacji alarmu w chwili, gdy auto jest przechylone np. wciągane na lawetę? Jeśli tak, to w przednich drzwiach kierowcy masz na boku drzwi (obok czeronej lampki/odblasku) taki przycisk...

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 01 mar 2012, 08:18

Drakula7410
Gdy byś włączył tryb transportowy, to by ci wszystko uśpiło i zużył byś mniej energii, a nie więcej... .
8 letni akumulator i ty szukasz usterki <rotfl>

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 01 mar 2012, 11:47

Drakula7410, To ja ci powiem tak, gdy u mnie siadal akumlator dzialo sie podobnie. Ale dla ciekowsci aby akumlator zaczal mi sie ladowac muin tzn pod twoj samochod i musialem sie przejechac 90km. Wystraszylem sie poczatkowo ze cos mi sie uszkodzilo np regulator ladowania czy cos inego ale wine za to ponosil akumlator! Pamietaj ze akumlator musi byc dobrany po nr vin pod twoj samochod i musi byc zakodowany.

fora audi

Post autor: fora audi » 01 mar 2012, 14:32

fenomenalny pisze:Drakula7410, To ja ci powiem tak, gdy u mnie siadal akumlator dzialo sie podobnie. Ale dla ciekowsci aby akumlator zaczal mi sie ladowac muin tzn pod twoj samochod i musialem sie przejechac 90km. Wystraszylem sie poczatkowo ze cos mi sie uszkodzilo np regulator ladowania czy cos inego ale wine za to ponosil akumlator! Pamietaj ze akumlator musi byc dobrany po nr vin pod twoj samochod i musi byc zakodowany.
z tym VINem to troche przesada - no chyba, ze chce miec z takim jaki wyszedl z fabryki. Wazne jest oczywiscie jego prawidlowe zakodowanie.

Moze zalozyc wiekszy, moze zalozyc mniejszy - co kto lubi :)

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 01 mar 2012, 14:51

Co ty za bajki opowiadasz?? Gdy założy większy to moze byc tak ze alternator będzie za maly i nie będzie w stanie naladować akumulatora. Należy tez szukać takiego akumulatora który da sie zakodowac, a jest ich mało na palcach jednej ręki jestes w stanie policzyć.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 15:08 przez Społeczność Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 01 mar 2012, 15:00

fenomenalny, wyjaśnij mi proszę te dwa słowa w powyższym kontekście: 'naśladować' (naładować?) i 'zagłosować'... :)

Poza tym zgadzam się także, że aby bilans energii był odpowiedni, to alternator musi być odpowiednio sparowany z akumulatorem...

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 01 mar 2012, 15:51

Drakula7410, TU MASZ INFO ,znajdz swój silnik i masz odpowiedz Obrazek Obrazek Obrazek


AKUMULATOR KODY
51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL/VA031090440Z2
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
jak nie dasz rady do podaj vin i ci podeśle całe info szczegółowe <wysmiewacz>

Awatar użytkownika
Drakula7410
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
Lokalizacja: Leicester

[A6 C6] Problem z akumlatorem

Post autor: Drakula7410 » 02 mar 2012, 10:54

Witam ponownie tak jak sie domyslalem i mialem nadzieje uruchomilem przypadkowo tryb transportu podielem kompa wylaczylem i wszystko wrocilo do normy wlacznie z wskaznikiem naladowania aku tzn. 100%.Dziekuje jeszcze raz wszystkim za pomoc i mam nadzieje ze temat pomoze rozwiazac komus jego problem.Pozdrawiam Andrzej

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 02 mar 2012, 10:57

bardzo się cieszymy <radocha> i życzę bezproblemowej eksploatacji :)
w can getway znalazłem pomiar alternatora i aku
Zmierzona wartość bloku 006:

Alternator stan komunikacji (0/1)

Stan czujnika komunikacja akumulatora (0/1)

Pusty

Pusty



Zmierzona wartość bloku 007:

Nie dotyczy do służby



Zmierzona wartość bloku 014:

Wymagane napięcie do alternatora

Napięcie akumulatora

DF sygnału (D ynamic-F ield, rysunek jako procent wzbudzenia alternatora)

Czas reakcji obciążenia (między 0 i 9 sekund, domyślnie: 0 sekund)



Zmierzona wartość bloku 015:

Alternator, elektryczne status (OK / nie OK)

Alternator, mechaniczny status (OK / nie OK)

Alternator, termiczne status (OK / nie OK)

Pusty



Zmierzona wartość bloku 016:

Typ alternatora (OK / nie OK)

OK = typ znany Alternator

nie OK = Nieznany typ alternator zamontowany

Producent Alternator

Rozmiar Alternator

Regulator alternatora



Zmierzona wartość bloku 017:

Typ baterii (OK / nie jest znany)

OK = adaptowany bateria znany

nie OK wartość adaptacji = nie wiadomo

Zaprzeczenie akumulatora (tak / nie)

tak = akumulator odłączony, bez baterii = podłączony

Pusty

Pusty



Zmierzona wartość bloku 018:

Napięcie akumulatora

Prądu baterii

Prądu z akumulatora lub do (-400A +100 A);! Pozytywny current = alternator ładowania baterii, ujemny current = bateria dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator)

Oszacowanie temperatury, bateria

Czujnik temperatury baterii



Zmierzona wartość bloku 019:

Naładowania baterii w procentach

Naładowania baterii w procentach

Odpowiadający odczytu w menu MMI samochodów

Starzenie się baterii w procentach

Pochodzące z opłata (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)

Starzenie się baterii w procentach

Pochodzące z moc wyjściowa (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)



Zmierzona wartość bloku 020:

Aktualny akumulator wewnętrzny opór w Mw

Standardowa bateria opór wewnętrzny w Mw

Akumulator wewnętrzny opór, o którym mowa teoretycznej rezystancji wewnętrznej

Tappable opłata w Ah

Im wyższy numer, tym lepiej stan baterii

Pusty

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga