[ AFN 1.9 110 KM] Dwukrotne podgrzewanie świec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
[ AFN 1.9 110 KM] Dwukrotne podgrzewanie świec
Witam wszystkich posiadaczy diesla, pytanie czy jest sens (łatwiejszy rozruch), czy ma jakiś negatywny wpływ (oprócz szybszego zużycia świec, akumulatora) i czy stosujecie dwukrotne podgrzewanie świec żarowych przy obecnych temp -20 przy porannym rozruchu auto oczywiście pod chmurką.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
No to kolejne pytanie czy "zdrowy" diesel nie powinien bez problemu (3obroty wałem) zapalić tylko po pierwszym podgrzaniuszachu a6 pisze:siemka:) jak miałem poprzednie autko też w Dieslu to grzałem na kilka razy, teraz przy takich mrozach na 4 razy nawet:D nie widzę w tym nic złego...podobno powinno się tak robić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Kilkukrotne grzanie to lepiej sobie odpuśćcie
https://a6klub.pl/-bmk-30-165-km-odpalanie-na-mrozie-vt42671,30.htm
https://a6klub.pl/-bmk-30-165-km-odpalanie-na-mrozie-vt42671,30.htm
Ostatnio zmieniony 06 lut 2012, 20:23 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Z tym sie nie zgodzę ponieważ widać po samym voltomierzu na desce, że świece grzeja jeszcze dokładnie tylko kilka sek 4,5 po zgaszeniu kontrolki świec bynajmniej w C5 poniewaz pozniej nastepuje slyszalny dzwiek przekaznika oraz skok na voltomierzu do 12v z 10v podczas podgrzewania. Oczywiscie pozniej po rozruchu juz swiece dogrzewaja komore ale zapewne, z duzo mniejszym poborem pradu. Z tego wynika, że jeśli podgrzewam drugi raz świece znów grzeją z max wartoscia. Pytanie tylko czy to daje coś więcej czy komora będzie lepiej nagrzana niż po jednym tylko podgrzaniu.Kamilvti pisze:podgrzewanie 2-3 razy prawie nic nie daje poniewaz swiece grzeja po zgasnieciu kontrolki i po odpaleniu auta ogolnie jakies 30 sekund.
proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie ponad 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.Zreszta ja do dzisiaj odpalalem auto rano bez swiec bo mialem walniety bezpiecznik i odpalal tylko ciezej i jesli swiece grzeja i auto sprawne niema sensu grzac 2X swiec bo akumulator dodatkowo rano cierpi i swiece 2X szybciej padna.A jesli chodzi o podgrzewanie to wystepuje ale trzeba to dokladnie miernikiem sprawdzic czy zmienia sie natezenie pradu czy nie.
Jeszcze zalezy od producenta swiecy np:
Beru GN 855
ÂŚwieca żarowa żarzy się nie tylko przed fazą rozruchu i w jej trakcie, lecz jeszcze przez ok. 180 sekund po uruchomieniu. Chroni to środowisko i silnik.
ÂŚwiece żarowe GE i GN w technologii 2-spiralnej posiadają nie tylko spiralę grzejną dla utrzymania optymalnej temperatury żarzenia, lecz dodatkowo spiralę regulacyjną, chroniącą skutecznie przed przegrzaniem. Dzięki temu świece żarowe są niezwykle niezawodne i mają długą żywotność.
Wstępne podgrzewanie rozpoczyna się w momencie uruchomienia wyłącznika zapłonu i trwa, w normalnych temperaturach zewnętrznych do chwili gotowości silnika do rozruchu, 2-7 sekund. Różnica w odniesieniu do dotychczasowej techniki [podgrzewania polega na tym, że świece żarowe grzeją nadal przez ok. 3 minuty po uruchomieniu silnika.
Jeszcze zalezy od producenta swiecy np:
Beru GN 855
ÂŚwieca żarowa żarzy się nie tylko przed fazą rozruchu i w jej trakcie, lecz jeszcze przez ok. 180 sekund po uruchomieniu. Chroni to środowisko i silnik.
ÂŚwiece żarowe GE i GN w technologii 2-spiralnej posiadają nie tylko spiralę grzejną dla utrzymania optymalnej temperatury żarzenia, lecz dodatkowo spiralę regulacyjną, chroniącą skutecznie przed przegrzaniem. Dzięki temu świece żarowe są niezwykle niezawodne i mają długą żywotność.
Wstępne podgrzewanie rozpoczyna się w momencie uruchomienia wyłącznika zapłonu i trwa, w normalnych temperaturach zewnętrznych do chwili gotowości silnika do rozruchu, 2-7 sekund. Różnica w odniesieniu do dotychczasowej techniki [podgrzewania polega na tym, że świece żarowe grzeją nadal przez ok. 3 minuty po uruchomieniu silnika.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 22:19 przez Kamilvti, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
Nie napisałem ze 4 sek po uruchomieniu tylko 4 sek po tym jak zgaśnie kontrolka na desce, a przed uruchomieniem silnika slychać jak przekaźnik się rozłącza oraz widac wzrost na desce, wyobraz sobie sytuację gdyby ktoś przekrecił kluczyk i wyszedł z auta nie zapalając go wg Ciebie świece beda się grzały przez 30 nastepnych sek ? non stopKamilvti pisze:proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie okolo 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.

to ze grzeja drugi raz moglem nie zwrocic uwagi tylko czekam az kontrolka zgasnie <patrzac w tym samym czasie na miernik moglem przegapic chwilowy zanik napiecia po odpaleniu> i pale i byc moze w tym czasie na 1 sek napiecie ze swiecy zanika i po odpaleniu znowu wraca i rozpoczyna sie dogrzewanie silnika.zchrobot pisze:Nie napisałem ze 4 sek po uruchomieniu tylko 4 sek po tym jak zgaśnie kontrolka na desce, a przed uruchomieniem silnika slychać jak przekaźnik się rozłącza oraz widac wzrost na desce, wyobraz sobie sytuację gdyby ktoś przekrecił kluczyk i wyszedł z auta nie zapalając go wg Ciebie świece beda się grzały przez 30 nastepnych sek ? non stopKamilvti pisze:proponuje sprawdzic normalnym miernikiem ile grzeja swiece bo napewno nie 4 sek po uruchomieniu bo dzis to sprawdzalem i grzaly o wiele dluzej pozniej sie odlaczyly.Przed odpaleniem na swiecach bylo napiecie okolo 12v potem cos kolo 13.5-13.8 po odpaleniu auta po nocy i grzaly ogolnie okolo 30 sek.A czy natezenie pradu bylo wieksze czy mniejsze po odpaleniu nie sprawdzalem.grzeja owszem po raz DRUGI, ale juz po samym uruchomieniu silnika. Oczywiście jeśli ktoś odrazu uruchamia zaraz po tym jak zgaśnie kontrolka to można to potraktowac tak ze swiece grzeja wtedy non stop od momentu przekrecenia kluczyka tylko pytanie czy po uruchomieniu silnika grzeja tak samo intensywnie jak przed rozruchem to wydaje mi sie że raczej tak nie jest
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
- Lokalizacja: dzierżoniów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Wiem cos o tym bo sam przez ponad tydzien przy -25 odpalalem bez pradu na swiecach ale to napewno szkodzi silnikowi.niedzwiedz pisze:U mnie przy -15 odpalił bez gzania,tzn. 4 świece nie grzały nie wiedziałem o tym,ze mam świece uwalone.Teraz mam założone 4 Bosha i nie mam problemów.Morał taki sprawny diesel bez grzania zagada.
Pozdrawiam.
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana