Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJG 2.4 163 KM] przepływomierz jak często wymieniać

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

[ AJG 2.4 163 KM] przepływomierz jak często wymieniać

Post autor: karol_srem » 08 lut 2012, 17:27

witam mam mały problem otóż FIS zawsze pokazywał mi spalanie między 13-15l w mieście teraz coś zaczął wariować i pokazuje od 18 do 24l to wszystkie w miescie oczywiscie i jest to spalanie średnie a nie chwilowe. teraz nasuwa sie pytanie co może byc tego przyczyną?? czy to ze przyszły spore mrozy??? czy może przepływka jest walnieta?? jesli tak to jak ją sprawdzic?? i w sumie jak często sie ją powinno wymieniać?? prosze o wasze sugestie :)

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 lut 2012, 17:35

Witam kolego spalanie napewno wzrosło przez mrozy jak silnik pracuje prawidłowo to raczej przepływka sprawna możesz jeszcze podłaczyc pod komputer i sprawdzić wymienia sie ją jak jest uszkodzona.

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 08 lut 2012, 17:57

silniczek pracuje ogólnie prawidłowo i niemam żadnych zastrzeżeĂą na obrotach też nie faluje teraz auto stoji u elektromechanika bo wymienia mi bendiks na rozruszniku gdyż sie zawiesza ala kazałem podpiąc pod kompa i sprawdzic ogólnie wszystko i w tym tą przepływke mam nadzieje że ten duży wzrost spalania to tylko przez mrozy tak jak piszesz. hmm chociaż mimo że on mi pokazuje 20l po miescie to raczej nie pokrywa mi sie to z rzeczywistoscią i pali raczej mniej prawda?? nogi tez niemam zbyt ciężkiej jeżdze traczej dynamicznie ale nie ostro

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 lut 2012, 18:33

karol_srem pisze:silniczek pracuje ogólnie prawidłowo i niemam żadnych zastrzeżeĂą na obrotach też nie faluje teraz auto stoji u elektromechanika bo wymienia mi bendiks na rozruszniku gdyż sie zawiesza ala kazałem podpiąc pod kompa i sprawdzic ogólnie wszystko i w tym tą przepływke mam nadzieje że ten duży wzrost spalania to tylko przez mrozy tak jak piszesz. hmm chociaż mimo że on mi pokazuje 20l po miescie to raczej nie pokrywa mi sie to z rzeczywistoscią i pali raczej mniej prawda?? nogi tez niemam zbyt ciężkiej jeżdze traczej dynamicznie ale nie ostro
Kolego mi teraz przy tych mrozach pali więcej po mieście napewno wszystko jest ok taka pora roku ;)

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 08 lut 2012, 19:34

to ile ci teraz pali w mieście?? widze ze masz ten sam motorek co ja.... ja mam jeszcze gaz BRC SEKWENCJA

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 08 lut 2012, 19:53

karol_srem,

Spalanie ci wzrosło, ale podejrzewam że tylko na fisie. Prawdopodobnie lpg nie wydala i robi się ubogo dlatego ecu próbuje wydłużać czasy wtrysku (oczywiście nie ma możliwości ingerowania w sterownik lpg).

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 08 lut 2012, 20:03

czyli teraz wszystko jasne :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lut 2012, 20:25

Przy max otwartej przepustnicy i obrotomierzu na czerwonym polu przepływka ma pokazywać około 130-132g/s dla silnika 2.4 165KM
Jeśli tak jest to przepływka jest ok.
Gdyby takie wskazania fisa były spowodowane złą regulacją instalacji to na pewno w przeciągu 100-200km wywaliło by check engine na zegarach.
Trzeba by podłączyć auto pod vaga i sprawdzić czy są jakieś błędy i jakie są korekty wtrysku benzyny.

karol_srem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:35
Lokalizacja: śrem wlkp

Post autor: karol_srem » 08 lut 2012, 20:29

jutro sie okaże czy sa jakies błędy mam tylko nadzieje że elektryk będzie wiedział na co spojrzeć po podłączeniu vaga. bo domyslam sie ze po podłączeniu błąd sam wyskoczy tak??? czy trzeba tam wejsc w jakie specjalne opcje??

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 08 lut 2012, 20:30

karol_srem, zrobi scan i będzie wiadomo.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lut 2012, 20:36

karol_srem pisze:jutro sie okaże czy sa jakies błędy mam tylko nadzieje że elektryk będzie wiedział na co spojrzeć po podłączeniu vaga. bo domyslam sie ze po podłączeniu błąd sam wyskoczy tak??? czy trzeba tam wejsc w jakie specjalne opcje??
Błąd nie musi wyskoczyć a przepływka może być uwalona.
Trzeba sie przejechać z podpiętym vagiem i sprawdzić co napisałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja