[ MULTI] [a6 c6] Stuki i szarpanie
[ MULTI] [a6 c6] Stuki i szarpanie
Witam serdecznie.
Będę wdzięczny za pomoc bo byłem już w kilku warsztatach i każdy mówi co innego.
Mianowicie:
1. Zimny silnik - wszystko w porządku / na D,P,S i manual - sprawdzone /
2. Po zagrzaniu silnika - więc i skrzyni
a/ podczas ruszania szarpanie trwające ok. 1-2 sekundy. Nie jest to podczas zmiany biegu lecz dosłownie auto rusza i po chwili / 1-3 metry / trzepanie dochądzące jakby z kół - podobne do tego jak koła tracą trakcję. Dalej wszystko ok.
3. Najbardziej odczuwalne podczas gwałtownego ruszania lub pod górkę.
4. Na trasie zdarzyło się że podczas podjazdu pod górkę / prędkość ok. 120 km/h - 5 bieg na S / zaczęło szarpać przy ok. 2000 obr./min. i po chwili przestało.
Sprawdzono:
1. Błędy w skrzyni - brak. Jedynie brak adaptacji biegu R jednak auto nie wykazuje objawów braku adaptacji skrzyni tj. nie cofa się dużo na podjazdach po wbiciu P /max. 5 cm/.
2. Dwumas wymieniony na nowy jakieś 6000 km temu
3. Turbina pompuje o.k , wtryski o.k
Od czego radzicie rozpocząć diagnozowanie.
Może ktoś z Was miał taki przypadek?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Będę wdzięczny za pomoc bo byłem już w kilku warsztatach i każdy mówi co innego.
Mianowicie:
1. Zimny silnik - wszystko w porządku / na D,P,S i manual - sprawdzone /
2. Po zagrzaniu silnika - więc i skrzyni
a/ podczas ruszania szarpanie trwające ok. 1-2 sekundy. Nie jest to podczas zmiany biegu lecz dosłownie auto rusza i po chwili / 1-3 metry / trzepanie dochądzące jakby z kół - podobne do tego jak koła tracą trakcję. Dalej wszystko ok.
3. Najbardziej odczuwalne podczas gwałtownego ruszania lub pod górkę.
4. Na trasie zdarzyło się że podczas podjazdu pod górkę / prędkość ok. 120 km/h - 5 bieg na S / zaczęło szarpać przy ok. 2000 obr./min. i po chwili przestało.
Sprawdzono:
1. Błędy w skrzyni - brak. Jedynie brak adaptacji biegu R jednak auto nie wykazuje objawów braku adaptacji skrzyni tj. nie cofa się dużo na podjazdach po wbiciu P /max. 5 cm/.
2. Dwumas wymieniony na nowy jakieś 6000 km temu
3. Turbina pompuje o.k , wtryski o.k
Od czego radzicie rozpocząć diagnozowanie.
Może ktoś z Was miał taki przypadek?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Olej wymieniono jakies 6 tys. km temu ale nie mam pewności czy jest o.k. bo gość to robił podczas wymiany dwumasu i nie bardzo był zorientowany w multitroniku. Robił wcześniej automatyczne skrzynie ale nie w audi. Przy mnie zeszło tylko ok. 2 litrów ze skrzyni i dopiero jak mu powiedziałem że podobno wchodzi dużo więcej coś działał dalej ale już mnie nie było przy tym. Twierdził że nowy olej wlewał szprycą potem odpalał auto i tak na zmianę kilka razy. Może stan jest za niski?
Jak poprawnie zalewa się multitronika olejem?
Jak poprawnie zalewa się multitronika olejem?
To pozostaje mi czekać w nadziei że kolega Bart-S dojrzy ten temacik.
Pozdrawiam.
Witam ponownie.
Ustaliłem że szarpie podczas ostrego przyśpieszania pod górę.
Jak już pisałem wyżej wszystkie objawy pojawiają się kiedy temperatura silnika +-70 stopni.
Na zimnym silniku autko lata idealnie.
Wcześniej miałem objawy tłuczenia i telepania pod maską podczas odpalania silnika - też tylko po rozgrzaniu silnika.
Ustały po wymianie koła dwu-masowego.
Może ten nowy dwumas został źle zamontowany lub jest wadliwy.
Co sądzicie koledzy i koleżanki.
Pozdrawiam.
Q
Pozdrawiam.
Witam ponownie.
Ustaliłem że szarpie podczas ostrego przyśpieszania pod górę.
Jak już pisałem wyżej wszystkie objawy pojawiają się kiedy temperatura silnika +-70 stopni.
Na zimnym silniku autko lata idealnie.
Wcześniej miałem objawy tłuczenia i telepania pod maską podczas odpalania silnika - też tylko po rozgrzaniu silnika.
Ustały po wymianie koła dwu-masowego.
Może ten nowy dwumas został źle zamontowany lub jest wadliwy.
Co sądzicie koledzy i koleżanki.
Pozdrawiam.
Q
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
Ja mam obecnie problem z multi. za kilka dni skrzynia jedzie do pl i bedziemy wiedziec co jest, ale wracajac do twojego problemu, u mnie szarpanie tylko i wylacznie na rozgrzanym oleju w skrzyni, pod gore szczegolnie !
Nie chce Cie straszyc kolego ale ja mam bardzo podobne objawy i na 100% jest to skrzynia!!!
Nie chce Cie straszyc kolego ale ja mam bardzo podobne objawy i na 100% jest to skrzynia!!!
Ja bym zaczął od oleju. Jeśli mechanik nie mieł pojęcia o Multi, to po pierwsze mógł zalać olej to zwykłych automatów, a po drugie oleju w Multi nie wymienia się odpalając i gasząc auto na zmianę. Jest specjalna procedura, auto musi być odpalone i trzeba pilnować temperatury skrzyni. Jeśli masz vaga, pompkę (szprycę) i kanał, to sobie z tym poradzisz. Jest instrukcja na forum. Jak nie znajdziesz, to daj znać.
Cytat:"Ja bym zaczął od oleju. Jeśli mechanik nie mieł pojęcia o Multi, to po pierwsze mógł zalać olej to zwykłych automatów, a po drugie oleju w Multi nie wymienia się odpalając i gasząc auto na zmianę. Jest specjalna procedura, auto musi być odpalone i trzeba pilnować temperatury skrzyni. Jeśli masz vaga, pompkę (szprycę) i kanał, to sobie z tym poradzisz. Jest instrukcja na forum. Jak nie znajdziesz, to daj znać."
Witaj.
Jednak poproszę o pomoc. Nie mogę nic znaleźć na temat wymiany a jutro zamierzam patrzeć mechanikowi na ręce podczas jego pracy.
Będę wdzięczny za szybki kurs / nawet w punktach - co robić i co znaczy pilnować temperatury skrzyni /.
Pozdrawiam.
Witaj.
Jednak poproszę o pomoc. Nie mogę nic znaleźć na temat wymiany a jutro zamierzam patrzeć mechanikowi na ręce podczas jego pracy.
Będę wdzięczny za szybki kurs / nawet w punktach - co robić i co znaczy pilnować temperatury skrzyni /.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga