Witam wszystkich..
Tak jak temat nawiązuje czy Ktos wymieniał regulatory profilaktycznie???
Wychodzę z tego założenia ze lepiej zapobiec niz naprawiac!!!
Ostatnio sprawdzałem wałki i sa jeszcze stanie 4+ po obdukcji mojego Majstra,ale tylko na lewej stronie bardziej słychać regulator na tłoku tym od przegrody (stwierdzone przy słuchawkah lekarskich)???
Stwierdził że z czasem bardziej wyklepie walek a efekt - to lepiej sie nie rozpisywać.....
Jak sadzicie to jest dobry kierunek zapobiegawczy????
Lg Paulo
[ AKN 2.5 150 KM] profilaktyczna wymiana regulatorów
- Paulofm
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
- Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt
[ AKN 2.5 150 KM] profilaktyczna wymiana regulatorów
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Paulofm,
ja wymienialem profilaktycznie raz (w silniku kolegi) gdzie przy walkach juz wyraznie 'nadgryzionych', po wymianie hydrauliki (na uzywana, lecz w znacznie lepszym stanie) przejezdzil kolejne <> 50 tys km i nawet udalo mu sie nie zrzucic dzwigni... Lecz to byl swojego rodzaju eksperyment, gdzie celem bylo doturlikanie sie przez maksymalnie 30 tys i zlom.
ja wymienialem profilaktycznie raz (w silniku kolegi) gdzie przy walkach juz wyraznie 'nadgryzionych', po wymianie hydrauliki (na uzywana, lecz w znacznie lepszym stanie) przejezdzil kolejne <> 50 tys km i nawet udalo mu sie nie zrzucic dzwigni... Lecz to byl swojego rodzaju eksperyment, gdzie celem bylo doturlikanie sie przez maksymalnie 30 tys i zlom.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
rozszerze moze moja wypowiedz:
podejmujac taka prace zwiekszasz prawdopodobienstwo ze dzwignie nadal beda na swoim miejscu, wiec odpadnie problem pozapiekanych zaworow w gniazdach i problemow z tym zwiazanych ..... ale, rzecz jasna, walkow juz nie uratujesz....
wybierz sobie jaki dystans zamierzasz jeszcze pojezdzic:
a) < 10000 km - nie rob nic
b) 10000 km < x < 60000 km wymien hydraulike (hydropopychacze wszystkie, dzwignie i podkladki w zaleznosci od wytarcia - prawdopodobnie wiekszosc).
c) > 60000 km wymien calosc.
gorna granica wariantu b jest uzalezniona w duzej mierze od kondycji walkow - chyba wirtualnie nikt Ci nie odpowie - musisz polegac na opini swojego Majstra...
Jeszcze mozna dodac ze calkowicie sprawne regulatory luzu zaworowego sa podstawą prawidlowej kondycji dzwigni i krzywek walkow rozrządu, oraz mozna rowniez zapewnic Cie (nawet wirtualnie), ze Twoje juz nie sa do konca sprawne.
podejmujac taka prace zwiekszasz prawdopodobienstwo ze dzwignie nadal beda na swoim miejscu, wiec odpadnie problem pozapiekanych zaworow w gniazdach i problemow z tym zwiazanych ..... ale, rzecz jasna, walkow juz nie uratujesz....
wybierz sobie jaki dystans zamierzasz jeszcze pojezdzic:
a) < 10000 km - nie rob nic
b) 10000 km < x < 60000 km wymien hydraulike (hydropopychacze wszystkie, dzwignie i podkladki w zaleznosci od wytarcia - prawdopodobnie wiekszosc).
c) > 60000 km wymien calosc.
gorna granica wariantu b jest uzalezniona w duzej mierze od kondycji walkow - chyba wirtualnie nikt Ci nie odpowie - musisz polegac na opini swojego Majstra...
Jeszcze mozna dodac ze calkowicie sprawne regulatory luzu zaworowego sa podstawą prawidlowej kondycji dzwigni i krzywek walkow rozrządu, oraz mozna rowniez zapewnic Cie (nawet wirtualnie), ze Twoje juz nie sa do konca sprawne.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Paulofm, ja myslę, że stetoskop stetoskopem ale należałoby obejrzeć i pomacać hydrauliki i dźwigienki. Jeżeli wałki już zaczęły sie wycierać to tego nie powstrzymasz, ale wymieniając te padnięte sztuki proces opóźnisz.
Poza tym tak jak napisał tx-didi, wszystko zalezy od tego ile jeszcze chcesz tym autem jeździć
Poza tym tak jak napisał tx-didi, wszystko zalezy od tego ile jeszcze chcesz tym autem jeździć

Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
dokladnie takRomanS pisze:... Jeżeli wałki już zaczęły sie wycierać to tego nie powstrzymasz, ale wymieniając te padnięte sztuki proces opóźnisz.

chociaz musze napisac wprost ze ponoszac koszty rozebrania tego wszystkiego (a jest nieco 'zabawy') chyba wymienilbym wszystkie tylko po to, aby jednak przez 'kilka' kilometrow nie myslec o tym ponownie.
Paulofm
teoretycznie mozna by uznac ze temat wyczerpany, ale mysle ze warto wspomniec jeszcze o jednym. Mianowicie siegnij do literatury fachowej (traktujacej o budowie/obsludze silnikow), lub podpytaj swojego mechanika, o dopuszczalne zużycie elementow hydrauliki zaworowej...
mnie, pomimo usilnych poszukiwan, nie udalo sie znalezc takiego pojęcia.... co wlasciwie wprost przeklada sie na koniecznosc wymiany wszystkich elementow wykazujacych, nawet najmniejsze, wytarcia...