Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.

Silniki wysokoprężne
jacue
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2010, 22:50
Lokalizacja: Łódź

[ A6 C6 3.0 Tdi] Czas nagrzewania silnika.

Post autor: jacue » 27 lut 2011, 21:19

Witam,

Mialem B7 3,0tdi quattro tiptronic w ktorym myslalem, ze czas nagrzewania silnika zima 6 - 9km (w zaleznosci od mrozu) to za dlugo. Dlatego sobie powiedzialem, ze w kolejnym musi byc webasto.
Teraz znowu mam 3,0tdi (C6 Allroad) ale nagrzewa sie jeszcze dluzej. Przy -2'C (przy -15 w sumie tak samo) i wlaczonym webascie (temp. wew. na +22, predkosc nadmuchu 2 bieg - nie Auto) silnik osiaga 90'C po ok. 18km a webasto wylacza sie po dopiero po kolejnych 5km.

Jak to powinno byc?
A4 Avant 3,0tdi Quattro Tiptronic
Allroad 3,0tdi Tiptronic

jacue
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lut 2010, 22:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: jacue » 27 lut 2011, 22:20

Temp. trzyma caly czas 90'C. Jedynie ponizej -15'c gdy na postoju dam +22'c (sila nadmuchu 8 z 12 i wiecej) na postoju (na wolnych obrotach) dam Klimatronik na Auto, to temp z 90'C spada na 80 a nawet i 70.
A4 Avant 3,0tdi Quattro Tiptronic
Allroad 3,0tdi Tiptronic

piotr pawlowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 26 lis 2010, 10:36
Lokalizacja: leszno

Post autor: piotr pawlowski » 13 gru 2011, 05:16

witam.w mojej a6 2.7,silnik rozgrzewa się dopiero po około 15 kilometach przy temperaturze zew. około +/- 0 stopni,pytanie mam taki:czy to narmalne,czy to jest wynik prawie 8 litrów oleju wchodzi do silnika i dlatego tak długo się nagrzewa.nadmienie,że termostat wymieniłem około 1,5 roku temu.wcześniej miałem a4 2,5 lit. i rozgrzewał się dużo szybciej,ale do silnika wchodziła narmalna ilość oleju(około 5 l).na kompie nic nie znalazł.bardzo proszę o sugestie,za które z góry dziękuję.
piter

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 13 gru 2011, 22:24

Zelva, w c6 masz na wskaznikach temperature oleju?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 14 gru 2011, 07:06

Ma MMI 3G ;)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 28 gru 2011, 11:05

thx, ja niestety mam 2g wiec u mnie ta opcja odpada. A powiedz, po osiągnieciu 90c plynu ile zwyczajowo ma wtedy olej przy obecnej temperaturze. Bo dla mnie jak narazie to tajemnica :)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 29 gru 2011, 23:32

Przez VCDS to za dużo roboty. Trudno, musi mi wystarczyć temperatura płynu :)
Czyli w c6 jest wygląda to nieco lepiej. Kolega ma c5 1.9 110ps i tam olej nagrzewa się zdecydowanie dłużej niż płyn. Jak płyn ma 90c to olej w granicach 70c. Dopiero po kilku min osiąga 90c. Ja zwykle jak jeżdżę nawet po mieście to czekam chwilę zanim wyłączę silnik. Po ostrzejszym śmiganiu to nawet minutę lub dwie. Pewnie dlatego turbo w golfie mk5 tdi wytrzymało 220k km i jak na razie nie ma ani śladu zużycia :)

ml2179
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:02
Lokalizacja: mszana dolna

Post autor: ml2179 » 20 sty 2012, 22:01

witam mam audi a8 3.0tdi spada temperatura podczas jazdy wymieniłem termostat ale nie pomogło proszę o pomoc

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 15:51

Osiąga 90c i spada później? Jaka masz ustawiona temperaturę i siłę nawiewu wnetrza? Jeździsz na wyłączonym econ? Spada tylko przy obecnych mrozach czy np przy -5c też?

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 16:31

Przecież to normalne że w morzy kiedy nawet temperatura dojdzie do 90 stopni i pozniej bedziemy jechac na nizszych obrotach ona spadnie zjawisko jak najbardziej normalne. Np u mnie żebym rozgrzał samochód do 90 stopni musze przejechac ze 25 km w te mrozy

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 16:36

U mnie jak już osiągnie na chwilę 90c to już trzyma twardo i nawet nie drgnie. Ale faktem jest, że na wyłaczonym webasto to się długoooooo zagrzewa...:)

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 16:46

Dobra opcja to webasto bede musial do siebie dołożyć:)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 16:48

Super sprawa,zwłaszcza przy obecnych mrozach :) Za to niestety wzbudza agresję u sasiądów :D Szlag ich trafia jak idą skrobać samochody w puchówkach i czapkach rano przy -20c a ja lece w marynarce albo sweterku do ciepłego samochodu :)

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 02 lut 2012, 16:51

krawcraf, A powiedz mi webasto masz fabryczne ? skąd moc pobiera z akumulatora czy ciągnie z paliwa ? Czy olej tez podgrzewa czy tylko kabine samochodu ?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 02 lut 2012, 16:55

Webasto mam fabryczne, z timerem (nie używam) i pilotem. 10 min przed wyjsciem z chaty klikam pilotem, dopijam kawę i schodze do ciepłego samochodu. Prąd jest z aku (110ah) a paliwo ze zbiornika. Niestety moje webasto nie podgrzewa ani płynu ani tym bardziej oleju. Tylko środek :(

PS. Podgrzewanie silnika jest elektryczne ale działa tylko na włączonym silniku i chyba tylko kiedy wyłączone jest webasto i nie świeci się econ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja