[ ASN 3.0 220 KM] ASN 3.0 Dławienie silnika
[ ASN 3.0 220 KM] ASN 3.0 Dławienie silnika
Witam Serdecznie
Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem ASN 2004 rok avant. Jestem zardzo zadowolony, az do wczoraj
Auto odpala na "dotyk" na wolnych pracuje równo, jak ruszę i bardzo delikatnie dotylam gazu to jest ok, ale przy przyspieszeniu zaczyna sie d lawić, szarpać i zaczyna migać chek. Po odpuszczeniu gazu chek znika i silnik znowu normalnie pracuje. Ddatkowo w trakcie jak sie miga to chek silnik wydaje burczacy dzwiek, no i nie ma sily. Objaw jest taki jak by mial zapchany dopływ powietrza, albo konczylo sie paliwo.
Dodam ze auto od pol roku ma instalacje brc, ale czy to na gazie czy na benzynie nie ma roznicy.
Wczoraj pojechalem do faceta z VAG połączyl i wywalilo z 5 błędów (niska sprawność jednego katalizatora, zła ,mieszanka, błąd na kilku cylindrach) Wykasował błędy, odpalił i już sie nie pojawiły, posprawdzał paramerty pracy i wszystko było ok, lambdy okolo 1, przepływonierz 2.80.
Ucieszyłem sie, lecz rzejechalem 10 km i na nowo to sano.
Dziś po nocy otworzylem maske i odpalilem silnik, dodatkowo zobaczylem ze na tyłach silnika, czyli przy scianie grodziowej, wydobywa sie biały dym.......
POMOCY
nie znam tego silnika i nie wiem co to moze byc
Moze znacie kogos w Warszawie albo okolicy do kogo moge sie udać z tym autem...
Tak siedzę i myśle czy to może być zapchany katalizator ???, przebieg auta 196 tyś
Dzięki
Tomek
Od 2 tyg jestem szczesliwym posiadaczem ASN 2004 rok avant. Jestem zardzo zadowolony, az do wczoraj
Auto odpala na "dotyk" na wolnych pracuje równo, jak ruszę i bardzo delikatnie dotylam gazu to jest ok, ale przy przyspieszeniu zaczyna sie d lawić, szarpać i zaczyna migać chek. Po odpuszczeniu gazu chek znika i silnik znowu normalnie pracuje. Ddatkowo w trakcie jak sie miga to chek silnik wydaje burczacy dzwiek, no i nie ma sily. Objaw jest taki jak by mial zapchany dopływ powietrza, albo konczylo sie paliwo.
Dodam ze auto od pol roku ma instalacje brc, ale czy to na gazie czy na benzynie nie ma roznicy.
Wczoraj pojechalem do faceta z VAG połączyl i wywalilo z 5 błędów (niska sprawność jednego katalizatora, zła ,mieszanka, błąd na kilku cylindrach) Wykasował błędy, odpalił i już sie nie pojawiły, posprawdzał paramerty pracy i wszystko było ok, lambdy okolo 1, przepływonierz 2.80.
Ucieszyłem sie, lecz rzejechalem 10 km i na nowo to sano.
Dziś po nocy otworzylem maske i odpalilem silnik, dodatkowo zobaczylem ze na tyłach silnika, czyli przy scianie grodziowej, wydobywa sie biały dym.......
POMOCY
nie znam tego silnika i nie wiem co to moze byc
Moze znacie kogos w Warszawie albo okolicy do kogo moge sie udać z tym autem...
Tak siedzę i myśle czy to może być zapchany katalizator ???, przebieg auta 196 tyś
Dzięki
Tomek
kolego najprawdopodobniej masz zapchany katalizator.
Ja miałem taki przypadek ze wstepny katalizaor rozlecial sie i wpadl do katalizatora głownego i wlasnie miałem takie objawy kompletny muł i check migał.
Po wymianie wszytko smiga wiec moze u ciebie tez cos takiego sie stało.
Ja miałem taki przypadek ze wstepny katalizaor rozlecial sie i wpadl do katalizatora głownego i wlasnie miałem takie objawy kompletny muł i check migał.
Po wymianie wszytko smiga wiec moze u ciebie tez cos takiego sie stało.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
- erick
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 mar 2009, 21:11
- Lokalizacja: Pruszków/mazowieckie
Raczej nie jest to wina zapchanego katalizatora. Przydałyby się kody tych błędów, które zczytał ci mechanik wtedy moglibyśmy coś więcej powiedzieć.
A tak w ciemno to obstawiam padniętą cewkę (lub cewki). Jeżeli mam rację to doradzam nie jeździć bo grozi to przyspieszonym zużyciem katalizatora, a to już nie małe koszty.
Zalecam jednak jeszcze raz przeskanować samochód.
A tak w ciemno to obstawiam padniętą cewkę (lub cewki). Jeżeli mam rację to doradzam nie jeździć bo grozi to przyspieszonym zużyciem katalizatora, a to już nie małe koszty.
Zalecam jednak jeszcze raz przeskanować samochód.
<quattro>
Ciesze ze ktos zaiteresował sie moim problemem:), w piatek wstawiam auto do Megacar w Wawie, mam nadzieje ze to nic poważnego. Niestety autko musiało przejechac około 150 km na usterce, bo stało sie to w trasie.....
Tez obstawiałem katalizator:(
arturn29 - powiedz mi jako to u Ciebie był koszt ? wymiana takieo katalizatora (jednej szt.) wiem ze to ni jest takie, a moze zatem jesli juz do tego dojdzie to wyciac cholerstwo.... i tylko oszukać sondę za nim ? czy konieczne jest wstawianie nowego ? ile to moze kosztować, musze sie nastawić na najgorsze...
Tez obstawiałem katalizator:(
arturn29 - powiedz mi jako to u Ciebie był koszt ? wymiana takieo katalizatora (jednej szt.) wiem ze to ni jest takie, a moze zatem jesli juz do tego dojdzie to wyciac cholerstwo.... i tylko oszukać sondę za nim ? czy konieczne jest wstawianie nowego ? ile to moze kosztować, musze sie nastawić na najgorsze...
witam
kolego ja poprostu wywalilem tego kata i spokoj.
Jedynie co zauważyłem to kapke bardziej czuć spaliny i powiedzmy raz na 1,5 miesiaca zapali sie check engine zwiazany wlasnie z tym katalizatorem. Oczywiscie nie ma to zadnego wplywu na jazde, wystarczy skasowć blad i jezdzic dalej.
Według mnie jest nie oplacalne pakowanie nowego kata, a napewno zdrowsza jazda dla silnika bez niego.
kolego ja poprostu wywalilem tego kata i spokoj.
Jedynie co zauważyłem to kapke bardziej czuć spaliny i powiedzmy raz na 1,5 miesiaca zapali sie check engine zwiazany wlasnie z tym katalizatorem. Oczywiscie nie ma to zadnego wplywu na jazde, wystarczy skasowć blad i jezdzic dalej.
Według mnie jest nie oplacalne pakowanie nowego kata, a napewno zdrowsza jazda dla silnika bez niego.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
marmi29,
Jeśli miałeś błąd mieszanki to zapewne od źle wyregulowanej lpg, gdy długo jeździsz na ubogiej lub za bogatej może wywalić również błąd katalizatora.
Aby zawęzić poszukiwania skasuj błędy i pojeździj na samej pb (lpg koniecznie wyłączone). Jeśli nie będzie problemów będziesz miał odpowiedź.
Jeśli miałeś błąd mieszanki to zapewne od źle wyregulowanej lpg, gdy długo jeździsz na ubogiej lub za bogatej może wywalić również błąd katalizatora.
Aby zawęzić poszukiwania skasuj błędy i pojeździj na samej pb (lpg koniecznie wyłączone). Jeśli nie będzie problemów będziesz miał odpowiedź.
grzemo
na kompie wyskoczyło "niska sprawność katalizatora".... jak mechanik wykasował błędy to auto jezdziło już tylko na pb, ale po paru km to samo na nowo, pozniej jeszcze odlaczylem akumulator i ponownie proba na pb ale po chwili na nowo sie dławi i miga chek.
arturn29
ja tez najchetniej wywalilbym obydwa katy, ale słyszałem rowniez ze trzeba wspawać dodatkowe tulejki i w nie dopiero wkrecic sondy, to wowczas nie bedzie wywalas błędu. Kurcze nie mam tu dobrego speca od układów wydechowych, aby wiedział oco chodzi, mysle gdzie tu pojechać.....
a rozumiem ze Ty wstawiłeś strumienice ?
opisywałes to gdzieś, można poczytać jak ten zabieg wygląda ?
dzięki za pomoc
na kompie wyskoczyło "niska sprawność katalizatora".... jak mechanik wykasował błędy to auto jezdziło już tylko na pb, ale po paru km to samo na nowo, pozniej jeszcze odlaczylem akumulator i ponownie proba na pb ale po chwili na nowo sie dławi i miga chek.
arturn29
ja tez najchetniej wywalilbym obydwa katy, ale słyszałem rowniez ze trzeba wspawać dodatkowe tulejki i w nie dopiero wkrecic sondy, to wowczas nie bedzie wywalas błędu. Kurcze nie mam tu dobrego speca od układów wydechowych, aby wiedział oco chodzi, mysle gdzie tu pojechać.....
a rozumiem ze Ty wstawiłeś strumienice ?
opisywałes to gdzieś, można poczytać jak ten zabieg wygląda ?
dzięki za pomoc
kolego ja poprostu wybiłem środek katalizatora, tak ze została tylko jego obudowa.
Przy srednich obrotach jest taki lekko metaliczny dzwiek a jedyny blad to tak jak mowiłem raz na 1,5 albo 2 miesiace zaswieci sie check ze katalizator juz jest na wykonczeniu.
Przy srednich obrotach jest taki lekko metaliczny dzwiek a jedyny blad to tak jak mowiłem raz na 1,5 albo 2 miesiace zaswieci sie check ze katalizator juz jest na wykonczeniu.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Widzę że temat juz jest więc się dołącze
Mam taki sam problem z tym ze furka smigała OK do momentu kiedy odebralem po instalacji LPG Stag 300 Premium
Czyli z tego co wyczytałem wina jest gazownikow!!!!
Problemu nie mialem do momentu jak wlozylem LPG (Check i te sprawy )
Na kompie wywala Sonda (obstawiam ze katalizatory)
Masakra!!!!
Mam taki sam problem z tym ze furka smigała OK do momentu kiedy odebralem po instalacji LPG Stag 300 Premium
Czyli z tego co wyczytałem wina jest gazownikow!!!!
Problemu nie mialem do momentu jak wlozylem LPG (Check i te sprawy )
Na kompie wywala Sonda (obstawiam ze katalizatory)
Masakra!!!!
Yogi
Kolego w Piasecznie za nowe KATY , koles powiedzial mi 700 zl wiec nie ma tragedii z robocizną oczywiściemarmi29 pisze:arturn29
Mechanior wykręcił czały układ
KAT przy silniku sie wypalił i posypał, syf z niego zapchał Kat centralny, no i teraz jestem w kropce, szukam uzywek, bo dwa oszukać i wstępny i podstawowy bedzie ciezko......
ale widze ze te od A4 są inne
ten ma oznaczenie 701 DG
Yogi
Yogi2503,
Wymieniłem strone kierowcy Kat wstępny i główny, robilem na Jana Kazimierza w Wawie, zapłaciłem 1500 zł. narazie pracuje ok, nie wywala błędu. Ale wiesz co myśle czy nie zrobić tez drugiej strony, bo skoro ta sie posypała i zapchala to pewnie po drugiej stronie pewnie wczesniej czy pozniej bedzie to samo. A przyznam ze nie mam zaufania do tego speca z Jana Kazimierza, a dodatkowo drogo.
Masz jakies namiary na tego w Piasecznie ?
i pytanie czy musze mu zawozic układ, czy sam zdemontuje wymieni katy i na nowo założy.
Wymieniłem strone kierowcy Kat wstępny i główny, robilem na Jana Kazimierza w Wawie, zapłaciłem 1500 zł. narazie pracuje ok, nie wywala błędu. Ale wiesz co myśle czy nie zrobić tez drugiej strony, bo skoro ta sie posypała i zapchala to pewnie po drugiej stronie pewnie wczesniej czy pozniej bedzie to samo. A przyznam ze nie mam zaufania do tego speca z Jana Kazimierza, a dodatkowo drogo.
Masz jakies namiary na tego w Piasecznie ?
i pytanie czy musze mu zawozic układ, czy sam zdemontuje wymieni katy i na nowo założy.
Wszystko zrobi na miejscu , Namiary masz na poczcie @ Pozdromarmi29 pisze:Yogi2503,
Wymieniłem strone kierowcy Kat wstępny i główny, robilem na Jana Kazimierza w Wawie, zapłaciłem 1500 zł. narazie pracuje ok, nie wywala błędu. Ale wiesz co myśle czy nie zrobić tez drugiej strony, bo skoro ta sie posypała i zapchala to pewnie po drugiej stronie pewnie wczesniej czy pozniej bedzie to samo. A przyznam ze nie mam zaufania do tego speca z Jana Kazimierza, a dodatkowo drogo.
Masz jakies namiary na tego w Piasecznie ?
i pytanie czy musze mu zawozic układ, czy sam zdemontuje wymieni katy i na nowo założy.
ale jak narazie nic sie nie dzieje to ja bym to sobie darowal
Yogi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Odgrzebie kotleta... Gdzie w ASN macie kat wstepny? U mnie zaglądajać pod podwozie widać jedynie łącznik elastyczny, katalizator (sonda przed katem a raczej w jego obudowie), nastepnie mamy tłumik jeden dla obu stron i tyle...marmi29 pisze:Yogi2503,
Wymieniłem strone kierowcy Kat wstępny i główny, .
Chyba, że są różne opcje wydechów?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga