[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544
[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544
ostatnio sam zmagam się z regulacją instalacji gazowej -stag 300+ KME SILVER, wtryski MAGIC JETY . Problem jest taki, że na vag wywala mi błąd
17544 - regulacja długoterminowa paliwa, bieg jałowy, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga, nie wiem czy wina leży po stronie lpg czy beny.
Na stronie ROSS-TECH proponują sprawdzić ;
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System zbyt uboga
Możliwe rozwiązania
Sprawdź przepływu masy powietrza (MAF) Sensor
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa
Sprawdź pompę paliwa
Sprawdź spożycie / układu wydechowego pod kątem szczelności
Sprawdź wtrysków powietrza wtórnego pod kątem szczelności
Sprawdź przewody podciśnieniowe do wycieków
Uwagi specjalne
Paliwo Przytnij Info
Kiedy ta usterka jest przechowywana i zewnętrzne wycieki próżniowe nie zostaną znalezione, mniej oczywiste problemy mogą występować:
Sprawdź emisji oparów (EVAP) Purge Valve kanistra regulatora (N80)
Sprawdź Brake Booster i wężami
Sprawdź Electric pompa próżniowa (jeśli dotyczy)
Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej do uszkodzonych elementów
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawdziłem przepływomierz na 4 biegu i max obr. --pokazał 126 g/s -chyba OK.
jeszcze dodam ,że od czasu do czasu pokazuje się błąd ,,16825'' System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ. W uwagach specjalnych z ross-tech jest wzmianka o sprawdzeniu EVAP . Proszę o jakieś info jak się za to zabrać
17544 - regulacja długoterminowa paliwa, bieg jałowy, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga, nie wiem czy wina leży po stronie lpg czy beny.
Na stronie ROSS-TECH proponują sprawdzić ;
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System zbyt uboga
Możliwe rozwiązania
Sprawdź przepływu masy powietrza (MAF) Sensor
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa
Sprawdź pompę paliwa
Sprawdź spożycie / układu wydechowego pod kątem szczelności
Sprawdź wtrysków powietrza wtórnego pod kątem szczelności
Sprawdź przewody podciśnieniowe do wycieków
Uwagi specjalne
Paliwo Przytnij Info
Kiedy ta usterka jest przechowywana i zewnętrzne wycieki próżniowe nie zostaną znalezione, mniej oczywiste problemy mogą występować:
Sprawdź emisji oparów (EVAP) Purge Valve kanistra regulatora (N80)
Sprawdź Brake Booster i wężami
Sprawdź Electric pompa próżniowa (jeśli dotyczy)
Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej do uszkodzonych elementów
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawdziłem przepływomierz na 4 biegu i max obr. --pokazał 126 g/s -chyba OK.
jeszcze dodam ,że od czasu do czasu pokazuje się błąd ,,16825'' System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ. W uwagach specjalnych z ross-tech jest wzmianka o sprawdzeniu EVAP . Proszę o jakieś info jak się za to zabrać
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Możesz jeszcze obserwować korekty krótkie i długie silnik kanał 033 i 032 a najlepiej zrób logi..
małe info (z pozdrowieniami dla fassi1-ego):
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
małe info (z pozdrowieniami dla fassi1-ego):
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ja proponuję też sprawdzić sobie układ dolotowy pod względem szczelności czy czasem nie ssie gdzieś lewego powietrza.
Można użyć autostartu lub jakiegoś gazu typy propan i spryskiwać podejżane okolice.
Jak zassie autostart lub gaz to wzbogaci mieszankę i silnik zafaluje.
Jak nie ma nieszczelności to silnik będzie pracował bez żadnych zmian.
Można użyć autostartu lub jakiegoś gazu typy propan i spryskiwać podejżane okolice.
Jak zassie autostart lub gaz to wzbogaci mieszankę i silnik zafaluje.
Jak nie ma nieszczelności to silnik będzie pracował bez żadnych zmian.
fassi1, widzę, że Ty wszędzie pomagasz wcześniej na lpg forum pytałem o szerokopasmową sodę
muszę to wypróbować ponieważ parę miesięcy temu wymieniałem termostat i może gdzieś rury źle poskręcałem.
Jak wygląda sprawa zacinającego lub niesprawnego elektrozaworu ,może on generować błędy mieszanki ubogiej ?
muszę to wypróbować ponieważ parę miesięcy temu wymieniałem termostat i może gdzieś rury źle poskręcałem.
Jak wygląda sprawa zacinającego lub niesprawnego elektrozaworu ,może on generować błędy mieszanki ubogiej ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jak masz szerokopasmówkę to możesz zrobić tak.
Mając cały czas wgląd na korekty długie i krótkie, zbierz mapy w Stagu.
Doprowadź do najlepszego pokrycia map obserwując cały czas korekty aby się nie zmieniły.
Do samego koĂąca czyli nawet max but możesz regulować po mapach w Stagu i korektach bo ten silnik z szerokopasmówką koryguje dawkę po sondzie do samego koĂąca.
Jeśli znajdziesz w vagu lambdę lub AFR to możesz sprawdzić max but na benzynie i na gazie, lambda lub AFR na obu paliwach powinno być takie samo.
Mając cały czas wgląd na korekty długie i krótkie, zbierz mapy w Stagu.
Doprowadź do najlepszego pokrycia map obserwując cały czas korekty aby się nie zmieniły.
Do samego koĂąca czyli nawet max but możesz regulować po mapach w Stagu i korektach bo ten silnik z szerokopasmówką koryguje dawkę po sondzie do samego koĂąca.
Jeśli znajdziesz w vagu lambdę lub AFR to możesz sprawdzić max but na benzynie i na gazie, lambda lub AFR na obu paliwach powinno być takie samo.
pojadę dzisiaj z pracy to podłącze vag i zrobię zrzuty z ekranu bloków od 30 do 34 podpowiecie mi dokładnie co i jak z tymi kanałami. Z tego co pamiętam to kanał 033 pokazuje lambda w % która oscyluje mniej więcej 10i -10 i następna kratka w V, oscyluje na jałowym 1,500 a jak jadę to bardzo szybko się znienia nawet do 5v
zrobiłem logi na benzynie 031, 032, 033
http://vaglog.rtnet.pl/adamwrobel15_72799.html
http://vaglog.rtnet.pl/adamwrobel15_72799.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
błąd wykasowałem przejechałem jakieś 6 kilosów aby silnik się zagrzał i zrobiłem log
Początek jechałem spokojnie i później parę razy pokręciłem do czerwonego i może dlatego takie skoki.
Błędy nie pojawiły, ale pojeżdżę jeszcze jutro na benie i zobaczę czy coś wyskoczy
te zera to prawdopodobnie na cuf-off
Początek jechałem spokojnie i później parę razy pokręciłem do czerwonego i może dlatego takie skoki.
Błędy nie pojawiły, ale pojeżdżę jeszcze jutro na benie i zobaczę czy coś wyskoczy
te zera to prawdopodobnie na cuf-off
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 00:56 przez junior13, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga