Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] AGA+ZENIT+Valtek=Problemy z LPG

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

[ C5+LPG] AGA+ZENIT+Valtek=Problemy z LPG

Post autor: mthv » 23 lut 2012, 20:49

Witajcie Koledzy.
Od jakiegoś czasu borykam się z nierówną pracą silnika.
Do tego przy przełączaniu na lpg dało się wyczuć lekkie szarpanie.
Czuć było niemal każdy wtryskiwacz z osobna.
Instalacja to (niestety) ZENIT + Valteki.
Dzisiaj zakupiłem kabelek, podłączyłem i zrobiłem kilka zrzutów.
Kolega fassi1 sugerował na początek zmianę wtryskiwaczy.
Poważnie rozważam założenie HANA zielonych.
Jeżeli ktoś z Was ma doświadczenie z taką wymianą, prosiłbym o info typu know-how. ew. fotostory..
Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.

Poniżej zamieszczam zrzuty z kompa. Jestem zielony, ale na pierwszy rzut oka parametry mi się nie podobają. Choćby czasy wtrysku.

Zimny zaraz po odpaleniu:
Obrazek

Po przełączeniu na lpg:
Obrazek

Konfiguracja:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zachowanie podczas odpalania

Pomocy!
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 13:36 przez mthv, łącznie zmieniany 2 razy.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 23 lut 2012, 21:15

Oj kolego co Ci tu poradzić.
Jak nie masz zielonego pojęcia to sam tematu nie ogarniesz szczególnie z Zenitem.
Valteki na upartego jakoś by chodziły ale muszą być w dobrym stanie i perfekcyjnie skalibrowane.
Masz problemy bo Valteki leją jak chcą i raz zalewają a raz za mało i takie rzeczy sie dzieją.

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 24 lut 2012, 07:59

Wiem, że sytuacja nie wygląda ciekawie. Miałem nadzieję, na ratunek.
No może nie jestem totalnie zielony, poczytałem już forum A6 i lpg-forum.pl, kilka instrukcji itp.
Jestem zielony jako praktyk - ale myślę, że z Waszą pomocą dałbym sobie z tym radę. Przynajmniej się do tego przyłożę z sercem. Do gaziarzy, po różnych przejściach, mam ograniczone zaufanie.
Proszę o kilka wskazówek.

--------------
Zacznę od wymiany wtrysków. Zamontuję HANA Zielone (poczytałem trochę i te do mojego silnika będą odpowiednie) choć zastanawiam się nad Niebieskimi. Cena jest taka sama.. więc?

--------------
Obecnie mam Valteki na listwie, więc do pojedynczych wtrysków potrzebuję rozdzielacza tak?
Obrazek

--------------
fassi1 widziałem Twoją robotę i na wtryskiwaczach zamontowałeś takie czapeczki w wyjściem kątowym.
Obrazek

Rozumiem, że potrzebuję wtryskiwaczy w wersji tych w listwę?
Obrazek

U Ciebie wyszło to tak:
Obrazek

Myślę, że wynikiem tego tematu może być całkiem niezłe know-how.
Przyda się i innym, gdyż jest nas troche, nieszczęśników, którym przyszło żyć z ZENIT-em, a jeszcze więcej tych z VALTEK-ami.
Mam nadzieje, że się jeszcze ktoś odezwie w temacie.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2012, 09:29 przez mthv, łącznie zmieniany 3 razy.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lut 2012, 09:10

A skad masz zdjcie tych czterech dolotow (czapeczek)?

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 24 lut 2012, 09:20

Zdjęcie mam z neta. Gość na allegro oferuje te czapeczki.
Wystarczy w wyszukiwarce wpisać HANA i będą gdzieś tam po 14 zeta/szt.

Ale ja poważnie-zadałem parę pytaĂą, na które dla Ciebie fassi, czy innych doświadczonych, mogą być oczywistą oczywistością. Ja jednak nie znam tematu od 'kuchni' i wolę zadać kilka pytaĂą za dużo, niż spieprzyć coś na samym początku.

Na razie chcę skompletować sprzęt, potem poszukam kogoś, kto mi w tym przedsięwzięciu pomoże (oczywiście kogoś bardziej doświadczonego z lpg).
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 24 lut 2012, 10:55

mthv pisze:Zacznę od wymiany wtrysków. Zamontuję HANA Zielone
Hany zielone mogą być za wydajne do twojego silnika, raczej załóż czerwone.

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 24 lut 2012, 12:02

Hany czerwone..
fassi1 w swoim opisie ma link do A6 2.4 i tam zakładał zielone.
Hmm.. jak się okazuje nie jest to wszystko takie oczywiste..

A gdybym chciał zarzucić w przyszłości reduktor KME Gold-a?
Nie będzie z takim zestawieniem problemów?

Jak się zachowują 'zbyt wydajne' wtryski? Czemu nie będą dobre?

Jak się okazuje obecnie mam reduktor Tomasetto AT09.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Rawuli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:24
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: Rawuli » 24 lut 2012, 12:31

mthv jakiś czas oblatany mechanik robił mi strojenie Staga i valteków niebieskich...wniosek taki, 1. masz za duże cisnienie robocze na parowniku jak na valteki - u mnie max 1.2
2. twoja mapa wtrysku rozjechana - u mnie liniowo jest pokazana
3. do valteków można dokupić komplet tłoczków i sprężynek na alledrogo, sam zakładasz i dajesz listwę do kalibracji (sprężynki padają i tłoczki też padają)
4.sprawdź długość rury od listwy do kolektora, optymalna poniżej 10cm
tyle z mojej obserwacji
pozdro

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lut 2012, 12:57

Zielone na niskim cisnieniu 1bar lub mniej a czerwone na wyzszym cisnieniu.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lut 2012, 13:02

Rawuli pisze:mthv jakiś czas oblatany mechanik robił mi strojenie Staga i valteków niebieskich...wniosek taki, 1. masz za duże cisnienie robocze na parowniku jak na valteki - u mnie max 1.2
2. twoja mapa wtrysku rozjechana - u mnie liniowo jest pokazana
3. do valteków można dokupić komplet tłoczków i sprężynek na alledrogo, sam zakładasz i dajesz listwę do kalibracji (sprężynki padają i tłoczki też padają)
4.sprawdź długość rury od listwy do kolektora, optymalna poniżej 10cm
tyle z mojej obserwacji
pozdro
Wezyki moga byc nawet do 20cm najwazniejsze zeby byly rowne ale statac sie zrobic jak najkrotsze.
Dla Valtekow czerwonych dysze 2.4mm i cisnienie okolo 1.05bara a kalibrujac mozna dac delikatnie krutszy sskok tloczka niz standard 0.4mm

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 24 lut 2012, 13:44

Po rozmowie z gazownikiem polecił mi przede wszystkim założyć reduktor ZAVOLI S.

Wysterujemy go zgodnie z zaleceniem fassi-ego (~1.05bar).

Co do wtrysków, jeszcze walczę sam ze sobą (a raczej z budżetem).
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 24 lut 2012, 14:33

Na Zavoli S nie ustawisz tak niskiego cisnienia.
Zaloz ACR01

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 02 mar 2012, 11:22

Dzięki Panowie za odpowiedzi!
Ostatecznie założyłem Zavoli Zeta S + OMVL Reg Fast-y.
Niestety budżet musiałem przyciąć (w perspektywie zostania ojcem zmuszony jestem do oszczędności).
Przełączanie na LPG jest wyraźnie mniej wyczuwalne, silnik chodzi jakby płynniej.
Póki co od dzisiaj testuję po wczorajszym montażu, więc dopiero za kilka dni będę coś mógł więcej powiedzieć.
W ramach konsultacji wrzucę w najbliższym czasie nowe parametry.
Aha, wtryskiwacze są na dyszach 2mm, w Zenicie figurują jako VALTEK (sugerowałem się rezystancją).


W koĂącu znalazł się czas na porobienie zrzutów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zauważyłem, że jakoś znacznie później niż przed wymianą, załącza się na LPG.
Proszę o opinie.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja