[ A6 C5] Ubywa płynu hamulcowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
[ A6 C5] Ubywa płynu hamulcowego
Witam koledzy proszę was o podpowiedzi , mianowicie w mojej A6 znika płyn hamulcowy , jestem posiadaczem tej A6 od 2 miesięcy , jakos miesiąc temu Fis zasygnalizował mi problem z układem hamulcowym. Okazało się ze stan płynu hamulcowego jest na minimum , pojechałem zakupiłem DOT4 , zalałem i tak jeździłęm , do dnia dzisiejszego ponieważ dziś także powtarza się sytuacja ze FIS sygnalizuje mi ten sam problem , otwieram maske i okazuje się ze stan płynu także na minimum. Więc tak na jakies 3,4 tygodnie schodzi płynu od max do min. Panowie teraz mam pytanie od czego zacząć? co posprawdzać gdzie mogą być wycieki?? jak widać nie leje się ostro...Pompa hamulcowa?? jak ją sprawdzić??? słyszałem także o jakis uszczelkach aluminiowych ze lubią padać po czasie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
płyn spiernicza bo jest nieszczelność czyli sprawdź sobie zaciski i przewody które od nich idą czy nie są mokre (może coś tam wpadło i pokiereszowało przewody ham) popatrz w komorze silnika na przewody, czy też nie ciekną pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego.Zajcu pisze:klocki jeszcze są jako takie i z przodu i z tyłu. wyciek nie jest jakos duży ponieważ jak pisałęm ubywa tego płynu niedużo. jednak jest i trzeba to zrobić ponieważ to są hamulce...no nic trzeba będzie pojechać na kanał i pompować hamulcem i szukać wycieku
a co dokładnie pokazuje FIS?
a klocki sprawdziłeś jak? zdjąłeś obejmy i wyjąłeś je?
w tempie podobnym do twojego znajomemu uciekał płyn w miejscu przykręcenia przewodu do tylnego zacisku. wystarczyło wymienić podkładki, bo stare były już odciśnięte.
sprawdź też przewody przewody idące do zacisków, głównie z tyłu, bo już kilka razy w passacie widziałem skorodowany przewód w miejscu, gdzie idzie po tylnej belce. zbiera się tam błoto itp i często koroduje. ewentualnie pozostaje jeszcze przewód do siłownika sprzęgła.
sprawdź też przewody przewody idące do zacisków, głównie z tyłu, bo już kilka razy w passacie widziałem skorodowany przewód w miejscu, gdzie idzie po tylnej belce. zbiera się tam błoto itp i często koroduje. ewentualnie pozostaje jeszcze przewód do siłownika sprzęgła.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
a co dokładnie pokazuje FIS?
FIS pokazał wykrzyknik w nawiasach takich jakby
Koledzy dziękuję za taka aktywność , a więć klocki spawdzałem wizualnie , z przodu eleganckie z tyłu tez dają radę nie są b.dobre ale nie są tak wyjechane zeby je zmieniać , po kołach od wewnątrz nie widać zadnych śladów płynu hamulcowego , od pompy tez nie widzę zadnych wycieków ale to takie patrzenie pod blokiem na parkingu , dzis panowie zaobserwowałem takie cos , mianowicie przed ok 15 minut szalałem sobie niunią , szybka jazda + ostre hamowanie , i po tych 15 minutach takiej jazdy koledzy nie mialem hamulca , ja pompuje a on nie reaguje praktycznie , zestrzesowałem się , zatrzyłęm poniewaz pomyslalem ze płynu nie ma , sprawdzam a płynu jest tyle ile zalałem 2 dni temu po zauważeniu tego wycieku. Jechałem ostrożnie i z upływem czasu hamulec był coraz lepszy. bede probować się wbić gdzies na kanał i ogladnać spód autka z latareczką uważnie. Jak cos znajdę odrazu napiszę. Pozdrawiam
FIS pokazał wykrzyknik w nawiasach takich jakby
Koledzy dziękuję za taka aktywność , a więć klocki spawdzałem wizualnie , z przodu eleganckie z tyłu tez dają radę nie są b.dobre ale nie są tak wyjechane zeby je zmieniać , po kołach od wewnątrz nie widać zadnych śladów płynu hamulcowego , od pompy tez nie widzę zadnych wycieków ale to takie patrzenie pod blokiem na parkingu , dzis panowie zaobserwowałem takie cos , mianowicie przed ok 15 minut szalałem sobie niunią , szybka jazda + ostre hamowanie , i po tych 15 minutach takiej jazdy koledzy nie mialem hamulca , ja pompuje a on nie reaguje praktycznie , zestrzesowałem się , zatrzyłęm poniewaz pomyslalem ze płynu nie ma , sprawdzam a płynu jest tyle ile zalałem 2 dni temu po zauważeniu tego wycieku. Jechałem ostrożnie i z upływem czasu hamulec był coraz lepszy. bede probować się wbić gdzies na kanał i ogladnać spód autka z latareczką uważnie. Jak cos znajdę odrazu napiszę. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
od początku
- weź na dzieĂą dobry odpowietrz sobie cały układ hamulcowy.......nic to Cię nie kosztuje i zajmuje 10minut (2 osoby :D )
- następnie sprawdź instalację i jeśli nie ma przecieków i się zapowietrza tzn że cylinderek...
- testuj- stajesz pojeździe na włączonym silniku i wciśniesz pedał hamulca, jeśli powoli będzie Ci wpadał w podłogę to oznacza że isnieje nieszczelność pompy albo podciścienie (przewody podciśnieniowe) z tyłu pompy od wspomagania. To lubi się urywać lub przecierać. Jak coś - przewody do wymiany. Po wymianie przewodów podciśnieniowych powinno być ok.
- jeśli widoczne są zawirowania w zbiorniku, (powstają w wyniku powrotu płynu do zbiorniczka przez nieszczelny tłok pompy tzn tłoczek w pompie nie trzyma ciśnienia na gumowych o-ringach)
wtedy zostaje zestaw naprawczy (bez gwarancji) albo zamiennik pompy za około 200 zł (można na tym jeździć ale do czasu.... aż zabraknie hamulca...)
powodzonka
pzdr
ps. Bremsflussigk.prufen -sprawdz płyn hamulcowy...
- weź na dzieĂą dobry odpowietrz sobie cały układ hamulcowy.......nic to Cię nie kosztuje i zajmuje 10minut (2 osoby :D )
- następnie sprawdź instalację i jeśli nie ma przecieków i się zapowietrza tzn że cylinderek...
- testuj- stajesz pojeździe na włączonym silniku i wciśniesz pedał hamulca, jeśli powoli będzie Ci wpadał w podłogę to oznacza że isnieje nieszczelność pompy albo podciścienie (przewody podciśnieniowe) z tyłu pompy od wspomagania. To lubi się urywać lub przecierać. Jak coś - przewody do wymiany. Po wymianie przewodów podciśnieniowych powinno być ok.
- jeśli widoczne są zawirowania w zbiorniku, (powstają w wyniku powrotu płynu do zbiorniczka przez nieszczelny tłok pompy tzn tłoczek w pompie nie trzyma ciśnienia na gumowych o-ringach)
wtedy zostaje zestaw naprawczy (bez gwarancji) albo zamiennik pompy za około 200 zł (można na tym jeździć ale do czasu.... aż zabraknie hamulca...)
powodzonka
pzdr
ps. Bremsflussigk.prufen -sprawdz płyn hamulcowy...
zmieniałeś kiedyś płyn? jak nie to wymieĂą, bo ten już pewnie do kibla się nadaje i po takim heblowaniu to pewnie ci się zagotował.Zajcu pisze:... dzis panowie zaobserwowałem takie cos , mianowicie przed ok 15 minut szalałem sobie niunią , szybka jazda + ostre hamowanie , i po tych 15 minutach takiej jazdy koledzy nie mialem hamulca , ja pompuje a on nie reaguje praktycznie , zestrzesowałem się , zatrzyłęm poniewaz pomyslalem ze płynu nie ma , sprawdzam a płynu jest tyle ile zalałem 2 dni temu po zauważeniu tego wycieku. Jechałem ostrożnie i z upływem czasu hamulec był coraz lepszy...
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06