Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] Dwukrotne podgrzewanie świec

Silniki wysokoprężne
zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

[ AFN 1.9 110 KM] Dwukrotne podgrzewanie świec

Post autor: zchrobot » 05 lut 2012, 14:22

Witam wszystkich posiadaczy diesla, pytanie czy jest sens (łatwiejszy rozruch), czy ma jakiś negatywny wpływ (oprócz szybszego zużycia świec, akumulatora) i czy stosujecie dwukrotne podgrzewanie świec żarowych przy obecnych temp -20 przy porannym rozruchu auto oczywiście pod chmurką.

Awatar użytkownika
szachu a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 09 sie 2008, 11:44
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: szachu a6 » 05 lut 2012, 14:46

siemka:) jak miałem poprzednie autko też w Dieslu to grzałem na kilka razy, teraz przy takich mrozach na 4 razy nawet:D nie widzę w tym nic złego...podobno powinno się tak robić

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 05 lut 2012, 18:54

szachu a6 pisze:siemka:) jak miałem poprzednie autko też w Dieslu to grzałem na kilka razy, teraz przy takich mrozach na 4 razy nawet:D nie widzę w tym nic złego...podobno powinno się tak robić
No to kolejne pytanie czy "zdrowy" diesel nie powinien bez problemu (3obroty wałem) zapalić tylko po pierwszym podgrzaniu

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 05 lut 2012, 18:56

Kilkukrotne grzanie to lepiej sobie odpuśćcie
https://a6klub.pl/-bmk-30-165-km-odpalanie-na-mrozie-vt42671,30.htm
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 20:23 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 05 lut 2012, 20:16

podgrzewanie 2-3 razy prawie nic nie daje poniewaz swiece grzeja po zgasnieciu kontrolki i po odpaleniu auta ogolnie jakies 30 sekund.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 05 lut 2012, 21:56

Kamilvti pisze:podgrzewanie 2-3 razy prawie nic nie daje poniewaz swiece grzeja po zgasnieciu kontrolki i po odpaleniu auta ogolnie jakies 30 sekund.
Z tym sie nie zgodzę ponieważ widać po samym voltomierzu na desce, że świece grzeja jeszcze dokładnie tylko kilka sek 4,5 po zgaszeniu kontrolki świec bynajmniej w C5 poniewaz pozniej nastepuje slyszalny dzwiek przekaznika oraz skok na voltomierzu do 12v z 10v podczas podgrzewania. Oczywiscie pozniej po rozruchu juz swiece dogrzewaja komore ale zapewne, z duzo mniejszym poborem pradu. Z tego wynika, że jeśli podgrzewam drugi raz świece znów grzeją z max wartoscia. Pytanie tylko czy to daje coś więcej czy komora będzie lepiej nagrzana niż po jednym tylko podgrzaniu.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 05 lut 2012, 22:08

proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie ponad 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.Zreszta ja do dzisiaj odpalalem auto rano bez swiec bo mialem walniety bezpiecznik i odpalal tylko ciezej i jesli swiece grzeja i auto sprawne niema sensu grzac 2X swiec bo akumulator dodatkowo rano cierpi i swiece 2X szybciej padna.A jesli chodzi o podgrzewanie to wystepuje ale trzeba to dokladnie miernikiem sprawdzic czy zmienia sie natezenie pradu czy nie.

Jeszcze zalezy od producenta swiecy np:

Beru GN 855

ÂŚwieca żarowa żarzy się nie tylko przed fazą rozruchu i w jej trakcie, lecz jeszcze przez ok. 180 sekund po uruchomieniu. Chroni to środowisko i silnik.
ÂŚwiece żarowe GE i GN w technologii 2-spiralnej posiadają nie tylko spiralę grzejną dla utrzymania optymalnej temperatury żarzenia, lecz dodatkowo spiralę regulacyjną, chroniącą skutecznie przed przegrzaniem. Dzięki temu świece żarowe są niezwykle niezawodne i mają długą żywotność.
Wstępne podgrzewanie rozpoczyna się w momencie uruchomienia wyłącznika zapłonu i trwa, w normalnych temperaturach zewnętrznych do chwili gotowości silnika do rozruchu, 2-7 sekund. Różnica w odniesieniu do dotychczasowej techniki [podgrzewania polega na tym, że świece żarowe grzeją nadal przez ok. 3 minuty po uruchomieniu silnika.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 22:19 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 05 lut 2012, 22:14

Kamilvti pisze:proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie okolo 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.
Nie napisałem ze 4 sek po uruchomieniu tylko 4 sek po tym jak zgaśnie kontrolka na desce, a przed uruchomieniem silnika slychać jak przekaźnik się rozłącza oraz widac wzrost na desce, wyobraz sobie sytuację gdyby ktoś przekrecił kluczyk i wyszedł z auta nie zapalając go wg Ciebie świece beda się grzały przez 30 nastepnych sek ? non stop :) grzeja owszem po raz DRUGI, ale juz po samym uruchomieniu silnika. Oczywiście jeśli ktoś odrazu uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie kontrolka to można to potraktowac tak ze swiece grzeja wtedy non stop od momentu przekrecenia kluczyka tylko pytanie czy po uruchomieniu silnika grzeja tak samo intensywnie jak przed rozruchem to wydaje mi sie że raczej tak nie jest

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 05 lut 2012, 22:27

zchrobot pisze:
Kamilvti pisze:proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie okolo 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.
Nie napisałem ze 4 sek po uruchomieniu tylko 4 sek po tym jak zgaśnie kontrolka na desce, a przed uruchomieniem silnika slychać jak przekaźnik się rozłącza oraz widac wzrost na desce, wyobraz sobie sytuację gdyby ktoś przekrecił kluczyk i wyszedł z auta nie zapalając go wg Ciebie świece beda się grzały przez 30 nastepnych sek ? non stop :) grzeja owszem po raz DRUGI, ale juz po samym uruchomieniu silnika. Oczywiście jeśli ktoś odrazu uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie kontrolka to można to potraktowac tak ze swiece grzeja wtedy non stop od momentu przekrecenia kluczyka tylko pytanie czy po uruchomieniu silnika grzeja tak samo intensywnie jak przed rozruchem to wydaje mi sie że raczej tak nie jest
to ze grzeja drugi raz moglem nie zwrocic uwagi tylko czekam az kontrolka zgasnie <patrzac w tym samym czasie na miernik moglem przegapic chwilowy zanik napiecia po odpaleniu> i pale i byc moze w tym czasie na 1 sek napiecie ze swiecy zanika i po odpaleniu znowu wraca i rozpoczyna sie dogrzewanie silnika.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 06 lut 2012, 19:55

Na pewno nie zaszkodzi podgrzanie 2 lub 3 razy przy -20 st. <figielek>
blanwinder

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 06 lut 2012, 20:04

blanwinder pisze:Na pewno nie zaszkodzi podgrzanie 2 lub 3 razy przy -20 st. <figielek>
może i nie zaszkodzi, ale na pewno przyspieszy zużycie świec oraz akumulatora producent raczej zaprojektował w taki sposób auto aby nie było potrzeby dwukrotnego nawet podgrzewania świec kolejno

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 07 lut 2012, 13:19

U mnie przy -15 odpalił bez gzania,tzn. 4 świece nie grzały nie wiedziałem o tym,ze mam świece uwalone.Teraz mam założone 4 Bosha i nie mam problemów.Morał taki sprawny diesel bez grzania zagada.

Pozdrawiam.

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 07 lut 2012, 13:33

niedzwiedz pisze:U mnie przy -15 odpalił bez gzania,tzn. 4 świece nie grzały nie wiedziałem o tym,ze mam świece uwalone.Teraz mam założone 4 Bosha i nie mam problemów.Morał taki sprawny diesel bez grzania zagada.

Pozdrawiam.
Wiem cos o tym bo sam przez ponad tydzien przy -25 odpalalem bez pradu na swiecach ale to napewno szkodzi silnikowi.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 07 lut 2012, 13:34

niedzwiedz pisze:U mnie przy -15 odpalił bez gzania,tzn. 4 świece nie grzały nie wiedziałem o tym,ze mam świece uwalone.Teraz mam założone 4 Bosha i nie mam problemów.Morał taki sprawny diesel bez grzania zagada.

Pozdrawiam.
A ile czasu zajęło zanim udało się go odpalić?

niedzwiedz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana

Post autor: niedzwiedz » 07 lut 2012, 13:58

Nie wiele tylko telepalo i chmura dymu.Ale myśle ze AFN sprawny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga