Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARE 2.7 250 KM] Siwy gęsty dym , mało oleju, mało płynu ch

Silniki benzynowe
djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

[ ARE 2.7 250 KM] Siwy gęsty dym , mało oleju, mało płynu ch

Post autor: djkrysztof » 03 lut 2012, 19:08

Witam,

Na samym początku zdaje sobie sprawę że każdy inaczej opisuje i jak nie widzi na własne oczy to ciężko mu zdiagnozować problem, nie mniej jednak proszę o wszelkie wskazówki.

Zacznę od tego że samochód 2 miesiące temu miał zakładaną nową instalację LPG.
Bardzo ładnie pracował, przyśpieszał, spalał - 15 litrów LPG na 100km
Około miesiąca samochód stał nie używany kompletnie. Temperatury mamy jakie mamy (znaczącą ujemne) dwucyfrowe. Odpaliłem ostatnio samochód, chcę ruszać a tutaj info że nie ma płynu do chłodnicy. Samochód trochę pracował ok 7 min. Po czym zgasiłem go. Kupiłem płyn g12 i dolałem weszło ok 3 litry (wchodzi ok 6). Odpaliłem, samochód strasznie zaczął dymić, nagle w kokpicie było sporo śmierdzącego dymu i delikatny dym unosił sie z pod maski, z komory silnika. Zgasiłem.

Dzisiaj postanowiłem przejechać się nim, sprawdzić czy to ustanie.
Samochód niemiłosiernie dymił równomiernie z dwóch rur gęstym białym śmierdzącym spalenizna dymem. Po 2 minutach pojawił się delikatny dym z komory silnika, który po pewnym czasie ustał. Samochód nabrał temperaturę i dym z rur TROSZKę się zmniejszył, nadal sporo dymił. Przy dodaniu gazu było siwo wokół i smród niemiłosierny. Po czym znów malutki dymik z silnika, który co jakiś czas ustawał. Sprawdziłem poziom oleju i jest poniżej minimum. Chciałem dolać ale niestety pękła linka od klapy!.
Nie wiem co robić, co to może być i czy kosztowa sprawa ?
Dodam że samochód wkręca się na obroty trzyma je równo ale przy tym jest mega mega dym z tych wydechów.
?wieci się check engine i w środku słychać co chwilę, krótki piszczący dźwięk ale fis nic nie pokazuje.
http://telewizor.serwis-tv.com/
Może ktoś z mechaników wypowie się albo ktoś kto miał podobny problem.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 12:53 przez djkrysztof, łącznie zmieniany 1 raz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 lut 2012, 20:02

Według twojego opisu ubywa ci płynu, to nie wróży nic dobrego.
Jeśli nie widać żadnych wycieków płynu to pewnie przedostaje się do komory spalania.
Czyli uszczelka pod głowicą lub gorzej pęknięta głowica, kadłub silnika.
A może też być problem z reduktorem, może się rozszczelnił. Co masz zamontowane.

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 03 lut 2012, 20:50

1 Co do płynu to zauważyłem wyciek pod samochodem na środku. Więc prawdopodobnie coś tam jest rozszczelnione.

Najbardziej to martwi mnie ten zapach z wydechu, i ilość dymu.
2 Co do instalacji to za bardzo się nie znam, ale instalator mówił że to jest dobra instalacja obsługująca 400 KM. Wtryski niebieskie, instalacja to chyba brc i tomasetto z tego co widziałem na opisach części.
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 03 lut 2012, 21:14

Witam

Kolego ja kupiłem auto miesiac temu i juz po 2 tyg, zaczelo mi uwyac płynu a z rana duzo białej pary.... przeczuwałem uszczelke. Okazało się ze pekniety zbiorniczek płynu. Ucieszylem sie, a kilka dni temu auto prafilo do mechnika, w aucie spadła na 2 cylindrach kompresja, mechanik zdjął głowice, okazało się ze czesc z zaworów jest wypalona:( wiec wyszło na to samo co by uszczelka walnieta byla, tyle ze jeszcze wiecej bo 2500 zł.

Powiem Ci obiawy masz takie jak by uszelka poleciala, koszty naprawy to okolo 1500 zł w wawie.
ale dziwne ze cieknie pod silnikiem, tak czy inaczej nie próbuj jezdzic autem, bo mu tylko zaszkodzisz. trzeba wykrecic swiece aby sprawdzic czy nie ma nalotu z spananego płynu, ponadto w układzie wzrosło by cisnienie ( a to własnie wzrost cisnienia w ukladzie chłodzenia moze powodowac wyciem na jakims laczeniu) ostatecznie nalezy przeprowadzic test obecnosci spalin w płynie i bedzie wiadomo.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 03 lut 2012, 21:45

Jest jeszcze jedna opcja, przymazła odma, w AJK wszystkie odmy schodzą do małego zbiorniczka, na oko około 100ml, jak się nazbiera trochę syfu, plus opary ze skrzyni korbowej to zamarza, warto to sprawdzić. Jak odpalisz i chwilę popracuje odkręć korek oleju, jak ujdzie ciśnienie (to ciśnienie potrafi wypchnąć uszczelniacze z wału, a z pokryw głowicy uszczelki) z pod pokrywy głowicy to zamarznięta. To oczywiście nie tłumaczy ubytku płynu, jak już dolałeś, to obserwuj, co się z nim dalej dzieje, może gdzieś jest wyciek.

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 04 lut 2012, 10:40

sprawdź reduktor i jego podłączenie

krzysiek.1706
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 19:16
Lokalizacja: Giełczew

Post autor: krzysiek.1706 » 04 lut 2012, 10:59

sprawdz kolego odme, mi tamtej zimy zamarzła i wysadziło uszczelkę pod filtrem oleju cikł olej a pod filtrem znajduje się chłodnica w której jest płyn może tam cieknie

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 04 lut 2012, 12:42

djkrysztof, ubytek oleju i płynu chłodniczego sugerowało by tez uszkodzenie turbiny,
a do tego masz głośny gwizd i sporo dymu z wydechu.
Pierwsze co powinieneś robić to podpiąć vaga,a nie grzać i gazować silnika który ma takie objawy.
Uszczelka pod głowica tez może być, jak i wiele innych przyczyn.
Odma to swoja sprawą można by sprawdzić, ale zatkana odma nie narobi tyle szkód w tak krótkim czasie.
szary dym objawia się spalaniem oleju, a płynu chłodniczego niebieski.

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 04 lut 2012, 21:15

Witam,

1 Dzisiaj od rana walczyliśmy z kolegą o otwarcie maski, udało się po demontażu grilla. Linka założona, maska działa.

2 Sprawdzaliśmy odmę - trochę była zasyfiona ale bez większej przesady.

3 Raczej to nie turbina bo nie ma żadnego gwizdu itp, silnik pracuje ładnie i równo.

4 Odpaliliśmy samochód, popracował troszkę i już tak nie dymił. Nagrzał się, trzyma temperaturę i dym wydobywający się to prawie para wodna. Więc byłem pocieszony. Niestety ciągle z wydechu wydobywał się dziwny smród, takiej spalenizny.

5 Przejechaliśmy się autem, wszystko ładnie ale zdziwił nas fakt że po wrzuceniu na D (skrzynia tiptronic) auto nie rusza powoli, dodaliśmy gazu i auto ruszyło. Zatrzymaliśmy się i znów D - auto stoi. No dziwna sprawa, jedziemy się przejechać. Patrzę na fis a tu wszystkie biegi podświetlone na czerwono !! - ewidentnie tryb awaryjny.
Podczas wciśnięcia gazu mocniej - auto przyśpieszało ale zdecydowanie gorzej.
Sprawa wygląda że jest coś z skrzynią - pewnie dlatego tak śmierdzi i tryb awaryjny.
Znajomy mi mówił że jak auto stało ponad miesiąc nie ruszane na takich mrozach (-10 / - 20) to pewnie przyczyniła się ta temperatura.
Oczywiście wczoraj akumulator był rozładowany.

Ma może już ktoś pomysł co mogło się stać, może ktoś ułoży sobie te wszystkie objawy w jedną całość... ?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 05 lut 2012, 08:48

djkrysztof, po raz kolejny --- podepnij w koĂącu vaga.
Nawaliła Ci skrzynia, nie jeździj tak bo sobie pogorszysz sprawę,
mógł Ci olej zgęstnieć na tyle że nie było dobrego smarowania i skrzynia dostała po dupie.
Teraz tylko pytanie jakie masz uszkodzenia.

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 05 lut 2012, 11:47

Jasne, oczywiście vag będzie podłączony ale dopiero pod koniec tygodnia bo nie mam aktualnie przenośnego kompa ;).
http://www.piloty.republika.pl/uniwersalne.html
Mam nadzieję że to nie będzie poważna awaria, że po wykasowaniu błędów wróci wszystko do normy, martwi mnie jednak ten zapach spalenizny z wydechu.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 12:52 przez djkrysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 05 lut 2012, 11:55

Niestety nie wróży to nic dobrego, z reguły jak skrzynia wpada w awaryjny to usterka wymaga naprawy a nie skasowania błędu.
Jakby co to pisz to postaram się jakoś pomóc bo mamy ten sam silnik i skrzynie też miałem taką, w razie czego skrzynie jeszcze mam w garażu ;)
Pozdro :)

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 05 lut 2012, 13:46

No to marne pocieszenie dla mnie.. W takim układzie napiszę jak podłącze vaga.


pozdrawiam
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

iceman7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2009, 11:29
Lokalizacja: Grójec

Post autor: iceman7 » 06 lut 2012, 10:10

Witam.
Może to nie usterka skrzyni a pozycjonera.
Maiłem tak samo i po wymianie pozycjonera problem się skoĂączył.
Nie odrazu skrzynia pada.
Pozdrawiam
cza

djkrysztof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:07
Lokalizacja: Warszawa / Wieluń

Post autor: djkrysztof » 06 lut 2012, 22:08

Pozycjoner jest ok, kupiony nowy pare tygodni temu. Poza tym nie zgadzałby się ten zapach z wydechów, oraz wszystkie te kwestie które opisałem na początku.
A6 C6 4.2 - jest <3
A6 C5 2.7 biturbo - był
Rover 620 Si - był

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga