Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] Gaśnie pod większym obciążeniem i przerywa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ AFB 2.5 150 KM] Gaśnie pod większym obciążeniem i przerywa

Post autor: lgorek » 12 lut 2012, 10:52

Witam
Drugi raz już tak się dzieje. Za pierwszym razem wymieniłem filtr paliwa i wszystko było ok. Wczoraj wróciłem z francji gdzie byłem przez tydzieĂą, przez ten czas auto stało pod chmurką, zapaliłem przy około -14°C. Zrobiłem trasę 120km i zaparkowałem auto. Dzisiaj jadę do kościoła na termometrze w domu -25°C w aucie pokazuje -21°C. Zapaliłem odszroniłem auto wszystko fajnie pojechałem do kościoła 2km, ale już pod sam koniec czułem objawy szarpania. Poszedłem do kościoła po powrocie patrze na termometrze -17°C, ale dalej nie chce się wkręcać na obroty. Po około 30min na zapalonym silniku pomału wróciłem do domu na półsprzęgle. Po drodze nie zgasł bo wiedziałem jak się zachować. Czasami utrzymywało się nawet 2 tysiące obrotów. I było widać czasami gęsty biały dym. Pewnie jakbym zapalił auto przy -10°C nie było by problemów.

I teraz moje pytanie czego to może być problem ? Filtr paliwa, pompa wtryskowa, czy jeszcze coś innego. Nie wiem za bardzo co teraz zrobić czy wlać jakiś specyfik do baku czy co? Na stacji benzynowej u mnie jest paliwo do -40 cena to 6,02zl za litr. W filtrze paliwa który wymieniałem jakieś 2tygodnie temu można było zaobserowawać małe grudki parafiny. Autem nie jeżdże za często ale jak już jadę to raz jest to 2km a czasami 50km. Dlatego pasuje mi to zrobić.

Dodam że mam prawie 290k przebiegu i jest ½ zbiornika paliwa. W lato nie było z nim żadnych problemów.

Co zrobić ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 12 lut 2012, 16:00

lgorek, Nie przesądzając niczego ale objawy wskazują (tzw. pierwsze skojarzenie) na paliwo i filtr. Czyli to co już przerabiałeś czyli filtr przytkany czastkami parafiny.

Co robić ? Wiadomo, że najlepiej byłoby spuscić to paliwo, napełnic właściwym + oczywiscie wymiana filtra.
Osobiscie jednak w Twojej sytuacji dotankowałbym do pelna tego paliwa arktycznego (Statoil DieselGold ?) + ewentualnie depresator do paliwa. No i wymiana filtra. jak juz uruchomisz i bedzie OK to wyjechać to co masz w zbiorniku i tankować tylko to właściwe paliwo <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 12 lut 2012, 19:24

RomanS pisze:lgorek, Nie przesądzając niczego ale objawy wskazują (tzw. pierwsze skojarzenie) na paliwo i filtr. Czyli to co już przerabiałeś czyli filtr przytkany czastkami parafiny.
Wg mnie nie jest to wina filtra bo gdy auto postało od rana na polu i temperatura spadła do -12°C, auto zapaliło i jeździło normalnie. Może na początku troszkę inaczej bo zimny ale później ok.

RomanS pisze:Co robić ? Wiadomo, że najlepiej byłoby spuscić to paliwo, napełnic właściwym + oczywiscie wymiana filtra.
Osobiscie jednak w Twojej sytuacji dotankowałbym do pelna tego paliwa arktycznego (Statoil DieselGold ?) + ewentualnie depresator do paliwa. No i wymiana filtra. jak juz uruchomisz i bedzie OK to wyjechać to co masz w zbiorniku i tankować tylko to właściwe paliwo <okok>
Postaram kupić ten depresator do paliwa.

Przy okazji dodam logi jakie miałem, może tutaj jest gdzieś wina, czy da się sprawdzić jakoś padającą pompę ?? Po tej całej przygodzie dzisiaj rano wyskoczyły takie błędy w silniku 00546, 00550, 00575

prosze-o-analize-logow-vt43304.htm

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 lut 2012, 19:34

lgorek pisze:wyskoczyły takie błędy w silniku 00546, 00550, 00575

Nie liche te błędy;
546 Usterka linii przesyłania danych
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
Spróbuj usunąć błędy bo 550 i 575 mogą być fikcją przez błąd 546
Odnośnie depresatorów to daj na luz bo to pic na wodę i nic nie pomaga i ciągnie kasę z portfela.
Dolej dobrego paliwa do pełna i powinno być ok.

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 12 lut 2012, 19:51

dawid77 pisze:
lgorek pisze:wyskoczyły takie błędy w silniku 00546, 00550, 00575

Nie liche te błędy;
546 Usterka linii przesyłania danych
550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku
575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym
Spróbuj usunąć błędy bo 550 i 575 mogą być fikcją przez błąd 546
Odnośnie depresatorów to daj na luz bo to pic na wodę i nic nie pomaga i ciągnie kasę z portfela.
Dolej dobrego paliwa do pełna i powinno być ok.
błędy skasowane, i nie wyskoczyły ponownie, najdziwniejsze jest to że problem z tymi obrotoami występuje poniżej -15°C, dla przykładu jutro jakby było -30°C auto zapali ale przejedzie te 1-2km i zaczną się problemy, gdy będzie powyżej -15°C wszystko będzie ok.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 12 lut 2012, 20:01

dawid77 pisze:Odnośnie depresatorów to daj na luz bo to pic na wodę i nic nie pomaga i ciągnie kasę z portfela.
Dopisz proszę, że to Twoje zdanie, bo tak to wygląda na obiektywną prawdę <okok>
dawid77 pisze:Dolej dobrego paliwa do pełna i powinno być ok
No i z tym jest czasami problem, bo nie mozemy być nigdy pewni tego co tankujemy, stąd dla bezpieczeĂąstwa zimą wskazane dolewanie różnych dodatków.

Kto wie zresztą co ma w baku lgorek, ???

Jesli miał nawet zwykły "uczciwy" zimowy ON to on jest bodaj do 25 stopni. A było -21 czy -25 więc miał prawo blokować filtr i przewody.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 lut 2012, 20:09

Kurde na to wygląda że przez te paliwo znów masz przytkany częściowo filtr odpal auto na postoju ale dolej dobrego paliwa jak pisałem wcześniej zagrzej silnik tylko dobrze i spróbuj się przejechać i zobaczysz czy objawy wrócą czy nie.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 12 lut 2012, 20:18

RomanS pisze:Dopisz proszę, że to Twoje zdanie, bo tak to wygląda na obiektywną prawdę <okok>
Takie jest moje zdanie bo przetestowane na własnej skórze

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 12 lut 2012, 23:44

wg mnie nie jest to wina paliwa, bo dotankowałem tydzien temu 25l paliwa przy stanie 1/2, i raczej w te mrozy nie jest to jakaś kicha. Nawet na mocno nagrzanym silniku nie da się jechać w te bardzo mroźne dni -20C. Ja bym stawiał na pompe wtryskową ale nie wiem jak ją sprawdzić. Ponieważ ma ona już 290k a dodatkowo jak jest bardzo zimno to dymi. Nie są to standardowe spaliny a bardziej biały dym. Tak jakby coś było nie tak.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 13 lut 2012, 23:39

Igorek to paliwo na 100%, zmien filtr i dolej do pelnego baku 1,5 litra denatury a przy takich mrozach nie skrzepnie Ci paliwo ...

Przerabialem to u siebie...
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja