[ A6 C5] Problemy z chłodnicą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
kruciec wymieniałem bo był nieszczelny chłodnica jest zimna bo górny przewód jest zimny czyli ten od bloku do chłodnicy czyli jakby woda nie obiegała przez chłodnice nawet jak ma 90stopni co też ciekawego zauważyłem to powietrze ciepłe leci ale jak go w jakies 2500obr. daje to zaczyna leciec gorące ale chłodnica dalej zimna i duze cisnienie w przewodach
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Chłodnica chłodzona strumieniem z viska? 8 lat Twojej nauki w dupe. Jak nawet nie wiesz w którą stronę się kręci visko Ty wiesz w ogóle jak to wygląda? Albo jak wygląda pas przedni w C5?
Nie dość że nie obiega przez chłodnicę, to nie obiega nigdzie... Niedrożne przewody, niedrożny króciec, termostat albo pompa. W takiej kolejności sprawdź.
Nie dość że nie obiega przez chłodnicę, to nie obiega nigdzie... Niedrożne przewody, niedrożny króciec, termostat albo pompa. W takiej kolejności sprawdź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
Sprzęgło wentylatora chłodnicy poczytaj sobie -=Rafal=-
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.
Jednym z elementów układu regulacji temperatury silnika jest wentylator kierujący (w razie potrzeby) strumień powietrza na chłodnicę. Wentylator ten może mieć napęd elektryczny, bądź też może być połączony sprzęgłem wiskotycznym z innym obracającym się elementem, napędzanym przez silnik, np. wałem wirnika pompy cieczy chłodzącej silnik. Umieszczenie wentylatora na takim wale bez użycia sprzęgła byłoby nieekonomiczne, gdyż obracałby się on również wówczas, gdy nie zachodzi potrzeba dodatkowej wentylacji chłodnicy. Zwiększałoby to opory ruchu silnika i utrudniałoby osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Sprzęgło wentylatora ma za zadanie sprawić, że wentylator w stanie wyłączonym obraca się znacznie wolniej od wirnika pompy chłodzenia, zaś w miarę wzrostu temperatury (i zarazem zapotrzebowania na wentylację) jego prędkość obrotowa ulega zwiększeniu, zbliżając się stopniowo do prędkości obrotowej wirnika.
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
Pięknie wkleiłeś definicję z wiki. Ale nadal nie rozumiesz o co chodzi. Visco nie WYCHÂŁADZA chłodnicy. Czy Ty to umiesz pojąć? Zobacz w którą stronę się kręci visco. Układ łopatek jest taki, że chłodzi SILNIK a nie chłodnicę. Jedyne zadanie visco to WENTYLACJA a nie chłodzenie chłodnicy. Kapisz? Visco zasysa gorące powietrze z chłodnicy, chłodzi je i daje na silnik. Ja pier***.. Prościej już się nie da.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Kolego RAFAL z tą definicją że wentylator chłodzi silnik a nie chłodnice to jesteś w błędzie i to bardzo gorącym że tak powiem.Wentylator obniża temperaturę płynu przepływającego przez chłodnicę[duży obieg]To nie jest silnik chłodzony powietrzem.Kaczor123 przejedz się autem i trochę go pogoĂą na większych obrotach albo staĂą samochodem na podjeżdzie pod skosem przodkiem ku górze i przytrzymaj go parę minut na rozgrzanym silniku przy wyższych obrotach.Musi się dobrze odpowietrzyć.Termostat otwiera się przy wyższej temperaturze np97stopni.
CICHY
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 31 sty 2012, 20:03
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga