Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AML 2.4 165 KM] Problem sekwencji gazowej Zavoli w 2.4 165

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
nuri89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 sty 2012, 11:08
Lokalizacja: Zduny

[ AML 2.4 165 KM] Problem sekwencji gazowej Zavoli w 2.4 165

Post autor: nuri89 » 29 sty 2012, 13:45

Witam.Przed dwoma dniami stałem się posiadaczem Audi a6 2.4 lpg Zavoli.
Auto kupiłem w komisie.Przy zakupie butla z gazem była pusta(brak możliwości sprawdzenia pracy auta na gazie). Auto sprowadzone,nieopłacone więc nie mogłem nawet podjechać na stacje żeby zatankować i sprawdzić.Facet zapewniał że chodzi na gazie.
Po kupnie,zatankowaniu okazało się że nie przełącza na gaz.Dzwoniłem już po różnych gazownikach i mówili że to jakiś przełącznik,drobnostka.
Wizytę u gazownika mam na jutro ale... w nowym wydaniu "Auto ÂŚwiat" piszą o instalacjach gazowych. Doczytałem się że parownik gazu podgrzewany jest płynem z układu chłodzenia silnika. W mojej A6 stan płynu(kolor czerwony) jest poniżej minimum więc może to jest przyczyną? Chodź z drugiej strony podczas jazdy na benzynie auto i tak dochodzi do 90stopni wiec wtedy powinno przełączyć.
Jak to jest z tym płynem? Można go dolewać? Czy konieczna jest wymiana płynu chłodzenia ?

Jest to mój pierwszy post więc z góry przepraszam jeśli dany temat już jest na forum lub umieściłem go w złym miejscu.[scroll][/scroll]

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 29 sty 2012, 15:53

nuri89 pisze:Jak to jest z tym płynem? Można go dolewać? Czy konieczna jest wymiana płynu chłodzenia ?
Można dolewać, ale jak nie wiadomo co zalane lepiej wymienić.

A może nie przełączać gdyż przy tych mrozach mogło coś zamarznąć szczególnie gdy może było trochę wilgoci w zbiorniku lpg.

Awatar użytkownika
eminente
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 26 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eminente » 29 sty 2012, 18:24

gaz sekwecyjny nawet po nocy i w te najwieksze mrozy powinien (czsowo) przelaczyc sie po okolo 8-10 minut i to juz jest max instalacja musi wylapac okolo 30-40 st. C. i sama sie wlacza kolega wyzej moze miec racje jesli byla pusta butla moglo gdzies zlapac z wilgoci mroz i cos przymarzlo postaraj moze sie u kogos w garazu zostawic auto na noc i lookniesz rano co i jak, a jak przyjedziesz od gazowcow z diagnoza koniecznie sie nia podziel.

Pozdrawiam
Only Audi..........

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sty 2012, 19:04

Zgłoś sie do tego zakładu
http://www.dar-gaz.net/
Jest to użytkownik roboform550 z www.lpg-forum.pl
Zna się na rzeczy więc zaoszczędzisz czasu na jeżdżenie od gazownika do gazownika.
Jeśli bedziesz miał później jakieś problemy na gazie z silnikiem AML to wal tu na forum.

nuri89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 sty 2012, 11:08
Lokalizacja: Zduny

Post autor: nuri89 » 30 sty 2012, 14:40

Po nocy spędzonej w garażu i uzupełnienie płynu (do minimum) nadal nie przełącza na gaz :/ Zaznaczę że parownik się trochę nagrzewa... Wybieram sie do gazownika.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 sty 2012, 15:16

nuri89 pisze:Zaznaczę że parownik się trochę nagrzewa... Wybieram sie do gazownika.
Co oznacza że trochę się nagrzewa.
Gdy silnik rozgrzany reduktor powinien być gorący.

nuri89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 sty 2012, 11:08
Lokalizacja: Zduny

Post autor: nuri89 » 30 sty 2012, 21:04

No i własnie wróciłem od gazownika... Masakra ogólnie. Podłączył do kompa i w sumie doszedł że wina reduktora. Do reduktora gaz dochodzi a z niego już nie wychodzi :/ Podczas odkręcania koleś wyrwał mi jakieś kolanko od płynu chłodzącego wchodzącego gdzieś do układu chłodzenia w silniku.Płyn wystrzelił na ziemię. Następnie urwał wężyk wchodzący do zbiornika płynu :/ Po wyciągnięciu reduktora stwierdził że reduktor był zapchany ale nie na tyle żeby było to przyczyną. Stwierdził że to wina tego elektrozaworu na tym reduktorze...Auto zostało u niego a ja po 2 godzinach czekania zostałem odesłany do domu... :/
A wy jak myślicie?? Czy ten zawór może być przyczyną ?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 sty 2012, 21:18

nuri89 pisze: Czy ten zawór może być przyczyną ?
Może to być przyczyna gdyż uszkodzony nie puszcza gazu do dalszego obiegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl