Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin

Silniki benzynowe
snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

[zachodniopomorskie] [A6 C5 2.4] Nie pali na wszystkie cylin

Post autor: snowmass » 04 lut 2012, 16:57

Witam ponownie, długo długo nie korzystałem z waszej pomocy, ale potrzebuję rady. Od jakiegoś czasu ciężko było zapalić auto, męczył rozrusznik aż w koĂącu załapał i było ok, wymieniłem świece i kable, oraz filtry i pierwsze odpalenie było idealne i na 2 dzieĂą znowu wszystko wróciło do normy. Teraz odpalanie jest w miarę ok, nie męczy się ale przerywa, słychać że nie pracuje równo silnik, jakby nie palił na wszystkie cylindry no i spalanie jest między 25 a 30 litrów - w przyszłym tygodniu jadę do mechanika, podłączałem pod vag-com ale nie pokazuje żadnych błędów, czy ktoś może ma jakieś wskazówki? Chciałbym wiedzieć mniej więcej z czym trzeba się liczyć. Z góry dziękuję za pomoc.

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 04 lut 2012, 17:18

U mnie nie palił ACK na VAG-u nic nie pokazywało wszystko było ok. a nie palił w ogóle co się okazało nie było zasilania na moduł zapłonu. Wina nie leżała w wiązce zasilającej a w samym module nie było styku na kostkach zasilających elektronikę w module która jest zalana żelem by nie dostawała się wilgoć do niej.
Na początku u mnie silnik po odpalenie pracował tak jak by na 3-4 cylindrach a później już nie odpalał w ogóle.
Da się na VAG-u sprawdzić w blokach mierzonych silnika napięcie zasilania na cewki nie pamiętam który to kanał. Tam da się podejrzeć zasilanie na cewki czy jest i ile.
Tak to wyglądało po wyjęciu żelu
Obrazek
Są tam kostki od zasilania i sygnałowe od cewek poszczególnych. Ja wyciągałem kostki i po wsuwałem je kilka razy i jak na razie działa i pali od strzała :)
Jak ktoś pamięta to nich poda na którym kanale sprawdzić zasilanie od cewek na VAG-u

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 04 lut 2012, 18:20

Ok, dzięki za odpowiedź, przepraszam za zdublowanie tematu, myślałem że nie udało się wysłać pierwszego. Gdzie dokładnie znaleźć ten moduł? Spróbowałbym najpierw zamiast jechać od razu do mechanika.

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 05 lut 2012, 13:52

Ot tutaj pod plastikową obudową silnika
Obrazek
Zamocowany jest na 4 śruby

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 07 lut 2012, 12:36

ÂŻeby tylko był jakiś kawałek garażu, na razie auto musi czekać, mechanicy też czasu nie mają, ale jutro będę wiedział wszystko co i jak. Mam nadzieję że się uda. Byłem wczoraj na diagnostyce i wyszło że uszkodzony jest jeden z czujników temperatury płynu chłodniczego, ale jak mechanik zaczął mi wmawiać że to pewnie jest przyczyna to pojechałem sobie od niego od razu ... Dzięki za pomoc, dam znać co dokładnie było nie tak.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 07 lut 2012, 18:19

Uszkodzony czujnik temp może dawać takie objawy, przeważnie przy złych wskazaniach zalewa silnik i są problemy z odpalaniem. Można to zdiagnozować vagiem.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 08 lut 2012, 13:49

Dzisiaj byłem w ASO no i powiedzieli to samo że najpierw trzeba wymienić czujnik, ale później na pewno jeszcze raz przyjadę do nich.

Nie chcieli powiedzieć co to jest dokładnie, ale podobno część nowa oryginał kosztuje 800, a zamiennik 400 no i robota 400 zł, czyli trochę to wyjdzie :( Może macie pomysły co to może być? Czujnik tak czy inaczej wymienię.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 09 lut 2012, 17:44

Czujnik wymieniony objawy nie ustąpiły :( Przerywa na benzynie, nie pracują wszystkie cylindry. W ASO mówili że dawka paliwa na wszystkie cylindry jest niższa - nie powiedzieli tylko jaka jest tego przyczyna - spalanie średnie pokazuje między 25 - 30 litrów. Po przełączeniu na gaz gaśnie całkowicie i później ciężko go odpalić. Czy ma ktoś jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 09 lut 2012, 18:44

witam. kolego podaj kod silnika . na pewno czujnik temp. w aso nie kosztuje 800 pln tylko 116. więc nie o to im chodziło podaj kod silnika . pozdro
tylko quatrro !!!

Karol89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 31 lip 2011, 17:45
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Karol89 » 09 lut 2012, 18:51

A co z modułem zapłonu (cewkami) są ok? :)
Jak wyglądają świece czarne czy brązowe są. Ja wykręcił bym wszystkie by je zobaczyć czy wszystkie będą czarne czy tylko niektóre skoro pali dużo paliwa i nie równo pracuje silnik.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 09 lut 2012, 19:22

Kod silnika to APS, czujnik kosztował 116 racja, ale serwisant powiedział że dopiero po wymianie czujnika będzie pewien na 100 procent czy to właśnie ta część za 800 zł jest uszkodzona.

ÂŚwiece i kable są nowe, wymieniane tydzieĂą temu bo to była pierwsza rzecz do sprawdzenia, co do cewek nie mam pewności bo nie mam jak i nie wiem jak :) je sprawdzić.

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 09 lut 2012, 19:54

witam. sorki myślałem że masz inny kod silnika i chodziło by wtedy o czujnik temp. układu wylotowego ale masz inny i ta opcja odpada . do sprawdzenia czujnik temp. zewnętrznej no i cewka faktycznie jeszcze . jeśli masz nowe kable to możesz odłączać pojedynczo kable i zobaczysz przy której silnik nie zareaguje to wtedy będzie wiadomo że coś z tą cewką jest nie tak. .pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 lut 2012, 20:05

To może też być umierająca sonda lambda.
Trzeba sprawdzić jakie są korekty i czy sondy żyją.
Na rozgrzanym silniku sondy mogą nie działać poprawnie i rozjeżdżają sie korekty co przesuwa mapę benzynową.
Na zimnym auto pali kożystając ze sztywnej mapy, a ta jeśli jest przesunięta to podczas palenia silnik może być zalewany i nie chce odpalić.
Dla testu przed zimnym odpaleniem należałoby wyzerować korekty paliwowe i patrzeć jak odpala silnik.
Wysokie spalanie taż wskazywałoby na umierające sondy, tak się to zazwyczaj objawia.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 09 lut 2012, 20:20

To jeszcze mam pytanie laika. Czy cewka zapłonowa to jest to http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa- ... 34428.html czy to jest może jakiś cały moduł zapłonu, a w cewki wchodzą przewody?

Za 130 zł jeśli sprawne to by nie bolało, wymiana tego też nie wygląda na skomplikowaną. Czy możliwe że to właśnie to kosztuje 800 zł w ASO? Tak myślę że chyba nie ma nic więcej co mogłoby się popsuć i powodować takie objawy jak u mnie.

snowmass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 02 maja 2009, 21:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: snowmass » 09 lut 2012, 20:22

fassi1 - jak wyzerować te korekty? Silnik teraz odpala całkiem ok, tylko że jak się trochę zagrzeje to właśnie często gaśnie jak chcesz ruszyć na niskich obrotach, możesz ruszyć jak dasz mu porządnie gazu powyżej 2000 obr bo inaczej zdechnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga