Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Temperatura silnika wg wskaznika 100-110*C

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

[ ACK 2.8 193 KM] Temperatura silnika wg wskaznika 100-110*C

Post autor: feniulolo » 26 lut 2012, 01:15

Wczoraj samochód wskazał temperaturę wg wskaźnika około 110 stopni. Zgasiłem silnik. Odczekałem, otwarłem zbiorniczek - normalnie był syk i to wszystko. Odpaliłem znów, temperatura podskoczyła do 110. Mając pod ręką lawetę zawiozłem auto do warsztatu. Diagnoza jak przypuszczałem padła na wisko - sprzęgło wiskotyczne.
Strasznie wolno się kręciło. Po wymianie auto ładnie trzymało 90*C, zrobiłem rundkę z 5km temperatura znów wzrosła do 100-110*.
Węże ciepłe, chłodnica też czyli w normie - termostat się otwiera. Błędów brak.

Powiedziano mi, że w takim układzie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą a ,że są dwie to koszty wysokie, żebym jeszcze poobserwował czy ubywa płynu...

Wyjechałem dość spokojnie bez pałowania i wskaźnik oscylował w granicach 95-100*.

Auto postało z 6h a w międzyczasie wyczytałem na forum <okok> jak sprawdzić temperaturę płynu na klimatroniku.
Odpaliłem odpowiedni kanał i wybrałem się na test. Temperatura w szybkim tempie osiągnęła 90* (auto zawsze dość szybko fajnie mi się zagrzewało, a dziś było na dworze około 8* ciepła)
Zarówno na zegarze jak i na klimatroniku stała równiutko na 90*.

Czy da się jednoznacznie stwierdzić co było tego przyczyną? Czy da się jednoznacznie stwierdzić, czy mogło dmuchnąć uszczelkę pod głowicą i czy byłaby możliwość dokładnie określić pod którą? <lol>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2012, 09:41

A może to wcale nie uszczelka
pozostaje jeszcze pompa wody, może się kończy
lub czujnik temp płynu

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 26 lut 2012, 10:00

witam. musiałbyś pojeżdzić z podpiętym vagiem i ''trafić '' w taką sytuację jaką opisałeś i wtedy sprawdzić jaką temperature pokazuje vag i będzie wszystko jasne a jeśli po odkręceniu korka od zbiorniczka nie było wulkanu typowego przy zagotowanym płynie raczej czujnik szwankuje .pozdro
tylko quatrro !!!

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 26 lut 2012, 11:00

hmmm, pompa wody w zeszłym roku nowiutka, przejechane z 20kkm.
Powiedzcie mi proszę jeszcze skąd temperaturę bierze zegar na desce i skąd temperaturę bierze wskaźnik na klimatroniku (jak się wejdzie w ten specjalny tryb) ?

czy to są dwa niezależne wskazania ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 lut 2012, 15:56

Czujnik jest cztero pinowy. Dwa piny na zegary, dwa piny na ecu. Jeśli czujnik jest uszkodzony wskazania mogą być różne. Dlatego najlepszym wyznacznikiem jest vag i jego wskazania.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 26 lut 2012, 22:27

Po podpięciu vaga temperatura jest także wszędzie taka sama. Tak jak pisał marek[a6] musiałbym chyba trafić w taką sytuację, gdy wskaźnik pokazuje ponad 90 i mieć podpiętego vaga żeby porównać.

Czy jest taka możliwość, że temperatura przekroczyła 90* z powodu zepsutego wisko co spowodowało zapowietrzenie układu chłodzenia i po wymianie wiska układ dopiero odpowietrzył się po pewnym czasie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga