[ AFN 1.9 110 KM] kontrolka z wykrzyknikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
[ AFN 1.9 110 KM] kontrolka z wykrzyknikiem
witam, a mianowicie przy obecnych mrozach po rozgrzaniu świec, a zaraz po przekręceniu kluczyka wyskakuje na moment czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, po czym zaraz po uruchomieniu silnika gaśnie, później przy ponownym zapalaniu na juz rozgrzanym silniku nie pojawia się w ogóle, ani podczas jazdy. Pytanie czy może mieć to związek ze spadkiem napięcia na akumulatorze podczas rozruchu ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
wiesz to wystarczy tylko raz zalać czegoś wadliwego i potem są problemy dobrą robotę robią w takich wypadkach uszlachetniacze do paliwa i środki do czyszczenia wtrysków
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Podobne objawy miał mój kolega,a winny był akumulator. Po wymianie na nowy nic się nie zapala.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów
super też to podejrzewałem robię 10km tylko w jedna stronę do pracy dwa razy dziennie, a mrozy cały tydzieĂą autko stoi pod chmurką dzisiaj zrobię trasę 100km myślę, że powinien się podładować akumulator mam 3 letni oryginalny moll taki jak idzie z fabryki więc kręci ładnie, ale może jest spadek napięcia na tyle obecnie, że jest to sygnalizowane tak jak piszecie, dam znać po dłużej przejażdżce czy coś się zmieni.niedzwiedz pisze:zchrobot,
Wykrzyknik czerwony,mialem to samo w ubiegłym roku,to oznacza ze w tym momęcie masz slaby aku.Po odpaleniu chwilke się podładuje i jest ok.Ale ja mialem to za kazdym porannym odpalaniem auta,zmienilem aku na nowy i w tym roku przy tych mrozach jest spokój niema wykrzyknika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Twierdzicie że to wina aku, moim zdaniem to tylko drastyczny spadek prądu w aku. Jak auto stoi mi 3 dni po -20* to też mi się to pojawia zaraz po odpaleniu na 2 sekundy i koniec. Autko kręci super, odpala rewelacyjnie na dotyk, tylko ruszyć skostniały silnik to trochę powera trzeba na to poświęcić. Ja sobie to tak interpretuję. 

Ten wykrzyknik w nawiasach teoretycznie powiązany jest z ukł. hamulcowym ja teoretyzuje że przy właśnie drastycznym spadku napięcia system tym wykrzyknikiem sygnalizuje na czerwono nieprawidłowość która może mieć wpływ na bezpieczeĂąstwo w ukł hamulcowym (przykładowo nie zadziała prawidłowo ESP, które też potrzebuje sporo prądu)
W A4 po za sygnalizowaniem własnie przy odpaleniu, wykrzyknik pojawiał się w momencie włączenia się ESP na ostrym łuku drogi gdy było ślisko. Przez jakiś czas myślałem że to wina ukł. hamulcowego (niski stan płynu ham. lub że za stary) i wymieniłem płyn, co oczywiście nic nie zmieniło. Po wymianie aku na nowy wykrzyknik już się nigdy nie pokazał (od 2 lat)
W A4 po za sygnalizowaniem własnie przy odpaleniu, wykrzyknik pojawiał się w momencie włączenia się ESP na ostrym łuku drogi gdy było ślisko. Przez jakiś czas myślałem że to wina ukł. hamulcowego (niski stan płynu ham. lub że za stary) i wymieniłem płyn, co oczywiście nic nie zmieniło. Po wymianie aku na nowy wykrzyknik już się nigdy nie pokazał (od 2 lat)
Dobrze piszecie, to wina słabego prądu przy tych mrozach. Też się zdziwiłem jak mi zapiszczało przy
odpaleniu rano, zakręcił słabo, zapalił i zgasło, potem do kolejnego ranka spokój i to samo. Zabrałem
baterię do domu, naładowałem porządnie i żadnych problemów, tylko jak stoi 2 dni na - kilkanaście,
to siłą rzeczy jeżdżąc 20km dziennie, takiej pojemności jak w A6 2.5 się nie doładuje.
Zastanawiałem się przez chwilę nad zakupem nowej baterii, ale przy mniejszych mrozach nie mam
żadnych objawów jej padania, dała się naładować solidnie, więc przetrzymam te kilka dni jeszcze.
odpaleniu rano, zakręcił słabo, zapalił i zgasło, potem do kolejnego ranka spokój i to samo. Zabrałem
baterię do domu, naładowałem porządnie i żadnych problemów, tylko jak stoi 2 dni na - kilkanaście,
to siłą rzeczy jeżdżąc 20km dziennie, takiej pojemności jak w A6 2.5 się nie doładuje.
Zastanawiałem się przez chwilę nad zakupem nowej baterii, ale przy mniejszych mrozach nie mam
żadnych objawów jej padania, dała się naładować solidnie, więc przetrzymam te kilka dni jeszcze.