Zawsze w komplecie są 2maddox pisze:Pytanie ... przy wymianie filtra kabinowego np knechta'a kupuje sie dwa.?
[A6 C6] Wymiana oleju i filtra
-
3.0 BMK 224KM
Witam
Mam pytanie, auto kupiłem na jesieĂą. Od razu olej był do wymiany, robiłem szybko, wlałem Schella z beczki. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale musiałem na szybko wymienic
Poprzedni właściciel miał auto 2 lata - 2 razy lał też schella, tego co ja. Wcześniej auto w Niemczech jeździło, cały czas było serwisowane w ASO wg. historii.
Przebieg to 190 tyś km, olej do wymiany mam za 5 tyś.
Jaki olej radzicie ? lać dalej schella żeby nie zmieniać, czy jakiegoś Long wlać ?
Pozdrawiam
Mam pytanie, auto kupiłem na jesieĂą. Od razu olej był do wymiany, robiłem szybko, wlałem Schella z beczki. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale musiałem na szybko wymienic
Poprzedni właściciel miał auto 2 lata - 2 razy lał też schella, tego co ja. Wcześniej auto w Niemczech jeździło, cały czas było serwisowane w ASO wg. historii.
Przebieg to 190 tyś km, olej do wymiany mam za 5 tyś.
Jaki olej radzicie ? lać dalej schella żeby nie zmieniać, czy jakiegoś Long wlać ?
Pozdrawiam
Panowie podlaczam sie do tematu bo mysle jest to bardzo interesujacy temat. Ktos wczesniej wymienij wszystkie oleje jakie mozna wlewac do A6C6 diesel ale ja nie jestem do tego tak przekonany, Moj samochod jest serwisowany caly czas w Szwajcarii i jezdzi na oleju Vapsoil Audi 507 LL3 i innych olejow sie tutaj nie uzywa. Samochod nie zuzywa kompletnie oleju wymiana co 30 tys
To czy wlałeś Shella czy jakikolwiek inny ma mniejsze znaczenie wobec pytaĂą:nikos pisze:Witam
Mam pytanie, auto kupiłem na jesieĂą. Od razu olej był do wymiany, robiłem szybko, wlałem Schella z beczki. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale musiałem na szybko wymienic
Poprzedni właściciel miał auto 2 lata - 2 razy lał też schella, tego co ja. Wcześniej auto w Niemczech jeździło, cały czas było serwisowane w ASO wg. historii.
Przebieg to 190 tyś km, olej do wymiany mam za 5 tyś.
Jaki olej radzicie ? lać dalej schella żeby nie zmieniać, czy jakiegoś Long wlać ?
Pozdrawiam
1) czy faktycznie w środku było to na co wskazywało opakowanie, tu nawiązuje do kupowania olejów na Allegro
2) o jakich parametrach olej wlałeś ? w pierwszej kolejności klasa SAE a później faktyczne lepkości (tu chodzi o optymalny dobór lepkości w celu zmniejszenia oprów własnych przy zachowaniu jednoczesnym poprawności smarowania)
Podzielę się moim poglądem o Long Life gdyż widzę że zdania będą podzielone
Audi wrzuciło do A6 z silnikami V6 dużą miskę olejową i zrobiło to nie po to aby więcej oleju użytkownik pojazdu musiał wlewać i nie dla tego, iż w V6 jakoś specjalnie olej się degraduje czy też przepala (tu temperatury są niższe niż w benzynie) ale po to, by nie trzeba było jeździć często na serwis gdyż A6 jest postrzegane jako pojazd robiący duże przebiegi a użytkownicy intensywnie użytkujący pojazd nie lubią odstawiać pojazdów na serwis. Dlatego też uważam za absurd i generowanie kosztów wymianę oleju co 15000tys w przypadku C6 z silnikami 3,0TDi i 2,7TDi... poza wyjątkami takimi jak LM serii TT (i temu podobnymi), gdzie sam olej po prostu zacznie wręcz "znikać" z miski po 12-13tyś i użytkownik staje w obliczu problemu: dolewka czy wymiana.
Producent przewidział interwał 30tyś oraz zadbał w tym przypadku aby olej nie był nadmiernie eksploatowany (wielkość miski i ilość oleju a co za tym idzie nagar ma się w czym rozpuszczać) zatem moim zdaniem w szczególności w 3,0TDi i 2,7TDi nie należy sobie głowy zawracać częstymi wymianami. Na to wszystko nakłada się fakt, iż w Niemczech czy też Austrii lub też Szwajcarii i wielu innych krajach samochody te serwisuje się właśnie z takim interwałem (LL) a pojazdy te docierają do PL w tak dobrym stanie, iż bez problemu i nadmiernego ryzyka można ich przebiegi cofać do magicznej liczby 180 000.
Mój samochód (w zasadzie oba) jeździł całe swoje poprzednie życie na Castrolu w LongLife a obecnie dobrałem mu olej 0W-30 LL+ dedykowany dla silników VAG gdzie producent deklaruje możliwość interwału 50000tyś co dla mnie oznacza szansę, iż 30000 wytrzyma (LM też obiecuje 30000 a nie wytrzymuje 15000 na dobrą sprawę) bez nadmiernej degradacji i ubytków w dalszej kolejności.
no i jedynymi przypadkami, gdzie dochodziło do negatywnego wpływu Castrola na silnik były przypadki wykreowane sztucznie przez sprzedawców niszowych marek takich jak LM, Millers czy też różne inne egzotyczne i amerykaĂąskie. Motul broni się sam póki co i na forach nie jest tak bardzo intensywnie promowany jak Liqui Moly czy też Millers.mkfryzjer pisze:Co kraj to obyczaj... widzisz w Polsce jest tak, że na forach czci się Motula i wychwala go pod niebiosa.. Ja też leje long life z tym, że castrola i wymieniam co 30tys, auto jeździ i silnik ma się dobrze.
Rozpatrując negatywny wpływ oleju na silnik należy wyodrębić przypadki, w których komuś zaprzyjaźniony mechanik zaserwował półsyntetyk czy minerała w imię lepszego uszczelnienia czy też inny starszej daty ekspert podrzucił pomysł na użycie 5W-40 i więcej w myśl idei (efekt jest odwrotny ale autosugestia to potężna siła): bo mniej bierze.
-
0x4B25A
innova, ja się tylko zastanawiam jak ktoś kto np. jeździ tak jak ja, czyli w większości czasu bardzo krótkie odcinki (po ok. 4 km), może nie zmieniać oleju często... ostatnio zmieniłem olej w październiku... zrobiłem 5kkm... a stan mi się podniósł znacznie mam już ponad max z czego na górze jest benzyna (czuć jej zapach)... i co niby mam robić? Muszę wymienić znów... czekam tylko aż ustąpią mrozy... aby znów nie stało się to samo... jedynie co, to boję się aby od tego wysokiego stanu nic się nie stało... 
to jest bardzo ciekawy przykład przeprowadzenia rzetelnej analizy oraz sumiennego podejścia do tematu obu rozmówców:igo_89 pisze:nikos Shell czy ja wiem inny jakiś kup: Motul, Liqui Moly, Valvoline.
użytkownik A podaje iż używa Shella bliżej nie określonego (każdy producent produkuje całą gamę olejów w zależności od zasobności portfela oraz typu pojazdu), być może jest to bardzo dobry olej a nawet może jeden z tych o najlepszych parametrach...no ale tego nie wiemy bo brak jest pełnej nazwy produktu
użytkownik B doradza mu: ten być może nie jest najlepszy (ale nie wiemy i tak co jest punktem odniesienia), weź coś z puli producentów x,y,z (pomijając udział w rynku wymienionych) i tu znowu nie wiadomo który konkretnie model z dziesiątek dostępnych miałby okazać się lepszy (zakładam, iż użytkownik A poszukuje oleju lepszego niż obecnie użytkowany jak dotąd nie dookreślony Shell) a biorąc dowolny (byleby logo było) nie powiększa swoich szans na lepszy wybór.
no to u Ciebie występuje stan wyższej konieczności i pytanie co się w ogóle dzieje, gdyż w benzynie (zwłaszcza w nowych konstrukcjach) to oleju właśnie ubywa (i to znacząco) a nie przybywa. Gdyby to był diesel to ja i inni użytkownicy wskazali by Ci na cieknące wtryski (i taką usterkę trzeba usunąć a nie "neutralizować" wymianami oleju) a w benzynie to nie wiem co się może dziać ale jak nadmieniłem: podany przez Ciebie przykład moim zdaniem należy zakwalifikowac jako problem który należy rozwiązać doszukując się przyczyny jego zaistnienia. Jeżeli to jest typowa cecha tego silnika (ale Audi raczej by nie pozostawiło sprawy) to polecam rozważenie 3,0TDi.0x4B25A pisze:innova, ja się tylko zastanawiam jak ktoś kto np. jeździ tak jak ja, czyli w większości czasu bardzo krótkie odcinki (po ok. 4 km), może nie zmieniać oleju często... ostatnio zmieniłem olej w październiku... zrobiłem 5kkm... a stan mi się podniósł znacznie mam już ponad max z czego na górze jest benzyna (czuć jej zapach)... i co niby mam robić? Muszę wymienić znów... czekam tylko aż ustąpią mrozy... aby znów nie stało się to samo... jedynie co, to boję się aby od tego wysokiego stanu nic się nie stało...
Natomiast na krótkie odcinki polecam oleje właśnie 0W-30 ze względu na krzywą reprezentującą lepkość kinematyczną w funkcji temperatury obniżoną ku optymalnej wartości (około 10 i lato czy zima nie ma tu nic do rzeczy). Zaznaczam, iż to nie jest rozwiązanie na paliwo trafiające do miski olejowej.
-
0x4B25A
innova, to jest benzyna FSI. Niestety... z moich informacji wynika, że te silniki tam mają... przebieg dopiero 83kkm... 
Tu się z Tobą nie zgodzę... to nie jest 2.0 TFSI... 3.2 V6 trzyma stan oleju od zmiany do zmiany... od nowości tak mam... tzn. z wyjątkiem teraz bardzo niskich temperatur i akurat tak wyszlo ze jeżdżę bardzo mało... ale często...innova pisze:gdyż w benzynie (zwłaszcza w nowych konstrukcjach) to oleju właśnie ubywa (i to znacząco) a nie przybywa.
Panowie
To ze stan oleju sie podnosi czy obniza to jest sprawa szczelnosci silnika pierscienie, wtryski, uszczlniacze i i jeszcze moze kilka innych rzeczy i nie jest tak jak nawet audi podaje ze jak jest dopalanie i zostanie ono przrwane wieksza dawka paliwa ktora zostala podana do cylindrow przedostaje sie do oleju. Jezdze zima lato krotkie i dluzsze odcinki i poziom ani nie drgnie. Nawet przerwalem kilka razay dopalanie filtra w zimie i poziom dalej taki sam. samochod ma 95 tys przejechane
To ze stan oleju sie podnosi czy obniza to jest sprawa szczelnosci silnika pierscienie, wtryski, uszczlniacze i i jeszcze moze kilka innych rzeczy i nie jest tak jak nawet audi podaje ze jak jest dopalanie i zostanie ono przrwane wieksza dawka paliwa ktora zostala podana do cylindrow przedostaje sie do oleju. Jezdze zima lato krotkie i dluzsze odcinki i poziom ani nie drgnie. Nawet przerwalem kilka razay dopalanie filtra w zimie i poziom dalej taki sam. samochod ma 95 tys przejechane
to tym bardziej ja bym w takim przypadku otworzył na kilku forach wątek opisujący ten stan bo nie jest on naturalny jak wskazałeś a nie można przypisywać winy krótkim odcinkom ani też właściwościom oleju. Owszem w przypadku zimnego silnika opory własne są znacznie większe i być może ECU podkręca Ci dawki paliwa ale przy beznynie bez problemu powinny się w całości wypalać. Nie dałeś samochodu w ręce jakiemuś tunerowi ?0x4B25A pisze:Tu się z Tobą nie zgodzę... to nie jest 2.0 TFSI... 3.2 V6 trzyma stan oleju od zmiany do zmiany... od nowości tak mam... tzn. z wyjątkiem teraz bardzo niskich temperatur i akurat tak wyszlo ze jeżdżę bardzo mało... ale często...
I masz racje, to użytkownicy TSI (1.8; 2.0) dzielą się spostrzeżeniami i informacjami o dużym przepalaniu oleju.










