[A6 C6] Problem z akumlatorem
- Drakula7410
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
- Lokalizacja: Leicester
[A6 C6] Problem z akumlatorem
Witam wszystkich kolegow wiem ze temat aku byl poruszany wielokrotnie ale chcialbym opisac moj dziwny przypadek.Otorz w sobote wymienilem pompowtrysk po zabiegu wykasowalem bledy VCDSem i dzisiaj podlaczylem go ponownie zeby sprawdzic czy wszystko ok i bylo ok.Poszedlem do domu i po 30min chcialem jechac do pracy i juz nie moglem z pilota otworzyc autka wiec otworzylem kluczem i sprubowalem zamknac pilotem.Zamknelo sie ale dioda na drzwiach nie mrugala potem wlorzylem kluczyk do stacyjki i zwolnila sie blokada z kierownicy ale nie wlaczylo sie radio prubowalem wlaczyc je pokretlem glosnosci ale nic dopiero wlaczylo sie gdy odpalilem autko a poziom naladowania aku pokazuje 80% po powrocie do domu tyle samo a do pracy jechalem ok 15 min w pracy stal ok 9 godz i 15 min do domu . Akumlator ma prawie 8 lat ale nigdy nie mialem z nim najmniejszego problemu.Mam nadzieje ze to tylko aku moze ktos spotkal sie z podobnym problemem.Przychodzi mi do glowy jeszcze jeden pomysl ze aktywowalem tryb transportu wiec moze ktos powie jak to sprawdzic i ewentualnie wylaczyc . Dziekuje bardzo za jakakolwiek pomoc
Drakula7410, po co zakładasz nowy temat:
-a6-c6-akumulator-vt26524.htm
Być może u mechanika auto było cały czas włączane/wyłączane... być może coś pobiera prąd i rozładowuje Ci aku. Na wstepie sprawdź czy nie ma jakiś błędów... potem dłuższa przejażdżka aby podładować aku i sprawdź wtedy, czy po nocy znów będą problemy...
Jeśli nic się nie zmieni, to trzeba sprawdzić pobór prądu w spoczynku. W temacie, który podałem powinny być te informacje odnośnie prawidłowego poboru... być może jeszcze komputer sterujący systemem zarządzania energią (J644) zaczyna świrować...
-a6-c6-akumulator-vt26524.htm
Być może u mechanika auto było cały czas włączane/wyłączane... być może coś pobiera prąd i rozładowuje Ci aku. Na wstepie sprawdź czy nie ma jakiś błędów... potem dłuższa przejażdżka aby podładować aku i sprawdź wtedy, czy po nocy znów będą problemy...
Jeśli nic się nie zmieni, to trzeba sprawdzić pobór prądu w spoczynku. W temacie, który podałem powinny być te informacje odnośnie prawidłowego poboru... być może jeszcze komputer sterujący systemem zarządzania energią (J644) zaczyna świrować...
Mówisz o dezaktywacji alarmu w chwili, gdy auto jest przechylone np. wciągane na lawetę? Jeśli tak, to w przednich drzwiach kierowcy masz na boku drzwi (obok czeronej lampki/odblasku) taki przycisk...Drakula7410 pisze:aktywowalem tryb transportu
Drakula7410, To ja ci powiem tak, gdy u mnie siadal akumlator dzialo sie podobnie. Ale dla ciekowsci aby akumlator zaczal mi sie ladowac muin tzn pod twoj samochod i musialem sie przejechac 90km. Wystraszylem sie poczatkowo ze cos mi sie uszkodzilo np regulator ladowania czy cos inego ale wine za to ponosil akumlator! Pamietaj ze akumlator musi byc dobrany po nr vin pod twoj samochod i musi byc zakodowany.
z tym VINem to troche przesada - no chyba, ze chce miec z takim jaki wyszedl z fabryki. Wazne jest oczywiscie jego prawidlowe zakodowanie.fenomenalny pisze:Drakula7410, To ja ci powiem tak, gdy u mnie siadal akumlator dzialo sie podobnie. Ale dla ciekowsci aby akumlator zaczal mi sie ladowac muin tzn pod twoj samochod i musialem sie przejechac 90km. Wystraszylem sie poczatkowo ze cos mi sie uszkodzilo np regulator ladowania czy cos inego ale wine za to ponosil akumlator! Pamietaj ze akumlator musi byc dobrany po nr vin pod twoj samochod i musi byc zakodowany.
Moze zalozyc wiekszy, moze zalozyc mniejszy - co kto lubi

Co ty za bajki opowiadasz?? Gdy założy większy to moze byc tak ze alternator będzie za maly i nie będzie w stanie naladować akumulatora. Należy tez szukać takiego akumulatora który da sie zakodowac, a jest ich mało na palcach jednej ręki jestes w stanie policzyć.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2012, 15:08 przez Społeczność Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
Drakula7410, TU MASZ INFO ,znajdz swój silnik i masz odpowiedz
![Obrazek]()
AKUMULATOR KODY
51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL/VA031090440Z2
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
jak nie dasz rady do podaj vin i ci podeśle całe info szczegółowe
AKUMULATOR KODY
51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC
60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD
61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE
70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF
72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG
80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH
95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK
110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL/VA031090440Z2
68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC
75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD
92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE
105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF
115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM
jak nie dasz rady do podaj vin i ci podeśle całe info szczegółowe

Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
- Drakula7410
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 06 maja 2009, 13:14
- Lokalizacja: Leicester
[A6 C6] Problem z akumlatorem
Witam ponownie tak jak sie domyslalem i mialem nadzieje uruchomilem przypadkowo tryb transportu podielem kompa wylaczylem i wszystko wrocilo do normy wlacznie z wskaznikiem naladowania aku tzn. 100%.Dziekuje jeszcze raz wszystkim za pomoc i mam nadzieje ze temat pomoze rozwiazac komus jego problem.Pozdrawiam Andrzej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
bardzo się cieszymy
i życzę bezproblemowej eksploatacji 
w can getway znalazłem pomiar alternatora i aku
Zmierzona wartość bloku 006:
Alternator stan komunikacji (0/1)
Stan czujnika komunikacja akumulatora (0/1)
Pusty
Pusty
Zmierzona wartość bloku 007:
Nie dotyczy do służby
Zmierzona wartość bloku 014:
Wymagane napięcie do alternatora
Napięcie akumulatora
DF sygnału (D ynamic-F ield, rysunek jako procent wzbudzenia alternatora)
Czas reakcji obciążenia (między 0 i 9 sekund, domyślnie: 0 sekund)
Zmierzona wartość bloku 015:
Alternator, elektryczne status (OK / nie OK)
Alternator, mechaniczny status (OK / nie OK)
Alternator, termiczne status (OK / nie OK)
Pusty
Zmierzona wartość bloku 016:
Typ alternatora (OK / nie OK)
OK = typ znany Alternator
nie OK = Nieznany typ alternator zamontowany
Producent Alternator
Rozmiar Alternator
Regulator alternatora
Zmierzona wartość bloku 017:
Typ baterii (OK / nie jest znany)
OK = adaptowany bateria znany
nie OK wartość adaptacji = nie wiadomo
Zaprzeczenie akumulatora (tak / nie)
tak = akumulator odłączony, bez baterii = podłączony
Pusty
Pusty
Zmierzona wartość bloku 018:
Napięcie akumulatora
Prądu baterii
Prądu z akumulatora lub do (-400A +100 A);! Pozytywny current = alternator ładowania baterii, ujemny current = bateria dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator)
Oszacowanie temperatury, bateria
Czujnik temperatury baterii
Zmierzona wartość bloku 019:
Naładowania baterii w procentach
Naładowania baterii w procentach
Odpowiadający odczytu w menu MMI samochodów
Starzenie się baterii w procentach
Pochodzące z opłata (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)
Starzenie się baterii w procentach
Pochodzące z moc wyjściowa (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)
Zmierzona wartość bloku 020:
Aktualny akumulator wewnętrzny opór w Mw
Standardowa bateria opór wewnętrzny w Mw
Akumulator wewnętrzny opór, o którym mowa teoretycznej rezystancji wewnętrznej
Tappable opłata w Ah
Im wyższy numer, tym lepiej stan baterii
Pusty


w can getway znalazłem pomiar alternatora i aku
Zmierzona wartość bloku 006:
Alternator stan komunikacji (0/1)
Stan czujnika komunikacja akumulatora (0/1)
Pusty
Pusty
Zmierzona wartość bloku 007:
Nie dotyczy do służby
Zmierzona wartość bloku 014:
Wymagane napięcie do alternatora
Napięcie akumulatora
DF sygnału (D ynamic-F ield, rysunek jako procent wzbudzenia alternatora)
Czas reakcji obciążenia (między 0 i 9 sekund, domyślnie: 0 sekund)
Zmierzona wartość bloku 015:
Alternator, elektryczne status (OK / nie OK)
Alternator, mechaniczny status (OK / nie OK)
Alternator, termiczne status (OK / nie OK)
Pusty
Zmierzona wartość bloku 016:
Typ alternatora (OK / nie OK)
OK = typ znany Alternator
nie OK = Nieznany typ alternator zamontowany
Producent Alternator
Rozmiar Alternator
Regulator alternatora
Zmierzona wartość bloku 017:
Typ baterii (OK / nie jest znany)
OK = adaptowany bateria znany
nie OK wartość adaptacji = nie wiadomo
Zaprzeczenie akumulatora (tak / nie)
tak = akumulator odłączony, bez baterii = podłączony
Pusty
Pusty
Zmierzona wartość bloku 018:
Napięcie akumulatora
Prądu baterii
Prądu z akumulatora lub do (-400A +100 A);! Pozytywny current = alternator ładowania baterii, ujemny current = bateria dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator)
Oszacowanie temperatury, bateria
Czujnik temperatury baterii
Zmierzona wartość bloku 019:
Naładowania baterii w procentach
Naładowania baterii w procentach
Odpowiadający odczytu w menu MMI samochodów
Starzenie się baterii w procentach
Pochodzące z opłata (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)
Starzenie się baterii w procentach
Pochodzące z moc wyjściowa (0% = bardzo zły stan baterii, 100% = bardzo dobry stan naładowania baterii)
Zmierzona wartość bloku 020:
Aktualny akumulator wewnętrzny opór w Mw
Standardowa bateria opór wewnętrzny w Mw
Akumulator wewnętrzny opór, o którym mowa teoretycznej rezystancji wewnętrznej
Tappable opłata w Ah
Im wyższy numer, tym lepiej stan baterii
Pusty
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.