[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Trochę nie dowierzam w to co czytam. Silnik to nie konstrukcja na łapu capu. Odpowiednia temp pracy jest efektem obliczeĂą. To że jest zimno nie może mieć w pływu na nagłą zmianę temp podczas np postoju. Temp pracy ma być 90*C i koniec. Do utrzymania takiej temp jest termostat. Miałem już kilka aut, kilka przewinęło się przez moje ręce w warsztacie i uwierzcie mi że jak nie trzyma temp to jest coś nie tak jak być powinno.
- dio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LTM/lubelskie
Tak jak pisałem wcześniej, poczekaj na troszkę cieplejsze dni i wtedy sprawdzisz, bo wywalić kasę nie jest sztuką. A co do grzałki, to w dieslu jest coś takiego. Chodzi o dogrzewanie powietrza w kabinie przed nagrzaniem płynu i działa jak ECON na panelu klimatronika jest wyłączony, czyli tak jak na włączonej klimie.
Jest różnica między dieslem a benzyną, po to nawet jest to dogrzewanie elektryczne, bo diesel nie łapie tak temperatury jak benzynka.
Jest różnica między dieslem a benzyną, po to nawet jest to dogrzewanie elektryczne, bo diesel nie łapie tak temperatury jak benzynka.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Sprawność sprawnością ale przy kompresji dochodzącej do 30 atm wydzielają się ogromne ilości ciepła. Popatrz jak grzeje się zwykły kompresor który ma ~8 atm. Do tego dochodzi podniesienie temp podczas spalania mieszanki. Samozapłon mieszanki diesla to ok 270*C ( wg BP ), gdzie benzyna potrzebuje ponad 350*C( wg BP ). Silniki benzynowe nie potrzebują takich temp bo zapłon jest prowadzony w inny sposób.krawcraf pisze:Diesel jest dużo sprawniejszy od benzyny i nie produkuje tyle ciepła
Co do sprawności to objawia się ona głównie mniejszą ilością spalonego paliwa.
Aby dokładnie wypowiedzieć się na temat sprawności układu chłodzenia trzeba by zobaczy jaki jest rozkład kanałów wodnych oraz ich rozmiarów w SPAM benzyna - diesel.
PS co do "dużo" większej sprawności to jest to max 10-15% na korzyść diesla
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie będę wnikał tak głęboko w sprawy techniczne bo zwyczajnie się na tym nie znam
Wiem natomiast, że chociażby latem przy temperaturach +25c i jeździe w korku w golfie jak nie używałem klimy to wentylator chłodnicy włączał się sporadycznie a w benzynie nawet o mniejszej pojemności chodził praktycznie non stop. Miałem już kilka traktorów i wszędzie wyglądało to podobnie. No taki minus tych silników, że na naprawdę zimny klimat to średnio się nadają...

WymieĂą ten termostat kolego a zobaczysz że będzie widoczna poprawa
tak jak radzili koledzy wyżej
i pochwal się że już wszystko gra
P.S
też tak ''marudziłem'' ze dwa dni i już po wymianie i 90 stoi jak byk

tak jak radzili koledzy wyżej

i pochwal się że już wszystko gra

P.S
też tak ''marudziłem'' ze dwa dni i już po wymianie i 90 stoi jak byk

----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ja także w AVF-ie mam taki problem tylko taki, że termostat wymieniłem razem z kompletnym rozrządem i pompą wody w pazdzierniku. Mam tak, że ostatnio z rana przy-25*C przy wolnej jeżdzie na 6biegu ok80-90km/h i przejechaniu 40km. nawet nie złapał 90C* <szok> Ciepło z nawiewu leciało po przejechaniu ok5km. Co może być przyczyną tego?
Acha i też tak mam, że jak złapie 90*C to na wolnych obrotach spada do 80-70*C
Acha i też tak mam, że jak złapie 90*C to na wolnych obrotach spada do 80-70*C
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
jak trochę spada to rzeczywiście może być wina mrozów, tym bardziej że termostat wymieniłeś. ostatnio znajomi jak jechali to na trasie pokazywało 90 st przy temp około -18 ale jak wjechali do miasta to temp spadła do -23 i już na zegarach mieli 60 st. u ciebie jak trzyma około 80 to wina raczej temp zewnętrznej