Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ALF 2.4 165 KM] 2.4 korekty długoterminowe szarpie na Pb

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lut 2012, 07:38

paput pisze:oraz widzę piorunki na cewce
paput pisze:gdyby była to któraś z w/w przyczyn to objawiałaby sie także a nawet bardziej na gazie
przebicia z układu zapłonowego ujawniają się niedomaganiem silnika najczęściej w środowisku wilgotnego powietrza.. Jest pewne prawdopodobieństwo, że to jest główna przyczyna bo jak sam mówisz trzeba trochę pojeździć tzn do czasu kiedy silnik nie zagrzeje komory.. instalacji LPG to nie przeszkadza bo włącza Ci się już w chwili gdy komora silnika jest ogrzana ciepłym bardziej suchym powietrzem..
Proponuję zrobić taki test.. weź kolegę który Ci pomoże.. Jeden niech sprawdza korekty na już rozgrzanym silniku gdzie wszystko jest ok.. a drugi niech pryska jakimś zraszaczem w okolice tych cewek (tylko ostrożnie bo z prądami nie ma żartów) i po kablach zapłonowych.. Jestem w stanie założyć się, że korekty krótkie pójdą ostro na minus.. ÂŚwiece mogą być ok jeśli auto chodzi równo po dłuższej jeździe..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 07:47

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:oraz widzę piorunki na cewce
paput pisze:gdyby była to któraś z w/w przyczyn to objawiałaby sie także a nawet bardziej na gazie
przebicia z układu zapłonowego ujawniają się niedomaganiem silnika najczęściej w środowisku wilgotnego powietrza.. Jest pewne prawdopodobieństwo, że to jest główna przyczyna bo jak sam mówisz trzeba trochę pojeździć tzn do czasu kiedy silnik nie zagrzeje komory.. instalacji LPG to nie przeszkadza bo włącza Ci się już w chwili gdy komora silnika jest ogrzana ciepłym bardziej suchym powietrzem..
Proponuję zrobić taki test.. weź kolegę który Ci pomoże.. Jeden niech sprawdza korekty na już rozgrzanym silniku gdzie wszystko jest ok.. a drugi niech pryska jakimś zraszaczem w okolice tych cewek (tylko ostrożnie bo z prądami nie ma żartów) i po kablach zapłonowych.. Jestem w stanie założyć się, że korekty krótkie pójdą ostro na minus.. ÂŚwiece mogą być ok jeśli auto chodzi równo po dłuższej jeździe..
tylko że np jak teraz jechałem, 90 stopni na gazie ok, wyłączam sekwencje, jade na benzynie a tu szarpanie :( i czasem zniknie po 2 km a czasem i 30 km zrobię i nie przestaje szarpać i drżeć silnik

w tym miejscu widzę błyski na cewce, chyba że wy też tak macie
http://s13.postimage.org/d3nbsppxh/cewka.jpg
  • Obrazek

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lut 2012, 09:29

To niedopuszczalne bo na cewce nie może być zadnych przebić w żadnym miejscu..
paput pisze:wyłączam sekwencje, jade na benzynie a tu szarpanie
Poza cewką również coraz bardziej skłaniam się też do mojej pierwszej wypowiedzi, że coś jest nie tak z układem wtryskowym paliwa.. W tym przypadku mogłoby pomóc coś w tym stylu: http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html to chyba najtańsza ewentualność, a mogłoby pomóc i raczej nie zaszkodzi bo sam zalałem to raz profilaktycznie i jest ok..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 10:07

Petroniusz566 pisze:To niedopuszczalne bo na cewce nie może być zadnych przebić w żadnym miejscu..
paput pisze:wyłączam sekwencje, jade na benzynie a tu szarpanie
Poza cewką również coraz bardziej skłaniam się też do mojej pierwszej wypowiedzi, że coś jest nie tak z układem wtryskowym paliwa.. W tym przypadku mogłoby pomóc coś w tym stylu: http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html to chyba najtaĂąsza ewentualność, a mogłoby pomóc i raczej nie zaszkodzi bo sam zalałem to raz profilaktycznie i jest ok..
no właśnie też mi wydaje że tak może być, często jeździłem na rezerwie :|
filterka od paliwa też nie wymieniałem
większość mi mówiła że źle ustawiona inst gazowa (gazownik powiedział że ok) - ale wtedy na gazie tez by źle chodził
co do cewki to myślę że na gazie objawy też by występowały

dodam jeszcze że w lecie kiedy jest ciepło i sucho ten problem rzadko występował, chociaż teraz przez tydzieĂą kiedy były największe mrozy także przejeździłem i było ok.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lut 2012, 10:18

co do cewki to nie mam pewności ale gdybyś zalał te miejsca silikonem lub innym jakimś gumowym wypełniaczem to może iskrzenie by ustało <mysli> trudno by rzec bo tam jest zdaje się ponad 20 tyś Volt o ile dobrze pamiętam

zauważ, że na mrozach nie zamarzały Ci szyby więc powietrze nie było wilgotne :)
Z drugiej strony gdyby cewka gubiła napięcie to VAG musiałby to zauważyć.. a w programie nie było ani słowa o cewkach
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 10:28 przez Petroniusz566, łącznie zmieniany 1 raz.
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 10:27

Petroniusz566 pisze:co do cewki to nie mam pewności ale gdybyś zalał te miejsca silikonem lub innym jakimś gumowym wypełniaczem to może iskrzenie by ustało <mysli> trudno by rzec bo tam jest zdaje się ponad 20 tyś Volt o ile dobrze pamiętam

zauważ, że na mrozach nie zamarzały Ci szyby więc powietrze nie było wilgotne :)
no własnie też o tym pomyślałem, dopiero teraz problem powrócił jak zrobiło się wilgotno
ale na gazie było to samo, a tu jak ręką odjął


jaki komunikat by odnośnie cewki wyskoczył?

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lut 2012, 15:12

paput pisze:jaki komunikat by odnośnie cewki wyskoczył?
co do tego nie mam pewności może coś w tym stylu:

16685 P0301 Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16686 P0302 Cylinder #2 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16687 P0303 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16688 P0304 Cylinder #4 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16889 P0305 Cylinder #5 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16890 P0306 Cylinder #6 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie


17801 P1393 Poziom #1wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
17802 P1394 Poziom #2wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
17803 P1395 Poziom #3wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 15:23

Petroniusz566 pisze:
paput pisze:jaki komunikat by odnośnie cewki wyskoczył?
co do tego nie mam pewności może coś w tym stylu:

16685 P0301 Cylinder #1 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16686 P0302 Cylinder #2 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16687 P0303 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16688 P0304 Cylinder #4 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16889 P0305 Cylinder #5 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16890 P0306 Cylinder #6 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie


17801 P1393 Poziom #1wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
17802 P1394 Poziom #2wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
17803 P1395 Poziom #3wyjscia cewki zapłonowej - usterka elektryczna A
u mnie tego nie ma <uoee>
wlałem teraz specyfiku STP do czyszczenia wtrysków i nic <zalamka>

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 26 lut 2012, 16:04

paput, taka buteleczka jest na cały bak o ile dobrze pamiętam więc musisz trochę na tym pojeździć (w rozumieniu na paliwie z tym wynalazkiem nie na LPG).. od razu efektów nie będzie
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 16:37 przez Petroniusz566, łącznie zmieniany 1 raz.
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 26 lut 2012, 16:07

Paput jak masz przebicie na cewce to nic nie zrobisz, u mnie niż nie świeci podczas pracy silnika. Jak cewka padła to trzeba ją wymienić na nową/albo używaną a potem dbać o stan kabli i świec, cewki potrafią działać bez awaryjnie 20 lat, trzeba regularnie sprawdzać/wymieniać świece i czyścić styki na kablach, bo inaczej wzrasta pobór prądu i cewka zaczyna się psuć. Jest pewna żywica, nazwy nie pamiętam, która jako tako izoluje ale naprawa krótko trwała, iskry rozwalą wszystko :)

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 17:52

Petroniusz566 pisze:paput, taka buteleczka jest na cały bak o ile dobrze pamiętam więc musisz trochę na tym pojeździć (w rozumieniu na paliwie z tym wynalazkiem nie na LPG).. od razu efektów nie będzie
znowu wróciło do normy, ciekawe na jak długo

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2012, 17:57

paput pisze:znowu wróciło do normy, ciekawe na jak długo
Tak długo jak będziesz jeździł na pb :)
Jak czytam twoje posty to jak dla mnie masz problem tylko ze złą regulacją lpg która rozjeżdża korekty .

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 18:22

grzemo pisze:
paput pisze:znowu wróciło do normy, ciekawe na jak długo
Tak długo jak będziesz jeździł na pb :)
Jak czytam twoje posty to jak dla mnie masz problem tylko ze złą regulacją lpg która rozjeżdża korekty .
tylko dlaczego na gazie chodzi dobrze?

sajmon8526
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: sajmon8526 » 26 lut 2012, 18:50

Gaz jest o wiele bardziej wyczulony na awarie i niedomagania układu zapłonowego.Jezeli na benzynie chodzi zle a na gazie dobrze to zapłon bym wylkuczył przynajmniej narazie.Jaka masz instalacje?Od kiedy sie to dzieje?odrazu cos adło czy stopniowo w dłuzszym okresie czasu?

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 26 lut 2012, 19:02

sajmon8526 pisze:Gaz jest o wiele bardziej wyczulony na awarie i niedomagania układu zapłonowego.Jezeli na benzynie chodzi zle a na gazie dobrze to zapłon bym wylkuczył przynajmniej narazie.Jaka masz instalacje?Od kiedy sie to dzieje?odrazu cos adło czy stopniowo w dłuzszym okresie czasu?
od wakacji dzieje mi sięto a w lutym założyłem instalację
ale czy to winna jest instalacja LPG?
parownik Zavoli Zeta s
wtryski OMVL niebieskie
komputer Lecho SEC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga