[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin
[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin
Witam ponownie, długo długo nie korzystałem z waszej pomocy, ale potrzebuję rady. Od jakiegoś czasu ciężko było zapalić auto, męczył rozrusznik aż w koĂącu załapał i było ok, wymieniłem świece i kable, oraz filtry i pierwsze odpalenie było idealne i na 2 dzieĂą znowu wszystko wróciło do normy. Teraz odpalanie jest w miarę ok, nie męczy się ale przerywa, słychać że nie pracuje równo silnik, jakby nie palił na wszystkie cylindry no i spalanie jest między 25 a 30 litrów - w przyszłym tygodniu jadę do mechanika, podłączałem pod vag-com ale nie pokazuje żadnych błędów, czy ktoś może ma jakieś wskazówki? Chciałbym wiedzieć mniej więcej z czym trzeba się liczyć. Z góry dziękuję za pomoc.
U mnie nie palił ACK na VAG-u nic nie pokazywało wszystko było ok. a nie palił w ogóle co się okazało nie było zasilania na moduł zapłonu. Wina nie leżała w wiązce zasilającej a w samym module nie było styku na kostkach zasilających elektronikę w module która jest zalana żelem by nie dostawała się wilgoć do niej.
Na początku u mnie silnik po odpalenie pracował tak jak by na 3-4 cylindrach a później już nie odpalał w ogóle.
Da się na VAG-u sprawdzić w blokach mierzonych silnika napięcie zasilania na cewki nie pamiętam który to kanał. Tam da się podejrzeć zasilanie na cewki czy jest i ile.
Tak to wyglądało po wyjęciu żelu
Są tam kostki od zasilania i sygnałowe od cewek poszczególnych. Ja wyciągałem kostki i po wsuwałem je kilka razy i jak na razie działa i pali od strzała
Jak ktoś pamięta to nich poda na którym kanale sprawdzić zasilanie od cewek na VAG-u
Na początku u mnie silnik po odpalenie pracował tak jak by na 3-4 cylindrach a później już nie odpalał w ogóle.
Da się na VAG-u sprawdzić w blokach mierzonych silnika napięcie zasilania na cewki nie pamiętam który to kanał. Tam da się podejrzeć zasilanie na cewki czy jest i ile.
Tak to wyglądało po wyjęciu żelu
Są tam kostki od zasilania i sygnałowe od cewek poszczególnych. Ja wyciągałem kostki i po wsuwałem je kilka razy i jak na razie działa i pali od strzała
Jak ktoś pamięta to nich poda na którym kanale sprawdzić zasilanie od cewek na VAG-u
ÂŻeby tylko był jakiś kawałek garażu, na razie auto musi czekać, mechanicy też czasu nie mają, ale jutro będę wiedział wszystko co i jak. Mam nadzieję że się uda. Byłem wczoraj na diagnostyce i wyszło że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury płynu chłodniczego, ale jak mechanik zaczął mi wmawiać że to pewnie jest przyczyna to pojechałem sobie od niego od razu ... Dzięki za pomoc, dam znać co dokładnie było nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Dzisiaj byłem w ASO no i powiedzieli to samo że najpierw trzeba wymienić czujnik, ale później na pewno jeszcze raz przyjadę do nich.
Nie chcieli powiedzieć co to jest dokładnie, ale podobno część nowa oryginał kosztuje 800, a zamiennik 400 no i robota 400 zł, czyli trochę to wyjdzie Może macie pomysły co to może być? Czujnik tak czy inaczej wymienię.
Nie chcieli powiedzieć co to jest dokładnie, ale podobno część nowa oryginał kosztuje 800, a zamiennik 400 no i robota 400 zł, czyli trochę to wyjdzie Może macie pomysły co to może być? Czujnik tak czy inaczej wymienię.
Czujnik wymieniony objawy nie ustąpiły Przerywa na benzynie, nie pracują wszystkie cylindry. W ASO mówili że dawka paliwa na wszystkie cylindry jest niższa - nie powiedzieli tylko jaka jest tego przyczyna - spalanie średnie pokazuje między 25 - 30 litrów. Po przełączeniu na gaz gaśnie całkowicie i później ciężko go odpalić. Czy ma ktoś jakiś pomysł?
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
Kod silnika to APS, czujnik kosztował 116 racja, ale serwisant powiedział że dopiero po wymianie czujnika będzie pewien na 100 procent czy to właśnie ta część za 800 zł jest uszkodzona.
ÂŚwiece i kable są nowe, wymieniane tydzieĂą temu bo to była pierwsza rzecz do sprawdzenia, co do cewek nie mam pewności bo nie mam jak i nie wiem jak je sprawdzić.
ÂŚwiece i kable są nowe, wymieniane tydzieĂą temu bo to była pierwsza rzecz do sprawdzenia, co do cewek nie mam pewności bo nie mam jak i nie wiem jak je sprawdzić.
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam. sorki myślałem że masz inny kod silnika i chodziło by wtedy o czujnik temp. układu wylotowego ale masz inny i ta opcja odpada . do sprawdzenia czujnik temp. zewnętrznej no i cewka faktycznie jeszcze . jeśli masz nowe kable to możesz odłączać pojedynczo kable i zobaczysz przy której silnik nie zareaguje to wtedy będzie wiadomo że coś z tą cewką jest nie tak. .pozdro
tylko quatrro !
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
To może też być umierająca sonda lambda.
Trzeba sprawdzić jakie są korekty i czy sondy żyją.
Na rozgrzanym silniku sondy mogą nie działać poprawnie i rozjeżdżają sie korekty co przesuwa mapę benzynową.
Na zimnym auto pali kożystając ze sztywnej mapy, a ta jeśli jest przesunięta to podczas palenia silnik może być zalewany i nie chce odpalić.
Dla testu przed zimnym odpaleniem należałoby wyzerować korekty paliwowe i patrzeć jak odpala silnik.
Wysokie spalanie taż wskazywałoby na umierające sondy, tak się to zazwyczaj objawia.
Trzeba sprawdzić jakie są korekty i czy sondy żyją.
Na rozgrzanym silniku sondy mogą nie działać poprawnie i rozjeżdżają sie korekty co przesuwa mapę benzynową.
Na zimnym auto pali kożystając ze sztywnej mapy, a ta jeśli jest przesunięta to podczas palenia silnik może być zalewany i nie chce odpalić.
Dla testu przed zimnym odpaleniem należałoby wyzerować korekty paliwowe i patrzeć jak odpala silnik.
Wysokie spalanie taż wskazywałoby na umierające sondy, tak się to zazwyczaj objawia.
To jeszcze mam pytanie laika. Czy cewka zapłonowa to jest to http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa- ... 34428.html czy to jest może jakiś cały moduł zapłonu, a w cewki wchodzą przewody?
Za 130 zł jeśli sprawne to by nie bolało, wymiana tego też nie wygląda na skomplikowaną. Czy możliwe że to właśnie to kosztuje 800 zł w ASO? Tak myślę że chyba nie ma nic więcej co mogłoby się popsuć i powodować takie objawy jak u mnie.
Za 130 zł jeśli sprawne to by nie bolało, wymiana tego też nie wygląda na skomplikowaną. Czy możliwe że to właśnie to kosztuje 800 zł w ASO? Tak myślę że chyba nie ma nic więcej co mogłoby się popsuć i powodować takie objawy jak u mnie.