Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 2.5TDI 98r] Problem z odkręceniem świecy

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 sty 2012, 19:12

Bukacki pisze:Jesli sie nie uda to planowanie gowicy
No to akurat wcale nie <okok>

Planowanie to zabieg polegający na wyrównaniu płaszczyzny głowicy, tej przylegającej do kadłuba. Ze swiecami nie ma to nic wspólnego.

Ja osobiście wymieniałem wszystkie swiece bo miałem komplet spalonych. Jedna głowica na sucho, niektóre świece kręciłem metoda do przodu- do tyłu. Druga głowica "na mokro" bo świece były zalane olejem spod pokrywy zaworów (puszczała uszczelka). W tym drugim przypadku świece wykręcały sie jak po masle <okok>
Może więc taka metoda ? <lol>
Części samochodowe online - Motostacja pl

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 29 sty 2012, 19:37

Na zimnym silniku zalej obficie gniazda świec wd40 odpal auto i zostaw aż się nagrzeje i na ciepłym silniku próbuj odręcać przód tył.

Awatar użytkownika
a_b_i_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2011, 21:30
Lokalizacja: warszawa

Post autor: a_b_i_t » 29 sty 2012, 21:39

Witam Koledzy

Mam problem wystrzeliła mi właśnie świeca żarowa pierwsza z prawej głowicy, i tu moje pytanie:
słyszałem ze są tzw "helicoil" do naprawy zerwanego gwintu. Obawiam się o ewentualne opiłki, które za pewno mogły by się dostać do cylindra. Oczywiście nie będę robił tego osobiście tylko mój znajomy mechanik i uspokajał mnie ze jak będzie gwintował to przykłada odkurzacz. Nie wiem czy zda to egzamin i czy można to
zrobić bez zdejmowania głowicy ta metodą.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 29 sty 2012, 23:13

Da się to naprawić bez problemu, wstawiając specjalną tulejkę. nphttp://www.warsztat.pl/pl/produkt/10052 ... m10-x-1-mm Z odsysaniem opiłków też można sobie poradzić

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 30 sty 2012, 08:39

Bukacki pisze:Witajcie, ja tez mam podobny problem. Narazie tylko probowalem odkrecic i nie idzie wiec dalej nie odkrecalem na sile. Czy moze wiecie o jakims srodku typu "wd40" który pomoze mi w odkrĂŠceniu?
Witam, niestety WD40 nie koniecznie może tutaj pomóc, ponieważ świeca siedzi w aluminiowej głowicy i jak dłuższy czas była spalona to łatwo nie da się wykręcić, zresztą aluminium zawsze w nieznacznym stopniu utlenia się co powoduje, że połączeni aluminium-metalowa świeca żarowa jest niezwykle mocne. Przede wszystkim nie wolno wykręcać jej na siłę, bo się zerwie i wtedy będzie prawdziwy problem. Proponuje wykręcać na gorąco, np. klucz metalowy fajkowy rozgrzać palnikiem i zakładać na świecę powtarzając zabieg kilkukrotnie, w ten sposób przeniesiesz ciepło z klucza na świecę i łatwiej będzie się dała łatwiej wykręcić. Za każdym razem po nagrzaniu trzeba próbować odkręcać - dokręcać, tak żeby ją ruszyć. Gwarantuje że w koĂącu puści i się odkręci.
Oczywiście można sobie pomóc jakimś środkiem penetrującym ale nie bardzo przynosi to efekty bo ciężko jest żeby dostał się on do gwintu.
Na prawdę proponuje zrobić to na gorąco!
Bukacki pisze:Mechanik powiedzial mi ze moze probowac odkrecic i ze nie ma takiego srodka wiec albo sie uda albo nie.
z kolei mechanik, który wychodzi z założenia że albo się uda albo się nie uda nie powinien w ogóle zajmować się mechaniką. To nie dopuszczalne żeby robić coś na zasadzie "chybił - trafił"

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 30 sty 2012, 15:29

Bukacki pisze:Jesli sie nie uda to planowanie gowicy
Nie rozumiem tutaj tej kwestii <mysli> i w najgorszym przykrym dla Ciebie scenariuszu kolego Bukacki nawet, jeśli by mechanik urwał świecę podczas demontażu i zdemontował głowicę to, po jaką chol&#8230;ę chce ją planować ??
Przecież np. nie masz wydmuchanej uszczelki pod głowiną prawda ??
No chyba, że nie ma pojęcia, w jakiej kolejności odkręcać śruby w głowicy i jak ją zdemontować zgodnie z wszelkimi kanonami mechaniki pojazdowej.
Poza tym nawet przy urwanej świecy nie ma konieczności demontażu górnej części silnika, ale tylko w momencie zastosowania odpowiedniego rodzaju narzędzi oczywiści.
Tutaj dla przykładu bardzo proszę:


a_b_i_t pisze:mój znajomy mechanik i uspokajał mnie ze jak będzie gwintował to przykłada odkurzacz.


<zalamka> Proszę nie taką metodą to szaleĂąstwo !!
gelu79 pisze:z kolei mechanik, który wychodzi z założenia że albo się uda albo się nie uda nie powinien w ogóle zajmować się mechaniką. To nie dopuszczalne żeby robić coś na zasadzie "chybił - trafił"


gelu79 mam takie samo zdanie tylko może to nie jest mechanik ha ha <lol>

Awatar użytkownika
a_b_i_t
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 17 paź 2011, 21:30
Lokalizacja: warszawa

Post autor: a_b_i_t » 30 sty 2012, 18:07

hemiV8 pisze:
Bukacki pisze:Jesli sie nie uda to planowanie gowicy
Nie rozumiem tutaj tej kwestii <mysli> i w najgorszym przykrym dla Ciebie scenariuszu kolego Bukacki nawet, jeśli by mechanik urwał świecę podczas demontażu i zdemontował głowicę to, po jaką chol&#8230;ę chce ją planować ??
Przecież np. nie masz wydmuchanej uszczelki pod głowiną prawda ??
No chyba, że nie ma pojęcia, w jakiej kolejności odkręcać śruby w głowicy i jak ją zdemontować zgodnie z wszelkimi kanonami mechaniki pojazdowej.
Poza tym nawet przy urwanej świecy nie ma konieczności demontażu górnej części silnika, ale tylko w momencie zastosowania odpowiedniego rodzaju narzędzi oczywiści.
Tutaj dla przykładu bardzo proszę:

<lol>


Szanowny kolego zgadzam sie z twoja opinia ze w przypadku urwanej swiecy nie trzeba zdejmowac glowicy, ale sa wyjatki tj: brak dobrego dostepu, no i koszta takiej operacji. Z tym co sie nie zgadzam to to ze jezeli zdejmuje sie glowice to bez apelacyjnie nalezy ja planowac i wymieniac uszczelke. Czemu gdyz jak kazdy wie silnik rozgrzewa sie i to dosc dobrze. Gladz glowicy nie bedzie taka jak powinna byc (idealnie rowna) a oszczelka jest metalowa i kazdy mechanik ci to powie przy demontazu glowicy: planowanie wymiana uszczelki. A zapomnial bym operacja naprawy zerwanego gwintu przeszla pomyslnie i moj blad niebyla wkrecana sprezynka tylko tulejka o zewnetrznej srednicy m12 x 1 a wewnetrznej tak jak swieca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja