Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] profilaktyczna wymiana regulatorów

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

[ AKN 2.5 150 KM] profilaktyczna wymiana regulatorów

Post autor: Paulofm » 20 lut 2012, 19:33

Witam wszystkich..
Tak jak temat nawiązuje czy Ktos wymieniał regulatory profilaktycznie???
Wychodzę z tego założenia ze lepiej zapobiec niz naprawiac!!!
Ostatnio sprawdzałem wałki i sa jeszcze stanie 4+ po obdukcji mojego Majstra,ale tylko na lewej stronie bardziej słychać regulator na tłoku tym od przegrody (stwierdzone przy słuchawkah lekarskich)???
Stwierdził że z czasem bardziej wyklepie walek a efekt - to lepiej sie nie rozpisywać.....
Jak sadzicie to jest dobry kierunek zapobiegawczy????
Lg Paulo
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 lut 2012, 09:47

Paulofm,
ja wymienialem profilaktycznie raz (w silniku kolegi) gdzie przy walkach juz wyraznie 'nadgryzionych', po wymianie hydrauliki (na uzywana, lecz w znacznie lepszym stanie) przejezdzil kolejne <> 50 tys km i nawet udalo mu sie nie zrzucic dzwigni... Lecz to byl swojego rodzaju eksperyment, gdzie celem bylo doturlikanie sie przez maksymalnie 30 tys i zlom.

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 21 lut 2012, 17:26

no to dylemat czy jest sens wogóle ruszac i dziabac w tym czy jeździć dalej aż az kiedys .Może szersze grono sie jeszcze wypowie?????
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 lut 2012, 19:59

rozszerze moze moja wypowiedz:
podejmujac taka prace zwiekszasz prawdopodobienstwo ze dzwignie nadal beda na swoim miejscu, wiec odpadnie problem pozapiekanych zaworow w gniazdach i problemow z tym zwiazanych ..... ale, rzecz jasna, walkow juz nie uratujesz....

wybierz sobie jaki dystans zamierzasz jeszcze pojezdzic:
a) < 10000 km - nie rob nic
b) 10000 km < x < 60000 km wymien hydraulike (hydropopychacze wszystkie, dzwignie i podkladki w zaleznosci od wytarcia - prawdopodobnie wiekszosc).
c) > 60000 km wymien calosc.

gorna granica wariantu b jest uzalezniona w duzej mierze od kondycji walkow - chyba wirtualnie nikt Ci nie odpowie - musisz polegac na opini swojego Majstra...

Jeszcze mozna dodac ze calkowicie sprawne regulatory luzu zaworowego sa podstawą prawidlowej kondycji dzwigni i krzywek walkow rozrządu, oraz mozna rowniez zapewnic Cie (nawet wirtualnie), ze Twoje juz nie sa do konca sprawne.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 lut 2012, 20:16

Paulofm, ja myslę, że stetoskop stetoskopem ale należałoby obejrzeć i pomacać hydrauliki i dźwigienki. Jeżeli wałki już zaczęły sie wycierać to tego nie powstrzymasz, ale wymieniając te padnięte sztuki proces opóźnisz.

Poza tym tak jak napisał tx-didi, wszystko zalezy od tego ile jeszcze chcesz tym autem jeździć <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 21 lut 2012, 22:27

Nie no spoko ta podpunktacja z a b c troche lepszy obraz ukazała tago calego tematu..
Pozdro i dzieki za ukierunkowanie
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 lut 2012, 00:17

RomanS pisze:... Jeżeli wałki już zaczęły sie wycierać to tego nie powstrzymasz, ale wymieniając te padnięte sztuki proces opóźnisz.
dokladnie tak :),
chociaz musze napisac wprost ze ponoszac koszty rozebrania tego wszystkiego (a jest nieco 'zabawy') chyba wymienilbym wszystkie tylko po to, aby jednak przez 'kilka' kilometrow nie myslec o tym ponownie.

Paulofm
teoretycznie mozna by uznac ze temat wyczerpany, ale mysle ze warto wspomniec jeszcze o jednym. Mianowicie siegnij do literatury fachowej (traktujacej o budowie/obsludze silnikow), lub podpytaj swojego mechanika, o dopuszczalne zużycie elementow hydrauliki zaworowej...
mnie, pomimo usilnych poszukiwan, nie udalo sie znalezc takiego pojęcia.... co wlasciwie wprost przeklada sie na koniecznosc wymiany wszystkich elementow wykazujacych, nawet najmniejsze, wytarcia...

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 22 lut 2012, 18:50

Witam
no to zaciekawil mnie temat tych regulatorow,jestem 5 tys po wymianie calej chydrauliki i mam od samego poczatku takie klepanie na niskich obrotach.troche irytujace biorac pod uwage rozmiar remontu

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 28 lut 2012, 00:39

tolondo
trudno cos poradzic w temacie dzwieku, ktorego sie nie slyszy... natomiast z cala pewnoscia wiem jedno - nowa hydraulika nie klepie.... (nawet po calonocnym postoju) - zawsze bedzie glosna po uruchomieniu zimnego silnika, lecz nie klepie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja