1. Utrata mocy i nierówne przyspieszanie - występuje sporadycznie na 1, 2, 3 biegu w sposób bardziej odczuwalny lub mniej (losowość). Zazwyczaj dokucza na nagrzanym silniku. Przykład ekstremalny: ruszam ze świateł na jedynce, a auto zachowuje się jakby to był silnik 1.0 w budzie A8. Mam wrażenie, że zaraz zgaśnie. Dociskam pedał gazu do podłogi, obroty idą powoli do 2500 i obrotomierz staje w miejscu, mimo dociśniętego pedału. Fura się toczy baaaardzo wolno, przestała przyspieszać. Wrzucam dwójkę i tu już w miarę normalnie się zachowuje. Na następnych światłach jest już OK.
Takie totalne zamulenie miałem dwa czy trzy razy. Natomiast częściej czuję spadek mocy w mniej widowiskowy sposób. Po prostu ruszam ze świateł: jedynka, dwójka, trójka i mam wrażenie, ze rozpędza się słabo, a momentami mam takie dziury w mocy, że przez ułamek sekundy fura zwalnia. Podobny efekt jak się wpadnie na chwilę w kałużę, traci przyczepność i koła zaboksują. Szarpanie raczej nie jest odczuwalne.
2. Na biegu jałowym obroty trzymają się pomiędzy 680 a 720, ale czasem raz na 2 minuty potrafi zejść do 560 i odbić do 800, po czym znowu stabilnie. Wrażenie zdychania. Poza tym czuję jakby bardziej trzęsło budą na wolnych niż miesiąc temu. Nierówno chodzi.
3. Zaczął przepalać dużo paliwa. Nie mam FISa, więc widzę tylko organoleptycznie, że przepala 2 razy tyle, co normalnie.
Dodatkowe informacje: auto nie ma LPG, czyszczony na wiosnę filtr K&N, świece Brisk (od ponad 2 lat nie dotykałem ich oraz kabli WN). Na wolnych bardzo delikatnie trzęsie budą. Wszystkie sprawy serwisowe robione na bieżąco.
Próba diagnozy i naprawy:
1. 2 tygodnie temu zaczęło mi gasnąć auto na wolnych obrotach i już wtedy zauważyłem spadek mocy jak się przycisnęło. Przyczyną gaśnięcia była dziura w rurze odmy. Kupiłem całą oryginalną rurkę wraz z zaworem. Przy okazji wymieniłem olej, filtr oleju, filtr paliwa oraz została wyczyszczona przepustnica (bez całkowitego demontażu). Adaptacja przepustnicy została zrobiona na dużym kompie warsztatowym, a nie na aplikacji VAG-COM-podobnej.
2. Wyjechałem z warsztatu i skasowałem stare błędy generowane przez dziurę w odmie. Po normalnej spokojnej jeździe odczytałem nowe błędy, których wcześniej nie obserwowałem:
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
Po wyjechaniu z warsztatu zauważyłem pogorszenie, tzn. bardziej nierówna praca na wolnych obrotach oraz większy spadek mocy. Przed wizytą w warsztacie robiłem adaptację przepustnicy i pamiętam nieco inne parametry wynikowe w porównaniu z adaptacją w warsztacie (2.3 VAG-COMem i 3.5 komp warsztatowy, grupa 060, T.B. Angle - nie wiem, czy to ma znaczenie)
3. Zabrałem się za logowanie. Po ostrym dociskaniu auta wskoczyły dodatkowe błędy:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
17547 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
P1139 - 35-00 - -
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
Wszystkie powyższe błędy to całkowita nowość. Nie pojawiały mi się one na przestrzeni ostatnich 2 lat. Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby w ciągu jednego dnia (po wizycie w warsztacie) padła sonda lambda, przepływomierz i np. przepustnica

Logi były robione na ciepłym silniku - raz jechałem z górki przez cały pomiar, a raz pod górkę, więc czasem dane są niespójne. Dynamiczny pomiar mierzony na 3-cim biegu (od ok. 1500 obrotów do ponad 4000). Poniżej też statyczne logi. Przepływomierz dawno (nigdy?) nie czyszczony, przy obrotach 5000 wykazuje wartość ponad 140 g/s (but na gazie wdepnięty na maxa).
Grupa 001 - statyczny pomiar
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54880.html
Grupa 001 - dynamiczny pomiar
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54881.html
Grupa 002 - statyczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54882.html
Grupa 002 - dynamiczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54883.html
Grupa 003 - statyczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54884.html
Grupa 003 - dynamiczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54885.html
Grupa 006 - tylko statyczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54886.html
Grupa 010 - statyczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54887.html
Grupa 010 - dynamiczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54888.html
Grupa 011 - statyczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54889.html
Grupa 011 - dynamiczny
http://vaglog.rtnet.pl/pqowie1_54890.html
Ma ktoś jakiś pomysł, w czym może tkwić problem? Nie jestem niestety ekspertem od analizy logów...