[ AKN 2.5 150 KM] Kilka pytań odnośnie grzania świec żarowyc
[ AKN 2.5 150 KM] Kilka pytaĂą odnośnie grzania świec żarowyc
Witam serdecznie mam kilka pytaĂą odnośnie świec żarowych
Znajomy od którego odkupiłem lalę 99r 2.5 TDI AKN wymieniał świece nie wiem czy wszystkie ale dał 1 dodatkową nówkę.
1. Rano jak odpalam auto świece grzeją z 7-10 sekund dziś było -10 stopni auto pali od strzała
Pojechałem do sklepu które jest 2 km odemnie auto rozgrzało się do max 50 - 60 stopni wracam po godzinie przekręcam kluczyk i świece grzeją max sekundkę i gasną poczym próbuje odpalić i autko KRęCI KREćI 8-10 sekund i po chwili odpala. Czy to jest prawidłowa rekacje świec żę po postoju przy - 10 świece tak szybko się nagrzewają??
2.Jeżęli jest lipa to wiem mam do sprawdzenia wszystkie świece + no właśnie co jeszcze jak okażę się żę świece są git czytałem o przekaźnikach czy to też możę wpływać na kijowy rozruch?
3.Pytanie ogólne kiedy w naszych autach grzeją świece jak to będzie poprawnie przy +20 stopniach
Z góry dzięki za odpowiedź
Znajomy od którego odkupiłem lalę 99r 2.5 TDI AKN wymieniał świece nie wiem czy wszystkie ale dał 1 dodatkową nówkę.
1. Rano jak odpalam auto świece grzeją z 7-10 sekund dziś było -10 stopni auto pali od strzała
Pojechałem do sklepu które jest 2 km odemnie auto rozgrzało się do max 50 - 60 stopni wracam po godzinie przekręcam kluczyk i świece grzeją max sekundkę i gasną poczym próbuje odpalić i autko KRęCI KREćI 8-10 sekund i po chwili odpala. Czy to jest prawidłowa rekacje świec żę po postoju przy - 10 świece tak szybko się nagrzewają??
2.Jeżęli jest lipa to wiem mam do sprawdzenia wszystkie świece + no właśnie co jeszcze jak okażę się żę świece są git czytałem o przekaźnikach czy to też możę wpływać na kijowy rozruch?
3.Pytanie ogólne kiedy w naszych autach grzeją świece jak to będzie poprawnie przy +20 stopniach
Z góry dzięki za odpowiedź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
świece grzeją skoro nie ma efektu nierównej pracy więc typuję że są dobre co do świecenie kontrolki to jest ono złudne w silnikach naszych a6 nawet po odpaleniu świece jeszcze pracują optymalizując proces spalania generalnie ja robię tak że pomimo zgaśnięcia kontrolki od grzania świec obserwuję wskaźnik ładowania akumulatora, kiedy słychać wyraźne pyknięcie przerywacza i wskazówka podskoczy powyżej 12 volt można odpalać silnik zapala od drugiego obrotu wału
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

Zauważyłem te pyknięcie ale mam tylko je rano kiedy silnik jest totalnie zimny
Nagłe pyk i wskazówka leci powyżej 12.
Po dłuższym postoju przekręcam kluczyk kontrolka gaśnie czekam czekam i nie ma tego kliknięcia.
Na ciepłym odpala lepiej taka sama sytuacja nie ma kliknięcia
Może jakiś sterownik jest do wymiany czy coś z tych rzeczy?
Nagłe pyk i wskazówka leci powyżej 12.
Po dłuższym postoju przekręcam kluczyk kontrolka gaśnie czekam czekam i nie ma tego kliknięcia.
Na ciepłym odpala lepiej taka sama sytuacja nie ma kliknięcia
Może jakiś sterownik jest do wymiany czy coś z tych rzeczy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
co najwyżej może czujnik temperatury cieczy chłodzącej być uwalony ale nie sądzę skoro pali ale możesz ten trop sprawdzić używając vag czy podaje prawidłowe temperatury
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
powinno pyknąć zawsze bo to przekaźnik odbija od świec
ale skoro wskazówka od ładowania zachowuje się normalnie czyli najpierw poniżej 12 a potem gwałtownie podskakuje powyżej to znaczy że działa
może ciszej odbija
ale skoro wskazówka od ładowania zachowuje się normalnie czyli najpierw poniżej 12 a potem gwałtownie podskakuje powyżej to znaczy że działa
może ciszej odbija
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

tak powinno być, prawidłowa reakcja. Na zimnym silniku grzeje dłużej świecie i pobór mocy jest większy więc wyraźnie widać przeskok na ponad 12V po zakoĂączeniu procesu grzania świec. Na ciepłym silniku świece grzeją krótko i wykazują takiego poboru mocy jak na zimnym silnikuMilvith pisze:12 i stoi i nic sie z nia nie robi nawet po kilku minutach tak powinno byc?
panowie świece grzeją tylko na naprawde zimnym silniku,to nie jest stary diesel,wystarczy że silnik złapie minimalną nawet ciepłotę i przekaźnik wogóle nie załacza grzania i stąd nie ''pyka''
jeżeli oczywiście silnik i jego osprzęt jest w dobrej kondycji
a to,że kontrolka pojawia sie tylko na chwilę jest oznaką diagnozowania układu i jego sprawności,u mnie jest tak,że przy obecnych temp.rano świece grzeją ok.10 sek.i autko odpala bez problemu,wystarczy że przejadę 2-3km zgaszę silnik i przy ponownym odpaleniu świece już się nie załączają,a silniczek odpala od strzała 



gacuś to naprawdę nie jest stary diesel, ma tylko 14 rok, w takim razie mój też nie powinien być stary idąc tym tropem. W takim razie w jakim celu tu wszyscy piszemy???. No chyba właśnie dlatego tu jesteśmy bo każdego z nas dotyka mniejszy lub większy problem związany z występującymi defektami tychże nie starych diesli.
Milvith w Twoim aucie jest wszystko w porządku, jeżeli pali bez problemu na zimnym silniku przy obecnych temp. sięgających -20st. i pali na ciepłym to nie przejmuj się czy przekaźnik "pyka" czy nie i jak szybko gaśnie kontrolka. Martwić musiałbyś się wówczas gdyby nie zapalał. Trzeba jeździć i już.[/u]
Milvith w Twoim aucie jest wszystko w porządku, jeżeli pali bez problemu na zimnym silniku przy obecnych temp. sięgających -20st. i pali na ciepłym to nie przejmuj się czy przekaźnik "pyka" czy nie i jak szybko gaśnie kontrolka. Martwić musiałbyś się wówczas gdyby nie zapalał. Trzeba jeździć i już.[/u]
źle mnie kolego zrozumiałeś,nie miałem na myśli,że mamy stare diesle tylko to,że własnie w starych dieslach świece grzały zawsze czy zimny czy ciepły a w naszych furkach tak nie jest dlatego jak złapie troszke temp.to odpala bez potrzeby podgrzewaniagelu79 pisze:gacuś to naprawdę nie jest stary diesel, ma tylko 14 rok, w takim razie mój też nie powinien być stary idąc tym tropem. W takim razie w jakim celu tu wszyscy piszemy???. No chyba właśnie dlatego tu jesteśmy bo każdego z nas dotyka mniejszy lub większy problem związany z występującymi defektami tychże nie starych diesli.

Re: Kilka pytaĂą odnośnie grzania świec żarowyc
U mnie występował podobny przypadek, było to poruszane w temacie" ciężko odpala ciepły". Pomogło przestawienie kąta wtrysku, wczesniej mechanicy uważali, że kąty są ustawione prawidłowo, dopiero inny diagnosta zaproponował przestawienie kątów i silnik odpala prawidłowo w każdej temperaturze. Po przestawieniu kątów nie zdążyłem ponownie przeprowadzić djagnostyki silnika i sprawdzić czy wszystko jest w porządku, ponieważ podczas jazdy aby rozgrzać silnik do 90 stopni miałem kolizje z samochodem którym kierowała wypita kobieta.Milvith pisze:
1. Rano jak odpalam auto świece grzeją z 7-10 sekund dziś było -10 stopni auto pali od strzała
Pojechałem do sklepu które jest 2 km odemnie auto rozgrzało się do max 50 - 60 stopni wracam po godzinie przekręcam kluczyk i świece grzeją max sekundkę i gasną poczym próbuje odpalić i autko KRęCI KREćI 8-10 sekund i po chwili odpala. Czy to jest prawidłowa rekacje świec żę po postoju przy - 10 świece tak szybko się nagrzewają??
Nie wiem, nie zdążyłem sprawdzić u djagnosty po przestawieniu kąta. Jak pojechałem rozgrzć silnik to miałem kolizje i muszę to odłozyć na pózniej.Mechanik miał przestawić conajmniej 4 stopnie. Po tej regulacji dobrze odpala i lepiej pracuje. Wcześniej sprawdzałem czy dobrze działa czujnik temperatury, ale byl sprawny i to nie było u mnie przyczyną złego odpalania .gacuś pisze:a jakie masz obecnie wartości jesli chodzi o kąt?