[A6 C6] jakie koła na zime?
[A6 C6] jakie koła na zime?
witam
lada dzień muszę kupić felgi i opony na zimę- ponieważ letnie mam 18 "
i teraz pytanko czy 16 " cali mogą być na zimę ?czy za małe? i jaki rozmiar opon polecacie na 16 cali.
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
lada dzień muszę kupić felgi i opony na zimę- ponieważ letnie mam 18 "
i teraz pytanko czy 16 " cali mogą być na zimę ?czy za małe? i jaki rozmiar opon polecacie na 16 cali.
pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
- fanatyk_aut
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 15 lis 2008, 16:26
- Lokalizacja: Częstochowa
Jesli chodzi o koła na zime to jak najmniejsze ja np mam 15 cali wiem ze smiesznie to bedzie wygladalo ale czym mniejsza powierzchnia tym lepsza przyczepnosc na sniegu. Zima wąsko a lato szeroko:)Nawet zauważ sobie rajd Szwecji WRC zima a jezdza na wąziutkich oponach:) Pozdrawiam
POZDROWIENIA ZE ŚWIETEGO MIASTA !!
Zmniejszenie średnicy koła, jest wskazane jedynie na prześwit między gumą a nadkolem, jak kolega ~slavi16 napisał, chociaż ten aspekt nie jest zbyt znaczący. Natomiast powinno się kupować węższe opony czyli jak jeździsz na np. 225/55/16, to na zimę kup 205/55/16, wtedy uzyskasz większy nacisk jednego cm kwadratowego opony na podłoże, co ma duży wpływ na wybieranie śniegu przez oponę, oraz zwiększeniu przyczepności na wodzie (kałuże), czy śliskiej nawierzchni. Zmniejszenie średnicy felgi niczemu nie służy, no chyba, że mieszkasz w górach i zależy Ci na większym prześwicie między oponą a nadkolem, bo również możesz na felgę 15" możesz założyć oponę 225/80/15 i w sumie uzyskasz taką samą średnicę co przy 16 czy 17 i efekt większego nacisku zniknie, przy takim rozwiązaniu jedynie zyskujesz na większy zabezpieczeniu felgi przed uszkodzeniem mechanicznym, bo wysokość opony jest większa, co może mieć pozytywne skutki przy większej ilość dziur w zimie na naszych drogach. Jeśli natomiast użyjesz takiego samego profilu, czyli zamienisz 225/55/16 na 225/55/15, to rzeczywista średnica koła będzie mniejsza i licznik będzie Ci oszukiwał. Oczywiście podane wartości są przykładowe. Co do Twojego przypadku to proponuję zostać przy rozmiarze felgi takim, jak producent zaleca do Twojego modelu, jeśli jest to 18" dla S-Line, to przy nim zostań, jedynie kup węższe opony. Natomiast jeśli mieszkasz w górach i będziesz dużo jeździł po śniegu, to kup mniejsze np. 17" lub 16", ale i węższe opony od letnich. Mam nadzieję, że w miarę prosto wyjaśniłem :mrgreen:
Ja nie piszę , że 18" będą najlepsze, ja bym nie zmieniał z tych co producent zaleca. Kolega Vanos, ma S-line, nie wiem czy 18" są w pakiecie oryginalnym, a co jeśli tarcze nie zmieszczą się do 16", w mojej C5 2,4 zwykłej, próbowałem zmieścić 15", bo miałem okazję kupić w dobrej cenie i w żaden sposób nie chciały się zmieścić :evil:
Może mam inne tarcze, tak samo, jak mam białe podświetlenie zegarów, co podobnież występuje w wersjach po lifcie a moja jest z połowy 2000r, czyli przed liftem. Według ETKI w C5 są 4 rodzaje tarcz 288mm, 312mm i dwie po 321mm, tak więc może mamy różne układy hamulcowe :lol:
Tak samo w ETCE do C5 są felgi od 15" do 18", tak więc, nie jestem do końca przekonany, że do C6 wejdą 15", tym bardziej do wersji S-Line
Tak samo w ETCE do C5 są felgi od 15" do 18", tak więc, nie jestem do końca przekonany, że do C6 wejdą 15", tym bardziej do wersji S-Line
vanos24, no ja mam takie same felgi co kupiłeś i musze właśnie zmienić oponki na nowe, oczywiście mowa o zimówkach, i tak na aucie mam 225/55/16 i takie też przewiduje producent (w książce) z tym że dość kiepsko dostępny jest ten rozmiar a jak już jest to cena prawie dwa razy większa niż za 205/55/16 i skusiłbym się na 205
Jakie masz opony na tych felgach ? i co Panowie myślicie, czy to dobry pomysł zmieniać na węzsze ? te co teraz są czyli 225 to wyglądają na tej feldze jakby miały pasować najlepiej a węzsze ? felga nie będzie wystawać poza opone ?
Aha, w A6 C5 miałem Dunlop winter sport 205/55/16, bieżnik z 6mm i niestety byłem zawiedziony, po zaśnieżonej drodze dość stroma nie mogłem podjechać gdzie inne auta radziły se z podjechaniem bez problemu, czyżby dunlopy były kiepiskie ?
Myśle nad Goodyear Ultra Grip 7+, bedą lepsze od tych dunlopow ?
Jakie masz opony na tych felgach ? i co Panowie myślicie, czy to dobry pomysł zmieniać na węzsze ? te co teraz są czyli 225 to wyglądają na tej feldze jakby miały pasować najlepiej a węzsze ? felga nie będzie wystawać poza opone ?
Aha, w A6 C5 miałem Dunlop winter sport 205/55/16, bieżnik z 6mm i niestety byłem zawiedziony, po zaśnieżonej drodze dość stroma nie mogłem podjechać gdzie inne auta radziły se z podjechaniem bez problemu, czyżby dunlopy były kiepiskie ?
Myśle nad Goodyear Ultra Grip 7+, bedą lepsze od tych dunlopow ?
Ostatnio zmieniony 25 lis 2008, 14:41 przez arczi10, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale jaja, właśnie zmieżyłem wysokość opony założonej na feldze (napompowana i na aucie)
i tak: Dunlop winter sport 205/55/16 wysokość całości 60cm, Michelin Pilot Alpin 205/55/16 wysokość całości 62cm. Normalinie gołym okiem z odległości widać że koła sąwiększe, felgi zmieżyłem są identyczne czyli opony są wyższe i lepiej wygląda to na aucie
Czemu tak jest ?
i tak: Dunlop winter sport 205/55/16 wysokość całości 60cm, Michelin Pilot Alpin 205/55/16 wysokość całości 62cm. Normalinie gołym okiem z odległości widać że koła sąwiększe, felgi zmieżyłem są identyczne czyli opony są wyższe i lepiej wygląda to na aucie
Czemu tak jest ?
No cóż, jak to w życiu. Ja w swojej mam tarcze najszersze jakie są zakładane do A6 C5 i dziwi mnie, że niektórym klubowiczom mieszczą się do wersji z silnikiem 2.4, 15" koła :shock: Podobnież do siników benzynowych zakładali mniejsze tarcze niż do diesel-ów, tak wyczytałem, gdzieś na forum, ale chyba powinno być odwrotnie, bo przecież benzynowe wersje są szybsze od diesel-ów, a przecież prędkość max. wpływa również na dobór tarcz :lol:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga