Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

[ C5+LPG] regulacja instalacji -błąd 17544

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 17:37

ostatnio sam zmagam się z regulacją instalacji gazowej -stag 300+ KME SILVER, wtryski MAGIC JETY . Problem jest taki, że na vag wywala mi błąd
17544 - regulacja długoterminowa paliwa, bieg jałowy, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga, nie wiem czy wina leży po stronie lpg czy beny.

Na stronie ROSS-TECH proponują sprawdzić ;

17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System zbyt uboga
Możliwe rozwiązania

Sprawdź przepływu masy powietrza (MAF) Sensor
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa
Sprawdź pompę paliwa
Sprawdź spożycie / układu wydechowego pod kątem szczelności
Sprawdź wtrysków powietrza wtórnego pod kątem szczelności
Sprawdź przewody podciśnieniowe do wycieków

Uwagi specjalne

Paliwo Przytnij Info
Kiedy ta usterka jest przechowywana i zewnętrzne wycieki próżniowe nie zostaną znalezione, mniej oczywiste problemy mogą występować:
Sprawdź emisji oparów (EVAP) Purge Valve kanistra regulatora (N80)
Sprawdź Brake Booster i wężami
Sprawdź Electric pompa próżniowa (jeśli dotyczy)
Sprawdź system odpowietrzania skrzyni korbowej do uszkodzonych elementów
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprawdziłem przepływomierz na 4 biegu i max obr. --pokazał 126 g/s -chyba OK.
jeszcze dodam ,że od czasu do czasu pokazuje się błąd ,,16825'' System kontroli emisji z węglem aktywnym nieprawidłowy przepływ. W uwagach specjalnych z ross-tech jest wzmianka o sprawdzeniu EVAP . Proszę o jakieś info jak się za to zabrać

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 18 lut 2012, 18:15

na początek to wykasuj błędy i pojeździj tylko na PB jak się nie pojawią to wina LPG..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 18:33

ile powiedzmy musiałbym posmigać na pb

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 18 lut 2012, 18:39

jak najwięcej różne prędkości i obroty silnika tylko po wykasowaniu błędów najpierw spokojnie żeby silnik się zaadoptował.. a później jazda.. minimum 50km
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 18:58

ostatnio zrobiłem po wykasowaniu błędu jakieś 30 km na benie i wywaliło błąd.
Może jeszcze spróbuje pojeździć na benie i jak wywali błąd wykasować go i jeszcze troche pojeździć biorąc pod uwagę, że są to korekta długoterminowa

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 18 lut 2012, 19:19

Możesz jeszcze obserwować korekty krótkie i długie silnik kanał 033 i 032 a najlepiej zrób logi..

małe info (z pozdrowieniami dla fassi1-ego):
kanał 032 to są korekty długie (kratka 1 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 3 strona lewa silnika korekta biegu jałowego, kratka 2 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia, kratka 4 strona lewa silnika korekta średniego obciążenia).
kanał 033 to są korekty krótkie i napięcia z sond przed katalizatorami (kratka 1 i2 strona lewa, kratka 3 i 4 strona prawa).
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 19:27

ok zrobię logi na benie i wstawię to będzie wiadomo czy na benzynie jest dobrze.
arkadiuso, oczywiście punkcik dla Ciebie za wstępna pomoc

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lut 2012, 20:23

Ja proponuję też sprawdzić sobie układ dolotowy pod względem szczelności czy czasem nie ssie gdzieś lewego powietrza.
Można użyć autostartu lub jakiegoś gazu typy propan i spryskiwać podejżane okolice.
Jak zassie autostart lub gaz to wzbogaci mieszankę i silnik zafaluje.
Jak nie ma nieszczelności to silnik będzie pracował bez żadnych zmian.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 21:00

fassi1, widzę, że Ty wszędzie pomagasz <okok> wcześniej na lpg forum pytałem o szerokopasmową sodę

muszę to wypróbować ponieważ parę miesięcy temu wymieniałem termostat i może gdzieś rury źle poskręcałem.

Jak wygląda sprawa zacinającego lub niesprawnego elektrozaworu ,może on generować błędy mieszanki ubogiej ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lut 2012, 21:24

Jak masz szerokopasmówkę to możesz zrobić tak.
Mając cały czas wgląd na korekty długie i krótkie, zbierz mapy w Stagu.
Doprowadź do najlepszego pokrycia map obserwując cały czas korekty aby się nie zmieniły.
Do samego koĂąca czyli nawet max but możesz regulować po mapach w Stagu i korektach bo ten silnik z szerokopasmówką koryguje dawkę po sondzie do samego koĂąca.
Jeśli znajdziesz w vagu lambdę lub AFR to możesz sprawdzić max but na benzynie i na gazie, lambda lub AFR na obu paliwach powinno być takie samo.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 21:41

pojadę dzisiaj z pracy to podłącze vag i zrobię zrzuty z ekranu bloków od 30 do 34 podpowiecie mi dokładnie co i jak z tymi kanałami. Z tego co pamiętam to kanał 033 pokazuje lambda w % która oscyluje mniej więcej 10i -10 i następna kratka w V, oscyluje na jałowym 1,500 a jak jadę to bardzo szybko się znienia nawet do 5v

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 18 lut 2012, 23:17

zrobiłem logi na benzynie 031, 032, 033
http://vaglog.rtnet.pl/adamwrobel15_72799.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 19 lut 2012, 00:39

Coś dużo tych zer jest na krótkich, i parę tych większych skoków ale niech fassi1 się wypowie.. mogłeś wykasować błędy przed logowaniem wtedy byś zaczął od korekty zero w 32.. błędy się chyba nie pojawiły??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 19 lut 2012, 00:47

błąd wykasowałem przejechałem jakieś 6 kilosów aby silnik się zagrzał i zrobiłem log
Początek jechałem spokojnie i później parę razy pokręciłem do czerwonego i może dlatego takie skoki.
Błędy nie pojawiły, ale pojeżdżę jeszcze jutro na benie i zobaczę czy coś wyskoczy

te zera to prawdopodobnie na cuf-off
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 00:56 przez junior13, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 19 lut 2012, 00:55

Zrób tak jak mówisz, a później zgraj taki sam log na LPG..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga