Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] AVF - Przy wolnej jeździe - niedogrzany

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 03 lut 2012, 08:31

Trochę nie dowierzam w to co czytam. Silnik to nie konstrukcja na łapu capu. Odpowiednia temp pracy jest efektem obliczeĂą. To że jest zimno nie może mieć w pływu na nagłą zmianę temp podczas np postoju. Temp pracy ma być 90*C i koniec. Do utrzymania takiej temp jest termostat. Miałem już kilka aut, kilka przewinęło się przez moje ręce w warsztacie i uwierzcie mi że jak nie trzyma temp to jest coś nie tak jak być powinno.

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 03 lut 2012, 08:33

Tak jak pisałem wcześniej, poczekaj na troszkę cieplejsze dni i wtedy sprawdzisz, bo wywalić kasę nie jest sztuką. A co do grzałki, to w dieslu jest coś takiego. Chodzi o dogrzewanie powietrza w kabinie przed nagrzaniem płynu i działa jak ECON na panelu klimatronika jest wyłączony, czyli tak jak na włączonej klimie.

Jest różnica między dieslem a benzyną, po to nawet jest to dogrzewanie elektryczne, bo diesel nie łapie tak temperatury jak benzynka.

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 03 lut 2012, 11:46

TOPERZ Diesel jest dużo sprawniejszy od benzyny i nie produkuje tyle ciepła. Niestety ale proównywanie tych dwóch typów silników to pomyłka...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 03 lut 2012, 12:29

krawcraf pisze:Diesel jest dużo sprawniejszy od benzyny i nie produkuje tyle ciepła
Sprawność sprawnością ale przy kompresji dochodzącej do 30 atm wydzielają się ogromne ilości ciepła. Popatrz jak grzeje się zwykły kompresor który ma ~8 atm. Do tego dochodzi podniesienie temp podczas spalania mieszanki. Samozapłon mieszanki diesla to ok 270*C ( wg BP ), gdzie benzyna potrzebuje ponad 350*C( wg BP ). Silniki benzynowe nie potrzebują takich temp bo zapłon jest prowadzony w inny sposób.
Co do sprawności to objawia się ona głównie mniejszą ilością spalonego paliwa.
Aby dokładnie wypowiedzieć się na temat sprawności układu chłodzenia trzeba by zobaczy jaki jest rozkład kanałów wodnych oraz ich rozmiarów w SPAM benzyna - diesel.

PS co do "dużo" większej sprawności to jest to max 10-15% na korzyść diesla

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 03 lut 2012, 16:16

Nie będę wnikał tak głęboko w sprawy techniczne bo zwyczajnie się na tym nie znam :) Wiem natomiast, że chociażby latem przy temperaturach +25c i jeździe w korku w golfie jak nie używałem klimy to wentylator chłodnicy włączał się sporadycznie a w benzynie nawet o mniejszej pojemności chodził praktycznie non stop. Miałem już kilka traktorów i wszędzie wyglądało to podobnie. No taki minus tych silników, że na naprawdę zimny klimat to średnio się nadają...

Awatar użytkownika
Gotti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 03 lis 2010, 23:51
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gotti » 03 lut 2012, 16:28

WymieĂą ten termostat kolego a zobaczysz że będzie widoczna poprawa :)

tak jak radzili koledzy wyżej <okok>

i pochwal się że już wszystko gra <okok>


P.S
też tak ''marudziłem'' ze dwa dni i już po wymianie i 90 stoi jak byk <rotfl>
Obrazek
----------------------------------------------------------
Najbardziej są zawsze bici : mali, trzeźwi, pracowici.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 03 lut 2012, 17:39

nic dodać nic ująć <okok>

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 04 lut 2012, 12:02

to i ja ciepełka w wozie życze to ogromnie pomaga podczas jazdy jak człowie się nie trzęsie z zimna :)

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 04 lut 2012, 12:26

proszę o pomoc. Jest w a6 c5 jakiś zaworek, który steruje przepływem płynu przez nagrzewnice? mam bardzo słabe ogrzewanie, sprawdzałem nagrzewnice i nie leci żaden syf a płyn leci tak jakby jakiś zaworek był nie otwarty do koĂąca. Samochód to A6 C5 Avant 2.8 Q + LPG

Awatar użytkownika
skype
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 18 lut 2011, 21:02
Lokalizacja: Katowice/Śląskie

Post autor: skype » 04 lut 2012, 16:44

U mnie też w te mrozy słabo z ciepełkiem , jak jadę 12km bardzo delikatnie to ledwo auto osiąga 80 stopni a jak go po tej trasie pogonie to 90 osiągnie i trzyma zaraz stanę przed garażem na parę minut i auto już ma 70 na wolnych .Chłodnica zasłonięta.Chyba na wiosnę termostat do wymiany :(

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 lut 2012, 16:52

snoopi21,
W c5 nie ma żadnego zaworka, były stosowane w c4.

skype,

A po co czekać do wiosny jak teraz jest ci potrzebny sprawny termostat jak i twojemu silnikowi, niedogrzanie nie służy zwłaszcza dieslowi.

Awatar użytkownika
skype
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 18 lut 2011, 21:02
Lokalizacja: Katowice/Śląskie

Post autor: skype » 04 lut 2012, 22:58

bo ja tym autem jeżdze tyle co kot napłakał od jezdzenia mam inne perełki, nie bede na zimnie marzl na dworze i wymieniał głupi termostat:D w autku jest cieplo a te 90stopni złapał dziś ale po jakis 15km i juz trzyma potem

trnava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 14 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Polska

Post autor: trnava » 05 lut 2012, 21:37

Ja także w AVF-ie mam taki problem tylko taki, że termostat wymieniłem razem z kompletnym rozrządem i pompą wody w pazdzierniku. Mam tak, że ostatnio z rana przy-25*C przy wolnej jeżdzie na 6biegu ok80-90km/h i przejechaniu 40km. nawet nie złapał 90C* <szok> Ciepło z nawiewu leciało po przejechaniu ok5km. Co może być przyczyną tego?
Acha i też tak mam, że jak złapie 90*C to na wolnych obrotach spada do 80-70*C
Pozdrawiam

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 06 lut 2012, 11:18

jak trochę spada to rzeczywiście może być wina mrozów, tym bardziej że termostat wymieniłeś. ostatnio znajomi jak jechali to na trasie pokazywało 90 st przy temp około -18 ale jak wjechali do miasta to temp spadła do -23 i już na zegarach mieli 60 st. u ciebie jak trzyma około 80 to wina raczej temp zewnętrznej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja