[ A6 C5] Wibracje i drgania karoserii przy 120 km/h
Temat powraca 
Od ostatniego postu w tym wątku wymieniłem już 4 opony, tylni dyfer wraz z nowymi simerblockami i dalej to samo, chociaż po zmianie dyfra doszeł nowy rodzaj wibracji - słabszy ale o częstszej amplitudzie przy prędkościach 100-140 km/h. Te główne "poprzednie" drgania nadal są przy 110-130 - a amplituda jest rzadsza ale mocniejsza.
Coś jednak więcej zaobserwowałem.
Drgania (zarówno te drobniesze-jakby mrowienie, jazda po szorstkim asfalcie) jak i te "główne" nasilają się, gdy auto jedzie pod górę, raczej w łukach niż na prostej natomiast słabną lub prawie wogóle zanikają (cały czas jadąc prędkością gdzie jeszcze były przed chwilą) gdy auto zjeżdża w dół. Nie dzieje się to z momentalnie, tylko po jakiś 4-8 sekundach po rozpoczęciu zjeżdżania te szczytu.
Na płaskim terenie wibracje występują stale, może trochę słabiej niż pod górę ale są dość wyczuwalne.
Czuć je raczej w tylniej części samochodu, jakby od fotela kierowcy do tyłu samochodu - nie czuję ich pod nogami, pod pedałami czy na kierownicy.
Podejrzenie było o dyfer, był w kiepskim stanie, miał duże luzy, spieniony olej itp. Kupiłem inny, w super stanie ale objawy nie minęły.
Podpora wału, krzyżak, poduszki pod silnikiem i skrzynią są ok. Może to któryś przegub zewnętrzy z tyłu (wewnętrze przy dyfrze są super) albo łożysko w którymś tylnim kole ?
Sam już nie wiem, gdzie dalej szukać.

Od ostatniego postu w tym wątku wymieniłem już 4 opony, tylni dyfer wraz z nowymi simerblockami i dalej to samo, chociaż po zmianie dyfra doszeł nowy rodzaj wibracji - słabszy ale o częstszej amplitudzie przy prędkościach 100-140 km/h. Te główne "poprzednie" drgania nadal są przy 110-130 - a amplituda jest rzadsza ale mocniejsza.
Coś jednak więcej zaobserwowałem.
Drgania (zarówno te drobniesze-jakby mrowienie, jazda po szorstkim asfalcie) jak i te "główne" nasilają się, gdy auto jedzie pod górę, raczej w łukach niż na prostej natomiast słabną lub prawie wogóle zanikają (cały czas jadąc prędkością gdzie jeszcze były przed chwilą) gdy auto zjeżdża w dół. Nie dzieje się to z momentalnie, tylko po jakiś 4-8 sekundach po rozpoczęciu zjeżdżania te szczytu.
Na płaskim terenie wibracje występują stale, może trochę słabiej niż pod górę ale są dość wyczuwalne.
Czuć je raczej w tylniej części samochodu, jakby od fotela kierowcy do tyłu samochodu - nie czuję ich pod nogami, pod pedałami czy na kierownicy.
Podejrzenie było o dyfer, był w kiepskim stanie, miał duże luzy, spieniony olej itp. Kupiłem inny, w super stanie ale objawy nie minęły.
Podpora wału, krzyżak, poduszki pod silnikiem i skrzynią są ok. Może to któryś przegub zewnętrzy z tyłu (wewnętrze przy dyfrze są super) albo łożysko w którymś tylnim kole ?
Sam już nie wiem, gdzie dalej szukać.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
To super że temat żywy bo się zacząłem nudzić. W nawiązaniu do Twojego problemu don. Wspomne o wyważeniu wału kardana a to za sprawą Twoich spostrzeżeĂą odnośnie jazdy po wznieśieniu i różnic wynikających z obciążeĂą osi specyficznych w naszych qatro.
A sprawdzałeś poziom istan oleju w różnicówce przedniej i w samym torsenie. Ja osobiście wymieniłem przy wymianie w skrzyni . Specyfikacja oleju do mostu tył, torsen i przedni dyfer
75w-140 (castrol Syntrax LIMITED Slip 75w140)Warto sprawdzic.
Sprawa przegubów aktualna.
A sprawdzałeś poziom istan oleju w różnicówce przedniej i w samym torsenie. Ja osobiście wymieniłem przy wymianie w skrzyni . Specyfikacja oleju do mostu tył, torsen i przedni dyfer
75w-140 (castrol Syntrax LIMITED Slip 75w140)Warto sprawdzic.
Sprawa przegubów aktualna.
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Zastanawia mnie to, że po wymianie dyfra (ewidentnie w lepszym stanie niż mój stary) doszły te nowe, powiedzmy mikro wibracje ?szczerba2 pisze:To super że temat żywy bo się zacząłem nudzić. W nawiązaniu do Twojego problemu don. Wspomne o wyważeniu wału kardana a to za sprawą Twoich spostrzeżeĂą odnośnie jazdy po wznieśieniu i różnic wynikających z obciążeĂą osi specyficznych w naszych qatro.
A sprawdzałeś poziom istan oleju w różnicówce przedniej i w samym torsenie. Ja osobiście wymieniłem przy wymianie w skrzyni . Specyfikacja oleju do mostu tył, torsen i przedni dyfer
75w-140 (castrol Syntrax LIMITED Slip 75w140)Warto sprawdzic.
Sprawa przegubów aktualna.
Może coś się usztywniło i odezwały się inne luzy ? np na tylniej półosi lub łożysku koła?
Co do obciążeĂą podczas jazdy pod górę ... Ciekawe jest to, że jak wyrzucę na luz, wibracje nie ustają o ile były wcześniej.... Jeśli ich nie było - również się nie pojawią przez to ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1099
- Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
To ciekawostka co piszesz i wygląda jakby coś raz żle a raz dobrze się ukladało w układzie napedu. Po tej uwadze przyjrzał bym się krzyżakom na wale dają podobne objawy. Kiedyś przerabiałem sprawe krzyżaków w VW crafter t50 . Koleś który mi to robił pozwolił na obecnośc podczas zabiegu i dużo opowiadał. Pokazał jak należy weryfikowac to ustrojstwo. Przy braku strzałów i luzów należy zwrócić uwage na zabarwienie pokrywek łożysk igiełkowych- brązowy, rdzawy nalot wyciek na dekielku świadczy o uszkodzeniu lożyska igiełkowego co na przemian powoduje drgania ramy i doprowadza do uszkodzeĂą dyfra i skrzyni a nawet w skrajnycch wypadkach do uszkodzeĂą zespołu wału korbowego silnika. Jest to spowodowane przez chwilowe wzrosty obciązeĂą dynamicznych.Więc niby pierdoła a potrafi nabroić.
O łożyskach gdzieś czytałem tyla że o przednich i w nich tkwił problem pomimo iz nie dawały fonicznego efektu uszkodzenia . Kolega pisał że raz biło raz nie i dopiero po długiej walce doszedł do sedna sprawy _wibracje pojawiałysię w określonych warunkach -po skręcie w lewo przy większej prędkości ja dał w prawo ustawało i tak na przemian.
don daj znać co piszczy w temacie
O łożyskach gdzieś czytałem tyla że o przednich i w nich tkwił problem pomimo iz nie dawały fonicznego efektu uszkodzenia . Kolega pisał że raz biło raz nie i dopiero po długiej walce doszedł do sedna sprawy _wibracje pojawiałysię w określonych warunkach -po skręcie w lewo przy większej prędkości ja dał w prawo ustawało i tak na przemian.
don daj znać co piszczy w temacie
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Witajcie. Ja mam także problem w swojej Audi. Koła są oryginalne i wyważone dobrze na 100%. Podczas jazdy czasami słyszałem jakieś puknięcia pod spodem...do wymiany poszła podpora wału. Wibracje na karoserii miałem tylko przy obciążeniu. Po jakimś czasie wymieniłem też przeguby wału. Wyrobione były dosyć mocno. Po wymianie wibracje występowały i występują cały czas. Bez względu na obciążenie. Kumulacja ich występuje przy prędkości 40-60. od 0-40 nie odczuwam ich a powyżej 60 są ale trochę mniejsze. Zauważyłem że przy schodzeniu z prędkości nasilają się. Czytałem w którymś poście jak je słychać czy czuć więc zaprezentuję: łuuu łuuu łuuu. Takie w sumie cykliczne jakby się co jakiś czas nakładały i następowało ich wzmocnienie. Tylko nijak to się ma do prędkości obrotowej wału czy jakiejkolwiek obracającej się części. W koĂącu wyważyłem wał. I tu rozczarowanie bo nie dało to żadnego rezultatu. Tkwię z problemem dalej. Sporo ludzi pisało,że to wina przegubów wewnętrznych tylko z przodu czy tyłu? może jakaś krzywa półoś być? czy da się źle zamontować podporę? czy jest jakieś nominalne ustawienie flansz mostu i skrzyni z przegubami wału? pomóżcie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 sie 2011, 17:19
- Lokalizacja: Łuków
Mój problem z którym walczyłem długi czas został rozwiązany.Wibracje karoserii zniknęły:D Powodem były przeguby wewnętrzne z przodu. Jeden miałem wyrobiony dość mocno a drugi tylko nieznacznie. Zanim jednak doszedłem że to one to zdążyłem wymienić wiele innych rzeczy...tj. przeguby na wale, podporę wału i jego wyważenie. Dwukrotnie sprawdzałem koła. Trochę kabony poszło no ale kto by pomyślał. Jak by ktoś miał podobny problem to śmiało piszcie. Chętnie pomogę. pozdrawiam
Można zdjąć całkiem przeguby z przodu jeśli jest Q, żeby być pewnym że to powoduje drgania i aby niepotrzebnie nie inwestować? Testowa jazda z tylko tylnym napędem jest możliwa? Bo luz to pojęci względne, jeden mechanik może go nie wyczuwać i powiedzieć że w normie a drugi kwalifikuje do wymiany ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jak przeguby wewnętrzne mają luz to słychać jakieś stukanie? "Głuche" czy "metaliczne"?
W którym miejscu luz jest dopuszczalny a w którym powoduje drgania?
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jak przeguby wewnętrzne mają luz to słychać jakieś stukanie? "Głuche" czy "metaliczne"?
W którym miejscu luz jest dopuszczalny a w którym powoduje drgania?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam wszystkim.
Od pewnego czasu tez próbuje się uporać z drganiem karoserii. Gdy auto kupiłem było wszystko ok... czy na zimowych 16' czy na letnich 18'. Ale nagle coś zaczęło się dziać bo zamontowaniu nowych tarczy i klocków (chyba noname).
Pierwszy raz myślałem, że po prostu biją tarcze, a że były nowe to sobie na nich pojeździłem, bo z gotówką nie było za ciekawie, próbując nie zwracać uwagi na drżenie karoserii.
Drżenie było (jest) bardzo intensywne i szybkie... Gdy sobie jadę w okolicach 90-130 km/h to fotel pasażera trzęsie się jak galareta.. w sumie wszystko się trzęsie bardzo szybko i rytmicznie. Nie zauważyłem żadnych dźwięków ani odgłosów specyficznych, innych - charakterystycznych.
Wymieniłem tarcze i klocki i niestety drżenie nie zniknęło. Dodam ze byłem pewien, że to przez tarcze bo podczas hamowania odczuwałem dużo większe drgania (specyficzne właśnie dla krzywych tarczy).
DON - czy u Ciebie już po kłopocie?
Szczerba2 - spróbować z tym przegubem tez? (jaka firmę polecacie - może jakieś konkretne linki?)
Od pewnego czasu tez próbuje się uporać z drganiem karoserii. Gdy auto kupiłem było wszystko ok... czy na zimowych 16' czy na letnich 18'. Ale nagle coś zaczęło się dziać bo zamontowaniu nowych tarczy i klocków (chyba noname).
Pierwszy raz myślałem, że po prostu biją tarcze, a że były nowe to sobie na nich pojeździłem, bo z gotówką nie było za ciekawie, próbując nie zwracać uwagi na drżenie karoserii.
Drżenie było (jest) bardzo intensywne i szybkie... Gdy sobie jadę w okolicach 90-130 km/h to fotel pasażera trzęsie się jak galareta.. w sumie wszystko się trzęsie bardzo szybko i rytmicznie. Nie zauważyłem żadnych dźwięków ani odgłosów specyficznych, innych - charakterystycznych.
Wymieniłem tarcze i klocki i niestety drżenie nie zniknęło. Dodam ze byłem pewien, że to przez tarcze bo podczas hamowania odczuwałem dużo większe drgania (specyficzne właśnie dla krzywych tarczy).
DON - czy u Ciebie już po kłopocie?
Szczerba2 - spróbować z tym przegubem tez? (jaka firmę polecacie - może jakieś konkretne linki?)
Odgrzewam kotleta, drga mi buda od 100-130km/h, felgi wywazone, opony super stan, felgi proste, stało się to po zdjemowaniu kół, przy wymianie hamulcow, nasililo sie po zdjemowaniu kół przy próbie wywazenia. Teoretycznie pierscienie jakies rózowe, ale luzu nie ma, czy mogły by sie wyrobic od zdjęcia i założenia ? czy jednak kwestia ustawienia dobrze kola z piastą ? ew moze ktos ma inne jakies rady ?
Tematy poduszek przegubow quatro ktorego nie mam
itd opuszczam, na 90% to problem z felga ktora nie dala sie zalozyc jak przed wymiana 
Tematy poduszek przegubow quatro ktorego nie mam


Tuningi:
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA
Plus DVD, ALU 17" z chrom
i bla bla 
Tiptronic kodowanie 33 :D (zrób to sam, efekt bezcenny)
H&R -40 plus Sachs Sports & MTS - Taczka BEZCENNA

Plus DVD, ALU 17" z chrom

