Witam
Odebralem wlasnie moje cudo z warsztatu po tym jak wymienili mi pasek zebaty i pompe wody.
Nadmienili rowniez w warsztacie, ze zauwazyli ze temp podczas pracy silnika wacha sie miedzy 80 a 90 stopni.
Dzieje sie tak caly czas podczas jazdy. Dogrzewa sie do 90+ stopni i pozniej spada do okolo 80 i znwo wraca na 90.
Czy to termostat? Czy tylko czujnik?
Dzieki wielkie z gory za odp:)
Pozdro
[ A6 C6] Temperatura silnika spada do 80 stopni...
Tolos10, rozumiem, że nie ma błędów na VCDsie (np. wskazujących bezpośrednio na czujnik)?
Kiedy spada temperatura? Czy jak stoisz i rozgrzejesz do 90C, to wskaźnik stoi w miejscu? Dopiero jak ruszysz to spada?
Ogólnie:
- jeśli temperatura cieczy chłodzącej spada także na postoju, potem sama wraca i tak w kółko... to obstawiam czujnik;
- jeśli w trakcie jazdy opada a wcześniej trzyma - termostat.
Tu masz temat o wymianie termostatu, jak wygląda itp.
-a6-c6-wymiana-termostatu-32-fsi-vt40482.htm
Kiedy spada temperatura? Czy jak stoisz i rozgrzejesz do 90C, to wskaźnik stoi w miejscu? Dopiero jak ruszysz to spada?
Ogólnie:
- jeśli temperatura cieczy chłodzącej spada także na postoju, potem sama wraca i tak w kółko... to obstawiam czujnik;
- jeśli w trakcie jazdy opada a wcześniej trzyma - termostat.
Tu masz temat o wymianie termostatu, jak wygląda itp.
-a6-c6-wymiana-termostatu-32-fsi-vt40482.htm