Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 22 lut 2012, 10:49

Junior, mozesz wrzucic korekty po obrotach?

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 22 lut 2012, 11:02

po obrotach i temperaturze jeszcze nie ruszałem

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 22 lut 2012, 11:22

junior13 pisze:po obrotach i temperaturze jeszcze nie ruszałem
Czyli w tabelce masz wszedzie 0?

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 23 lut 2012, 10:11

Myślałem,że mam już spokój z błędami, ale znowu powrócił błąd
17544-regulacja długoterminowa paliwa, bieg jałowy, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga.

Ostatnie dni przed regulacją LPG jeździłem na benie i nie pojawiły się błędy, po regulacji instalki i jeździe na lpg wraca w/w błąd. Dziwi mnie fakt tego błędy bo jeżdżę cały czas z włączonym kompem i podglądam korekty krótkie i długie w których wszystko mieści się w normach np
długie wychodzą max 7% a krótkie zmieniają się ok +/-6% podczas jazdy, chwilami wskoczy koło dychy . Jedynie niekiedy można powiedzieć rzadko na jałowym, czy na pb czy lpg korekta krótka oscyluje bardzo wysoko 23-26% przez parę minut.
Powiedzcie mi czy sterownik przy takich korektach może już generować taki błąd bo z wyników wychodzi ,że to wina lpg. Zastanawiam sie jeszcze czy czasem wtryski magiki coś nie czarują

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2012, 10:39

junior13 pisze:czy na pb czy lpg korekta krótka oscyluje bardzo wysoko 23-26% przez parę minut.
Jeśli korekta przekroczy 25% to zostanie zapisany błąd w sterowniku.
Musisz jeszcze pobawić się mnożnikiem, trochę za płaski jak dla magiców.
Podnieś mnożnik w przedziale 3-8ms (drugą kropkę zrównaj z pierwszą a trzecią, czwartą i piątą kilka kliknięć do góry)i sprawdzaj co dalej.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 25 lut 2012, 16:21

poprawiłem według zaleceĂą
log gaz http://vaglog.rtnet.pl/adamwrobel_73597.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 lut 2012, 16:33

cały czas do poprawy za duże skoki lata krótka od 20 do -15 a powinno max 10 do -10..

tutaj małe info może zrób wszystko od początku..
Podstawa to:
- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości
- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach
- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.
Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.
A robisz to tak
przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.
Teraz ustawiamy staga:
1. Auto Kalibracja
Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.
2. No teraz sławetna mapa wtrysku
Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie
Najpierw mapa benzyny
Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.
W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakoĂączenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.
3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!
Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.
Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób
Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).
Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.
Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.
Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.
No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)
I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …
No to w drogę
Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.
Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).
Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakoĂączoną
Teraz dostrajanie
Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeĂą, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.
Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.
Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania (ilość litów podzielić przez kilometry razy 100 i mamy wynik)
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 25 lut 2012, 16:46

arkadiuso, to już mam opanowane do perfekcji. Mapy zbierane były w identycznych warunkach i nie mam pojęcia dlaczego się tak sonda zachowuje. Błąd ubogiej mieszanki chyba zażegnany ponieważ ustawiłem na jałowym bogato i mam spokój - zobacz koĂącowy wykres . Ostatnio zauważyłem na jałowym takie skoki sondy na lpg i pb i nie mam pojęcia co może być powodem.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 25 lut 2012, 16:50

..a korekta po obrotach zrobiona?? najlepiej gdy korekty są identyczne jak na PB..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 25 lut 2012, 17:02

tego jeszcze nie dotykałem, nie wiem jak się za to zabrać . Zapomnialem napisać ,że chyba zaczyna mi coś szwankować czujnik G62 ale nie wiem czy może on powodować takie zachowanie, skoki na sondach.
Na razie mam objaw z dłuższym rozruchem ale występuje to sporadycznie. W poniedziałek wymienię go.
Co do ustawiania instalki pod kontem OBD nie jest takie łatwe, a sprawdzanie czasów wtrysku pb i pb na lpg też jakoś trudno. Najwięcej kłopotów jest z utrzymaniem stałego czasu wtrysku aby móc później porównać podczas przełączania -horror

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 25 lut 2012, 17:08

arkadiuso pisze:..a korekta po obrotach zrobiona?? najlepiej gdy korekty są identyczne jak na PB..
Moja wyglada tak:

Obrazek

Chyba nie zaciekawie. Z czego wynika taki rozrzut?

Stag 300ISA2, AC R01, Hana Green. Sonda nie podlaczona.


Po calonocnym staniu i zgaszeniu na gazie, poranne odpalenie na Pb skutkuje 2-4sek lekkim zarzucaniem obrotow.
Przy gaszeniu na Pb tego efektu nie ma.
Po 1,5kkm wymieniono mi jeden wtryskiwacz bo wg. doradcy technicznego AC niby puszczal, ale sytuacja jest bez zmian.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 lut 2012, 20:13

jericho24,
Skasuj te korekty, włącz isa tylko jak będziesz jechał w jakiejś trasie i ją wyłącz, bo narobi ci bałaganu w korektach.
Jeśli po skasowaniu tej korekty odpalanie się poprawi to ok, a jak nadal będzie problem to znaczy że reduktor puszcza, ale myślę że to wina isa, robi się z lekka ubogo i gdy odpalasz ecu trochę podlewa.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lut 2012, 20:36

junior13 pisze:tego jeszcze nie dotykałem, nie wiem jak się za to zabrać . Zapomnialem napisać ,że chyba zaczyna mi coś szwankować czujnik G62 ale nie wiem czy może on powodować takie zachowanie, skoki na sondach.
Na razie mam objaw z dłuższym rozruchem ale występuje to sporadycznie. W poniedziałek wymienię go.
Co do ustawiania instalki pod kontem OBD nie jest takie łatwe, a sprawdzanie czasów wtrysku pb i pb na lpg też jakoś trudno. Najwięcej kłopotów jest z utrzymaniem stałego czasu wtrysku aby móc później porównać podczas przełączania -horror
Ten log już wygląda całkiem dobrze.
Pewne korekty krótkie rzędu 14-15% mogą być poprawne o ile w tym samym momencie są takie na benzynie.
Z sondą szerokopasmową mapa przeważnie rysuje się jak kreska co już widać na screenie więc samym mnożnikiem na pokrycie map można bardzo dobrze wystroić to auto.
Korekty RPM można użyć jedynie do dostrojenia biegu jałowego.
Masz dobre ciśnienie i dobre czasy gazu więc po mału zaczyna to dobrze wyglądać.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lut 2012, 20:40

Panowie samemu jest to nardzo ciężko wystroić.
W tym samym czasie nie da się patrzeć na laptop i na drogę.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 lut 2012, 20:55

ÂŻadnej sondy nie trzeba podłączać do instalacji gazowej a szczególnie szerokopasmowej, której sposób podłączania do instalacji jest zupełnie inny niż zwykłej 0-1V, podłączając szerokopasmówkę do instalacji można narobić sobie problemu.
Co do autokalibracji to można ją nawet olać i jej nie wykonywać, ona tylko ustala początkowy mnożnik i to tyle, który i tak zawsze odbiega sporo od prawidłowego.
Podstawa to nie zmieniająca się korekta długa.
Strojąc na czasy wtrysku czyli jazda z ustalonym położeniem przepustnicy i przełączaniem benzyna - gaz nie wymaga aż 15 sekund. Wystarczy jak czasy są ustabilizowane.
Kropki mnożnika można przesuwać dowolnie lewo , prawo , góra , dół jak się chce tak aby osiąnąć zamierzony efekt.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 11:44 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja