Wczoraj samochód wskazał temperaturę wg wskaźnika około 110 stopni. Zgasiłem silnik. Odczekałem, otwarłem zbiorniczek - normalnie był syk i to wszystko. Odpaliłem znów, temperatura podskoczyła do 110. Mając pod ręką lawetę zawiozłem auto do warsztatu. Diagnoza jak przypuszczałem padła na wisko - sprzęgło wiskotyczne.
Strasznie wolno się kręciło. Po wymianie auto ładnie trzymało 90*C, zrobiłem rundkę z 5km temperatura znów wzrosła do 100-110*.
Węże ciepłe, chłodnica też czyli w normie - termostat się otwiera. Błędów brak.
Powiedziano mi, że w takim układzie prawdopodobnie uszczelka pod głowicą a ,że są dwie to koszty wysokie, żebym jeszcze poobserwował czy ubywa płynu...
Wyjechałem dość spokojnie bez pałowania i wskaźnik oscylował w granicach 95-100*.
Auto postało z 6h a w międzyczasie wyczytałem na forum jak sprawdzić temperaturę płynu na klimatroniku.
Odpaliłem odpowiedni kanał i wybrałem się na test. Temperatura w szybkim tempie osiągnęła 90* (auto zawsze dość szybko fajnie mi się zagrzewało, a dziś było na dworze około 8* ciepła)
Zarówno na zegarze jak i na klimatroniku stała równiutko na 90*.
Czy da się jednoznacznie stwierdzić co było tego przyczyną? Czy da się jednoznacznie stwierdzić, czy mogło dmuchnąć uszczelkę pod głowicą i czy byłaby możliwość dokładnie określić pod którą?
[ ACK 2.8 193 KM] Temperatura silnika wg wskaznika 100-110*C
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. musiałbyś pojeżdzić z podpiętym vagiem i ''trafić '' w taką sytuację jaką opisałeś i wtedy sprawdzić jaką temperature pokazuje vag i będzie wszystko jasne a jeśli po odkręceniu korka od zbiorniczka nie było wulkanu typowego przy zagotowanym płynie raczej czujnik szwankuje .pozdro
tylko quatrro !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Po podpięciu vaga temperatura jest także wszędzie taka sama. Tak jak pisał marek[a6] musiałbym chyba trafić w taką sytuację, gdy wskaźnik pokazuje ponad 90 i mieć podpiętego vaga żeby porównać.
Czy jest taka możliwość, że temperatura przekroczyła 90* z powodu zepsutego wisko co spowodowało zapowietrzenie układu chłodzenia i po wymianie wiska układ dopiero odpowietrzył się po pewnym czasie ?
Czy jest taka możliwość, że temperatura przekroczyła 90* z powodu zepsutego wisko co spowodowało zapowietrzenie układu chłodzenia i po wymianie wiska układ dopiero odpowietrzył się po pewnym czasie ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga