Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.

Silniki wysokoprężne
igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 16:59

krawcraf, No rozumiem ale jak Webasto grzeje Ci bude to skąd ciągnie czy tylko akumulator czy ciagle samo paliwo bez akumulatora. Bo przeważnie jest tak że w osobówkach webasto ciagle z akumulatora i tak jak by w nocy chcial spac w samochodzie to by akumulator zjadlo caly bo ciagle by webasto chodzilo. A jak ciagnie z samego paliwa to mozna i tydzien siedziec poki sie paliwo nie skonczy.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 17:02

Ciągnie z aku również. Napewno nawiew a świeca żarowa (czy co tam jest) również.Parę razy spadł mi poziom naładowania aku po zbyt długim działaniu webasto na wyłaczonym silniku.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 17:45

krawcraf, Pewnie da się to tak zmienic zeby ciagneło tylko z paliwa :) to by było lepsze :)

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 06 lut 2012, 04:07

Da sie, tylko agregat pradotworczy do bagaznika zeby zasilil pompe wody i nawiewy <rotfl>
MB-S600Coupe - kryzys wieku średniego przyszedł jakoś wcześniej.

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 06 lut 2012, 16:18

ArabaT, Kolega TMR od nas z forum montował sobie sam Webasto na ori czesciach ale zrobil ze mu ciagnie tylko z paliwa a przy okazji podgrzewa mu olej i kabinke :)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 06 lut 2012, 21:12

Czas grzania silnika zależy od wielu czynników, więc ciężko go porównać - u jednego z nas grzeję się w 15 min, a u drugiego w 30 min.

W 3.0TDI mamy 9 litrów oleju, które muszą się zagrzać, a czas grzania zależy przede wszystkim od stylu jazdy i od faktycznego mrozu w danym dniu. Jeżeli będziemy jechali 20km ze stałą prędkością prędkością 70-75km/h na VI biegu w temp - 20C, to może silniki nie zdążyć się ogrzać w tym czasie (1400rpm). Choć w kabinie będzie już ciepło (22C).

Natomiast jeżeli już po 5 minutach zaczniemy butować auto, to na pewno silnik zagrzeje się dużo szybciej. Dla szybszego nagrzania silnika można ustawić nieco niższą temp. w aucie w zamian włączyć grzanie foteli. Wówczas kosztem prądu na fotele silnik dostanie więcej ciepła, którego ujmiemy z kabiny.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 lut 2012, 07:47

Aron pisze:Natomiast jeżeli już po 5 minutach zaczniemy butować auto,
Zdrowe to dla silnika jednak nie będzie... :(

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 07 lut 2012, 08:14

0x4B25A pisze:
Aron pisze:Natomiast jeżeli już po 5 minutach zaczniemy butować auto,
Zdrowe to dla silnika jednak nie będzie... :(
to na pewno! Wczoraj gdzieś na forum była wypowiedź, że "3 konkretne buty na dwójce do 4 tyś. rozgrzeją auto"

Jednak intencją moją było to, że czas grzania jest ściśle powiązany z obrotami, na których jedziemy. Czym niższe - tym lepiej dla silnika, póki nie osiągnie temp. roboczej, ale z drugiej strony jest to długa jazda na niedogrzanej jednostce, układzie wydechowym, itd. Z kolei silnik, który jeździ na wyższych obrotach szybciej się nagrzeje, co oczywiste - więc ciężko porównać, że u jednego z nas nagrzewa się przy -20C w 15min, a u drugiego w 30min. Wystarczy 5-8C różnicy a już prędkość grzania też będzie inna.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 lut 2012, 08:22

Aron, masz pełną rację <okok> Ja mam taki problem, że jeżdżę teraz w zimie na niedogrzanym silniku niestety... bo do pracy mam ok. 4km... rano jeszcze ok, bo mam garaż podziemny i temp. na '+', ale potem... no ale co mam zrobić :(

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 07 lut 2012, 17:16

U mnie dzisiaj gdzie temperatura na zewnatrz nie spadła w ciągu dnia poniżej -10c nie było żadnych problemów z trzymaniem temperatury silnika w korku 90c. Problem występuje dopiero przy ok -15c i więcej.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 07 lut 2012, 21:09

U mnie dziś -6. Silnik się nagrzał w dosłownym oka mgnieniu! Niesamowite jak te kilka stopni mrozu mniej wpływa na szybsze nagrzewani się silnika.

Widzę, że jesteście z Wawy. Nasz kolega z forum (mieszkający pod Wawą) zamienił A6 na Q7. Dziś oglądałem to auto - ależ to jest wielkie w środku! Bardzo podobne do A6, jednak przestrzeĂą wewnątrz robi wrażenie - bałem się tym cofać, pomimo kamery <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja