Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Problemy z chłodnicą

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 21:17

co jest bez sensu blokując wisko woda w ukł sie szybciej grzeje i chłodnica sie grzeje cała powinna. Jeżeli chodnica jest za wiskiem (wiatrakiem) to logiczne że chodnica bedzie cały czas zimna bo jest chłodzona strunieniem powietrza z wiska no chyba że sie mylę i 8 lat mojej nauki psu w dupe

kaczor123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, 15:52
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kaczor123 » 01 lut 2012, 21:25

kruciec wymieniałem bo był nieszczelny chłodnica jest zimna bo górny przewód jest zimny czyli ten od bloku do chłodnicy czyli jakby woda nie obiegała przez chłodnice nawet jak ma 90stopni co też ciekawego zauważyłem to powietrze ciepłe leci ale jak go w jakies 2500obr. daje to zaczyna leciec gorące ale chłodnica dalej zimna i duze cisnienie w przewodach

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 21:53

Chłodnica chłodzona strumieniem z viska? 8 lat Twojej nauki w dupe. Jak nawet nie wiesz w którą stronę się kręci visko :) Ty wiesz w ogóle jak to wygląda? Albo jak wygląda pas przedni w C5?
Nie dość że nie obiega przez chłodnicę, to nie obiega nigdzie... Niedrożne przewody, niedrożny króciec, termostat albo pompa. W takiej kolejności sprawdź.

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 22:27

rafał nie chce mi sie z toboą dyskutować na temat ukł chłodniczego bo to jest banalne ok. jeżeli wkręcasz silnik na 2500 obr to na 99% pompa wodna do wymiany

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 01 lut 2012, 22:42

Sprzęgło wentylatora chłodnicy poczytaj sobie :) -=Rafal=-
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.

Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 lut 2012, 22:52

Pięknie wkleiłeś definicję z wiki. Ale nadal nie rozumiesz o co chodzi. Visco nie WYCHÂŁADZA chłodnicy. Czy Ty to umiesz pojąć? Zobacz w którą stronę się kręci visco. Układ łopatek jest taki, że chłodzi SILNIK a nie chłodnicę. Jedyne zadanie visco to WENTYLACJA a nie chłodzenie chłodnicy. Kapisz? Visco zasysa gorące powietrze z chłodnicy, chłodzi je i daje na silnik. Ja pier***.. Prościej już się nie da.

kaczor123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, 15:52
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kaczor123 » 02 lut 2012, 20:54

fajnie że dyskutujecie sobie na temat visco jak działa ale panowie ja tu mam problem.
Wiem że to zabrzmi smiesznie ale tak sobie oglądałem silnik i mam pytanie (prosze bez śmiechu) czy pompa wody napewno jest na rozrządzie? bo mnie to wyglada jakby nie lecz za wiatrakiem na dole

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 lut 2012, 21:04

kaczor123, na pewno jest na rozrządzie.

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 04 lut 2012, 09:44

Kolego RAFAL z tą definicją że wentylator chłodzi silnik a nie chłodnice to jesteś w błędzie i to bardzo gorącym że tak powiem.Wentylator obniża temperaturę płynu przepływającego przez chłodnicę[duży obieg]To nie jest silnik chłodzony powietrzem.Kaczor123 przejedz się autem i trochę go pogoĂą na większych obrotach albo staĂą samochodem na podjeżdzie pod skosem przodkiem ku górze i przytrzymaj go parę minut na rozgrzanym silniku przy wyższych obrotach.Musi się dobrze odpowietrzyć.Termostat otwiera się przy wyższej temperaturze np97stopni.
CICHY

kaczor123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2012, 15:52
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kaczor123 » 06 lut 2012, 17:23

no w tym problem że jak go zaczynam gonic ostro to zaczyna sie silnik przegrzewac i zaczyna zimne powietrze z nawiewów leciec

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 07 lut 2012, 20:47

wymieĂą pompe wodną na 99 % wirnik w pompie szczelony

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 08 lut 2012, 11:09

audia42.5tdi pisze:wymieĂą pompe wodną na 99 % wirnik w pompie szczelony
tak popieram i najlepiej wersje z aluminiowym wirnikiem a nie tym plastikiem-OPTIMA produkuje takie pompy alu.

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 08 lut 2012, 19:12

bodajże SKF albo RUWILLE produkuje ale chyba SKF

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 08 lut 2012, 19:16

audia42.5tdi pisze:bodajże SKF albo RUWILLE produkuje ale chyba SKF

też produkuą ale z plastikiem

audia42.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: audia42.5tdi » 09 lut 2012, 22:55

nie koniecznie jest skf z aluminium ale 100 zł więcej kosztuje on jest dostępny tylko u niektórych dostawców np Inter Cars zamawiałem u nich już nie jedną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga